پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۱۰۲۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
پورمختار گفت: آلودگی هوا روزانه جان چندین نفر انسان را می‌گیرد که منجر به از دست دادن نیروهای فعال اجتماعی و باعث تعطیلی مدارس و سازمان‌ها شده است و بطور مستقیم و غیر مستقیم به کشور میلیاردها تومان ضرر وارد کرده است، لذا باید یک چاره اندیشی اساسی برای آن صورت بگیرد.

شعار سال: محمد علی پور مختار نماینده مجلس درباره دلایل آلودگی هوای تهران گفت: آلودگی هوا روزانه جان چندین نفر انسان را می‌گیرد که منجر به از دست دادن نیروهای فعال اجتماعی و باعث تعطیلی مدارس و سازمان‌ها شده است و به طور مستقیم و غیر مستقیم به کشور میلیاردها تومان ضرر وارد کرده است. باید یک چاره اندیشی اساسی برای آن صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه باید اذعان کنم هم اکنون بنزین یورو چهار در برخی از شهرها توزیع می‌شود و شاید یکی از دلایل آلودگی هوا بنزین های توزیعی است. بنزین مصرفی کشور از پالایشگاه های داخلی استفاده می شود، اما آلایندگی‌های بنزین دچار شک و تردید است زیرا ممکن است بنزین یورو دو و سه در آن ها استفاده شود، پس بنابراین در بنزین و گازوئیل مصرفی کشور مشکلات زیادی داریم.

پور مختار همچنین تاکید کرد : استاندارد نبودن بنزین و گازوئیل به وزارت نفت و رئیس جمهور مربوط می‌شود که دارای مسولیت قانونی در این باره هستند و باید در این باره توضیح دهند.

پور مختار بیان کرد: کیفیت بنزین را باید سازمان استاندارد تعیین کند. در گذشته تعیین کیفیت بنزین در اختیار وزارت نفت بود و ملاحظات وابستگی به وزرات نفت مانع درست اعلام کردن استاندارد میشد. ولی الان این مسئله در اختیار سازمان استاندارد است که یک سازمان مستقل به حساب می‌آید.

وی درباره مقصر آلودگی هوا نیز گفت : مقصر اصلی آلودگی هوا سازمان محیط زیست است که نه تنها اقدامی نمی کند، بلکه هیچ گزارشی هم تا به امروز ارایه نداده و با شرایط به وجود آمده کسی نمی‌تواند تصمیم گیری صحیحی را انجام بدهد.

وی ادامه داد: بعد از سازمان محیط زیست باید رئیس جمهور و مجلس وارد عمل شوند تا یک تصمیم گیری درستی درباره این بحران صورت دهند. وی افزود: در قانون اساسی یک اصل مرتبط درباره این موضوع وجود دارد که باید رئیس جمهور پیگیر چنین اتفاقی باشد و مجلس نیز با جدیت بتواند بحث را پیگیری کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری نود اقتصادی، تاریخ انتشار 23 بهمن 96، کد مطلب: 2111613، www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
در اروپا الات استاندارد یورو5 در همه جا در حال توزیع هست ، چرا باید همچین چیزی بشنویم؟
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین