پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۲۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳
در گذشته، انتقال آب معمولاً به داخل حوضه‌های آبریز محدود بود، ولی اینک مقادیر بزرگ آب به دوردست‌ها، از یک حوضه آبریز به حوضه آبریز دیگر انتقال داده می‌شود. البته این قبیل طرح‌ها پدیده جدیدی نیستند.

شعارسال: جهان به طور فزاینده‌ای مجبور است تا با چالش چگونگی اطمینان از تأمین کافی آب برای جمعیت و اقتصادهای رو به رشد روبرو شود، و همزمان از سلامت اکوسیستم‌های آب شیرین و خدمات حیاتی که تأمین می‌کنند حفاظت نماید. یکی از راه‌حل‌هایی که دولت‌ها به شکل فزاینده در تلاش برای توزیع موزون‌تر آب، مورد توجه قرار می‌دهند، انتقال آب از نواحی که ظاهراً آب مازاد وجود دارد به نواحی دارای کمبود آب است.

در گذشته، انتقال آب معمولاً به داخل حوضه‌های آبریز محدود بود، ولی اینک مقادیر بزرگ آب به دوردست‌ها، از یک حوضه آبریز به حوضه آبریز دیگر انتقال داده می‌شود. البته این قبیل طرح‌ها پدیده جدیدی نیستند. همانند فوران سدسازی که مشخصه نیمه دوم قرن بیستم بود، انتقال میان‌حوضه‌ای آب غالباً به عنوان راهکاری سریع و آسان برای حل مشکل تأمین تقاضاهای فزاینده آب، به منظور فرونشاندن آتش توسعه اقتصادی، کاهش فقر، و تغذیه جمعیت سریعاً در حال رشد تبلیغ شده‌اند.

در این گزارش، هزینه‌ها و منافع چندین طرح بزرگ‌مقیاس انتقال آب بررسی و درس‌های آموخته‌شده تحلیل می‌شود.

فهرست مطالب

1- مقدمه

2- انتقال میان‌حوضه‌ای آب- زمینه

3- از طرح‌های موجود انتقال میان‌حوضه‌ای آب چه می‌توان آموخت؟

4- طرح‌های انتقال میان‌حوضه‌ای آب در آینده

5- جایگزین‌های انتقال میان‌حوضه‌ای آب

6-جمع‌بندی و توصیه‌ها

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اندیشکده تدبیر آب ایران، تاریخ انتشار: - ، کدخبر: - : www.iwpri.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
الان اب به جایی رسیده که هر طرحی در نهایت خیر خودش بتونه یه مرهم زود گذر باشه فقط
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین