پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۲۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از اینکه بعضا احزاب همزمان با فعالیت‌شان به سراغ منفعت طلبی و رسیدن به اهداف شخصی در پوشش حزب می‌روند، گفت: گاهی جوانان نیز نسبت به بکارگیری‌شان توسط احزاب همزمان با ایام انتخابات و فراموش شدن‌شان بعد از این دوره انتقاداتی را مطرح می‌کنند.

شعارسال:معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از اینکه بعضا احزاب همزمان با فعالیت‌شان به سراغ منفعت طلبی و رسیدن به اهداف شخصی در پوشش حزب می‌روند، گفت: گاهی جوانان نیز نسبت به بکارگیری‌شان توسط احزاب همزمان با ایام انتخابات و فراموش شدن‌شان بعد از این دوره انتقاداتی را مطرح می‌کنند.

محمدمهدی تندگویان در همایش ملی کنشگری اجتماعی ویژه سازمان‌های مردم نهاد جوانان با بیان اینکه در حوزه شهری موضوعات زیادی برای بهره برداری از جوانان وجود دارد، افزود: موضوع کنشگری در دوره جوانی مطرح می‌شود. تنها در این دوره است که جوانان می‌توانند تشکل‌هایی را شکل دهند و اثرات اجتماعی خلق کنند. در دوره جوانی افراد سازمان‌ها را شکل می‌دهند و این خواستگاه اتفاقات مبتنی بر کنشگری هدفمند در دوره جوانی است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که از آغاز فعالیت در معاونت ساماندهی جوانان پیگیری کردند موضوع سیاست در حوزه جوانان و کنشگری آنان در این زمینه بوده است اظهار کرد: تا زمانی که تشکل‌ها و مدل فعالیت آنان با حوزه سیاست مشخص نشود ممکن است تشکل‌ها و احزاب وارد بهره‌برداری از جوانان در عرصه سیاست شوند که به نظر من این اتفاق آفت حوزه جوانان است.

زیرساخت‌های مشخص برای بهره‌برداری سیاسی از حوزه جوانان وجود ندارد

انتقاد جوانان از بکارگیری آنها همزمان با انتخابات و فراموش شدن بعد از این دوره

معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به اینکه در ایران زیرساخت‌های مشخص برای بهره‌برداری سیاسی از حوزه جوانان و حتی دیگر حوزه‌ها وجود ندارد تصریح کرد: پیگیری فعالیت احزاب نشان می‌دهد آنها خودشان در جامعه دچار مشکل هستند. در حال حاضر طیف‌های اصولگرا و اصلاح طلب تعریف مشخصی در جامعه ندارند. زمانی این دو طیف در جامعه قابل تفکیک بودند اما نگرش‌های جدید نشان می‌دهد ما در حوزه احزاب دچار مشکلاتی شده‌ایم.

تندگویان با انتقاد از اینکه گاهی احزاب همزمان با فعالیت‌شان به سراغ منفعت طلبی و رسیدن به اهداف شخصی در پوشش حزب می‌روند، ادامه داد: گاهی جوانان نیز نسبت به بکارگیری‌شان توسط احزاب همزمان با ایام انتخابات و فراموش شدن‌شان بعد از این دوره انتقاداتی را مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تحول اصلی حوزه جوانان حرکت آنان به سمت اقتصاد، اشتغال و کار است، گفت: احزاب پاسخگوی نیازهای جوانان در کشور نبودند و این ضعف تشکیلاتی در کشور است. اگر احزاب به شکل قانونی و نهادینه تشکیلاتی داشتند و تکلیف‌شان با مدل حاکمیت روشن بود این اتفاق در جامعه نمی‌افتاد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه عملکرد واقعی حزبی در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: این معنی ندارد که یک حزب از همه امکانات برای فعالیت حزبی محروم باشد و مدام نگران این باشد که اعضای حزبش دستگیر یا بازداشت نشوند و در عین حال حزبی دیگر از همه امکانات مانند تریبون‌های نماز جمعه برخوردار باشد. آسیب این اتفاق در کشور این است که عده‌ای از جوانان در حوزه سیاست واپس زده شده‌اند.

جوانان بدنیال جایگاهی برای تحول در عرصه اقتصادی و معیشتی

تندگویان با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد بسیاری از محصولات تولیدی به وسیله جوانان به بازار وارد می‌شوند تصریح کرد: در حال حاضر سبک انتخاب جوانان بر روی مدل طراحی بسیاری از کالاها تاثیر داشته‌ است. همچنین جوانان توانسته‌اند تحولات شگرفی در حوزه اقتصادی ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه جوانان در حوزه اقتصاد در بازار سنتی ایران تحولات گسترده‌ای ایجاد کرده‌اند، اظهار کرد: در صورتیکه دولت‌ها این عرصه را نادیده بگیرند خودشان شکست می‌خورند. باید از سیاست در حوزه جوانان فاصله بگیریم و از جوانان به عنوان یک نهاد اجتماعی استفاده کنیم تا جوانان انگیزه کافی برای تولید کالا و ادامه فعالیت‌ را داشته باشند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در حال حاضر عمده مشکل مردم در حوزه اقتصاد و معیشت است، تصریح کرد: جوانان به دنبال جایگاهی برای تحول در این عرصه هستند و بهترین بستر برای فعالیت آنها تشکل‌های مردم نهاد جوانان است.

تندگویان با اشاره به اینکه در حال حاضر «کتاب زرد» که حاوی اطلاعات مربوط به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد جوانان است در این حوزه تولید شده است، افزود: جوانان در حال حاضر تبدیل به تشکیلاتی شده‌اند که به طور رسمی مشغول فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش در حوزه سازمان‌های مردم نهاد جوانان و به ویژه استارت‌آپ‌ها تاکید کرد: باید به همه فعالان جوان این عرصه آموزش‌های پایه ارائه شود تا آنها با چگونگی آغاز فعالیت درحوزه‌های اقتصادی و به ویژه استارت‌آپ‌ها آشنا شوند. فعالیت در این حوزه‌ها مبتنی بر عمل و فناوری و تکنولوژی است و کنشگری حوزه جوانان باید به سمت حوزه اقتصادی معطوف شود.

بحران هویت در خلاء ایدئولوژی جوانان

معاون ساماندهی امور جوانان همچنین اظهار کرد: در حال حاضر در کشور به دلیل مشکلاتی که خود ما ایجاد کرده‌ایم و به دلیل مدل عملکرد مان به عنوان مسئولان این حوزه باعث شده است تا گرایش جوانان به سمت اعتقادات و باورهای دینی کمرنگ شود. خلاء ایدئولوژی در حوزه جوانان باعث می‌شود آنها دچار بحران هویت شوند و در حال حاضر ما با نسلی روبرو هستیم که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار24بهمن 96، کدخبر: 96112413654، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
یکی از مواردی که تو ایران اکثرا اتفاق میفته اینه که بعد از انتخاب شدن هر مسئولی در هر جایگاهی مردمی که به اون رای داده اند فراموش میشوند..ای کاش که اینگونه نباشد
ن.ف83
ناشناس
United States
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
مشکل جوانان فقط اوضاع اقتصادی معیشتی نیست ، آن ها در همه ی عرصه های فرهنگی سیاسی اجتماعی میخواهند خودی نشان دهند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
ای بابا! این اتفاق خیلی وقته که داره میفته! جوون هایی که عامل رای اوردن اون مسئولن خودشون بعد انتخابات فراموش میشن! این بی اعتمادی عمومی شدیدی رو متوجه کشور میکنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین