پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۳۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: ساخت ۱۰۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی در استان برنامه ریزی شده که ساخت ۴۱ نیروگاه به بهره برداری رسیده و قرارداد ۱۶۲ نیروگاه نیز منعقد شده است.

شعارسال: معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: ساخت ۱۰۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی در استان برنامه ریزی شده که ساخت ۴۱ نیروگاه به بهره برداری رسیده و قرارداد ۱۶۲ نیروگاه نیز منعقد شده است.

منوچهر حبیبی اظهارداشت: استان قزوین ظرفیت بسیار خوبی در حوزه انرژی خورشیدی دارد و با استفاده مناسب از آن می توان به اشتغال و اقتصاد استان کمک کرد.

وی اضافه کرد:استان قزوین از موقعیت خوبی در زاویه تابش و زمان تابش خورشید برخوردار است که باید برای استفاده حداکثری از آن برنامه ریزی کنیم.

حبیبی تصریح کرد: یکی از کارهای ما در استان قزوین توانمند سازی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است که اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و برنامه های مهمی در دست اجراست تا افراد مددجو توانمند شوند و جمعیت تحت دپوشش را هر سال کاهش دهیم.

معاون اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: رویکرد کمیته امداد استان هم اشتغالزایی و توانمند سازی است و یکی از ظرفیت ها مشارکت دادن مددجویان در ساخت نیروگاههای خورشیدی است که این موضوع در قزوین با جدیت دنبال می شود.

حبیبی یادآورشد:ایجاد نیروگاههای خورشیدی خانگی در استان در دستور کارقرار گرفته و برای ساخت تعداد ۱۰۰۰ نیروگاه خانگی در استان برنامه ریزی کرده ایم.

وی افزود: هر واحد نیروگاهی به ظرفیت ۵ کیلو وات است که می تواند درآمد زایی خوبی هم برای مددجویان داشته باشد و آنها را تحت پوشش قرار دهد.

* بهره برداری از ۴۱ واحد نیروگاه خورشیدی

حبیبی اظهارداشت: تاکنون ۴۱ واحد نیروگاه خورشیدی خانگی در استان به بهره برداری رسیده و ۱۶۲ مورد از طریق شرکت توزیع نیروی برق به نمایندگی از ساتبا به به مرحله عقد قرارداد رسیده است که برای هر نیروگاه ۲۵ میلیون تومان تسهیلات به مددجویان داده می شود.

وی بیان کرد: در سالهای قبل پیمانکاران تجربه خوبی در اجرا نداشتند اما امروز به تجربه خوبی رسیده اند و چند پیمانکار دعوت شده و کار را دنبال می کنند و در پرداخت تسهیلات هم محدودیت نداریم.

حبیبی یادآورشد: کمیته امداد استان مبلغ ۳۷ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد نیروگاههای خورشیدی پیش بینی کرده که حدود ۸۲ درصد آن تخصیص داده شده و ۱۶۲ مورد عقد قرارداد شده است.

* ساخت نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی

وی اضافه کرد: کمیته امداد امام استان قزوین طرح بزرگتری را در درست اجرا دارد که ساخت نیروگاه ۷ مگاواتی خورشیدی در روستای قشلاق از توابع شهرستان آبیک است.

معاون اقتصادی استانداری قزوین اضافه کرد: استعلام این طرح بسرعت در حال انجام است و پاسخ ها در کمترین زمان داده می شود و در این راستا با همکاری امور اراضی، محیط زیست، شرکت توزیع نیروی برق، استانداری و مرکز خدمات سرمایه گذاری تمامی کارها شتاب گرفته و در اسفند ماه امسال عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: برای ساخت نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی قشلاق ۳۵ میلیارد تومان از سوی واحد اقتصادی کمیته امداد امام هزینه خواهد شد که برای ۱۵ نفر هم شغل ایجاد خواهد کرد.

حبیبی یادآورشذ: در بخش نیروگاههای بادی تاکنون ۳۰ مجوز با ظرفیت ۱۰۹۳ مگاوات صادر شده که دو واحد با ظرفیت ۱۲۰ مگاوات به بهره برداری رسیده و یک نیروگاه با ظرفیت ۶۳.۵ مگاوات در حال اجراست.

معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد:دربخش نیروگاههای خورشیدی ۱۵ فقره مجوز به ظرفیت ۳۰۰ مگاوات صادر شده و دو نیروگاه با ظرفیت ۴۰ مگاوات در حال اجراست.

وی اظهارداشت:درنیروگاههای CHP هم تاکنون ۹۰ مجوز با ظرفیت ۵۱۲.۶۸ مگاوات صادر شده و ۱۴ موردبا ظرفیت ۶۵.۹۴ مگاوات به مرحله بهره برداری سریده و ۱۲ طرح نیروگاهی با ظرفیت ۹۷.۴ مگاوات در دست اجراست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 25 بهمن 1396، کدخبر: 4227505، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
چقدر خوبه که تو یه استان به انتقال تکنولوژی بهشو سرمایه گذاری بشه تو دراز مدت به سوداوری رسید که هم به نفع مردمه هم به نفع حاکمیت
ا.ف75
ناشناس
Switzerland
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
بسیار عالیه که همچین طرح هایی در کشور اجرا میشه ، دیگه کم کم باید تمرکز را از سوخت های فسیلی به این سمت بکشانیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین