سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۲۹۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۸
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: خودروهای بنز و هیوندای استانداردهای جدید را پاس نمی‌کنند و با آنها که صحبت می‌کنیم می‌گویند این استانداردها را نمی‌توانیم پاس کنیم.

شعارسال: هاشم یکه‌زارع در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران اظهار کرد: اینگونه نمی‌شود که همه کارها را جهشی انجام دهیم و باید برنامه‌ریزی منطقی داشته باشیم.

وی با بیان این که نمی‌شود خودروهایی که در آلمان و کره تردد می‌کنند نتوانند استانداردهای جدید را پاس کنند، اما ما بتوانیم، خاطرنشان کرد: ایران خودرو و سایپا مخالفتی با ایجاد قطب سوم خودروسازی ندارد و اگر بتوانیم به ایجاد آن کمک می‌کنیم. البته یک شبه نمی‌توان قطب سوم را ایجاد کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: به والله قسم خصوصی‌سازی صنعت خودرو را نجات خواهد داد، بنابراین نباید در این راه مانعی ایجاد شود. اگر همین امروز سه سرمایه‌گذار پیدا شوند و صندلی ایران خودرو و سایپا را بگیرند و حتی بنده و مدیرعامل سایپا را نیز عوض کنند، به نفع صنعت خودرو است.

وی لفزود: وقتی در حال حاضر ظرفیت تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو را داریم، چرا خودروسازان تحت فشار قرار می گیرند که خط تواید جدید ایجاد شود.

یکه‌زارع افزود: پلت‌فرم ملی ایران خودرو در حال طراحی است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته طی ۱۰ سال ۲۳ مدل خودرو از جمله خودروهای برقی و هیبریدی بر روی آن تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۲۱، یک درصد از تولیدات ایران خودرو مختص خودروهای برقی خواهد بود و این میزان در سال ۲۰۲۵ به هفت درصد می‌رسد. البته در حال حاضر نیز نمونه‌های خودروی برقی تولید شده اما ابتدا باید زیرساخت‌ها و دستگاه‌های شارژ آن ایجاد شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد: برخلاف آنچه که گفته می‌شود در حال حاضر کل سهم خودروهای برقی در صنعت خودروی جهان برابر با سه درصد تولیدات است و نباید اینگونه تلقین کنیم همه در جهان خودروی برقی تولید می‌کنند و ما جا مانده‌ایم.

یکه‌زارع افزود: در سال ۲۰۲۵ تقریبا خودروهای فعلی دیگر وجود نخواهند داشت. همچنین از اواخر ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ اولین خودروی تولیدی بر روی پلت‌فرم جدید تولید خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1396 ، کدخبر: 96112413603 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
برید به همون سایپا و ایران خودرو بگید این استاندارد هارو رعایت کنند ، اینها استاندارد های بهتری برای رعایت کردن دارن که ماشین هاشون جزو ایمن ترین ماشین های دنیاست
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
استاندارد های اونا کجا برای ما کجا؟ این دلیلی میشه بر اینکه تعداد کشته های تصادفات ما بیشتر از یه جنگ باشه؟
ا.ف75
Fox
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
دنیا داره به سمت خودرو های الکترونیکی میره و ما همچنان در خم ابروی پراید مانده ایم
س.د۷۶
ناشناس
United Kingdom
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
بنز و هیوندای از بزرگترین سازنده های خودرو در جهان اسند ، مسلما کیفیت خودرو های آن ها چند برابر بیشتر از خودرو های داخلی است ، شاید دلیل خاصی مبنی بر عدم رعایت آن دارند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین