پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به معرفی نزدیک به ۳۰۰ نفر به دادگاه درمان مدار یزد گفت: ۲۵۰ معتاد برای درمان در دادگاه درمان مدار پذیرش شدند.

شعارسال: مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به معرفی نزدیک به ۳۰۰ نفر به دادگاه درمان مدار یزد گفت: ۲۵۰ معتاد برای درمان در دادگاه درمان مدار پذیرش شدند.

جلیل عفتی صبح امروز در شورای مواد مخدر استان و آغاز به کار دادگاه درمان مدار اعتیاد بهزیستی یزد اظهار داشت: افتخار داریم در استان یزد موضوع دادگاه درمان مدار با همکاری و همراهی دستگاه های ذیربط مورد توجه قرار گرفت و آغاز شد.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و استاندار پیشین نیز در این زمینه همراهی خوبی داشتند ادامه داد: کادر اجرایی سازمان بهزیستی استان یزد نیز در این زمینه زحمات زیادی کشیدند و قوه قضائیه در استان نیز بستر اجرایی را فراهم کردند که جای تشکر دارد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه دادگاه درمان مدار در محل .... اجرایی می شود افزود: تمامی ابزارهایی که برای اجرای این طرح مورد نیاز بود فراهم شده و در کمترین زمان ممکن و برگزاری نشست های توجیهی و رویکرد مثبت آغاز شد.

وی با اشاره به برنامه پایلوت استان و درمان ۱۰۰ نفر در این طرح اضافه کرد: با هماهنگی های انجام شده با نیروهای انتظامی و دادگستری استان، این طرح ادامه یافت و در حال حاضر بیش از ۲۵۰ نفر مورد پذیرش و درمان قرار گرفتند.

عفتی تعداد معرفی شدگان به این مرکز را نزدیک به ۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶۲ مورد به کلینیک ها ارجاع شدند و ۸ مورد نیز به مراکز روانپزشکی معرفی شدند که پیش از این در مرحله درمان قرار می گرفتند که اسیب های دیگری را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه بیشترین رده سنی ۲۵ تا ۳۰ سال با ۱۰۴ مورد بوده است افزود: همچنین ۱۲۹ نفر متاهل و حدود ۹۰ نفر مجرد بودند و ۱۵۲ نفر شاغل و ۹۹ نفر نیز بیکار بودند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد از مشکلات عمده استان در این زمینه را وجود مهاجران برشمرد و تصریح کرد: یزد به واسطه برخی ویژگی هایی که دارد مهاجر پذیر است که این موضوع بر آسیب های اجتماعی و حوزه مواد مخدر نیز تاثیر گذاشته است.

وی همچنین از فعالیت گروه معتادان گمنام خبر داد و گفت: این گروه نیز در روند درمان با حمایت ها و پشتیبانی هایی که دارد نقش موثری ایفا کرده و با توجه به مشکلات مالی که داریم و هنوز هم به بهزیستی تعلق نگرفته در مراقبت های بعد از خروج مشکل جدی داریم.

عفتی خواستار حمایت های بیشتر از سوی دولت برای اجرای کامل این طرح شد و اظهار داشت: اجرای ناقص طرح ها راه به جایی نخواهد برد و متاسفانه اعتبارات استان هم در این زمینه کافی نیست و لازم است حمایت هایی از سطح ملی صورت گیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 25 بهمن 1396، کدخبر: 4227626، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
بایدرویه ای ایجاد بشه تا اونها بعد درمان شرایط اشتغالشون فراهم باشه تا دوباره به اعتیاد برنگردن و سرگرم باشن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
خداکنه که هرچه سریع تر روند رشد خوبی در زمینه های اجتماعی پیدا کنیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین