پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۵۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۰
معصومه ابتکار در جمع دانشجویان درباره وضعیت دختران خیابان انقلاب گفت: یک بخش از گفتمان بین نسلی که جای آن در این سال‌ها خیلی خالی بوده است، بحث حجاب است که در این زمینه دو موضوع پوشش و حجاب مطرح می‌شود.

شعارسال : معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: دولت‌های یازدهم و دوازدهم دولت اعتدال است و دولت اصلاحات نیست. اما بسیار به آرمان‌های اصلاح‌طلبی و جهت‌گیری‌های اصلاحات متمایل است و تلاش دارد که جریانات معتدل اصول‌گرایی را نیز کنار خود بیاورد و از کسانی که می‌خواهند علیه افراط‌گرایی و واپس‌گرایی که در دولت‌های نهم و دهم شاهد بودیم، بایستند جبهه ایجاد کند.

وی درباره برخی مسائل مطرح شده درباره کشته شدن یکی از دانشجویان و طرح مساله خودکشی در این زمینه افزود: موارد مطرح شده در شان جمهوری اسلامی ایران نیست و همه متاسف هستیم و در مورد اخیر مجلس جدی وارد شده و امیدواریم دستگاه‌های نظارتی از حقوق مردم و شان نظام دفاع کنند. زیرا این اتهامات زیبنده کشور، نظام و مردم ما نیست.

وی درباره وضعیت دختران خیابان انقلاب نیز گفت: یک بخش از گفتمان بین نسلی که جای آن در این سال‌ها خیلی خالی بوده است، بحث حجاب است که در این زمینه دو موضوع پوشش و حجاب مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع حجاب مساله‌ای دینی و اعتقادی است و با جبر و زور و فشار نمی‌توان این مسائل را به کسی تحمیل کرد و اسلام بر عزت نفس انسان‌ها تاکید دارد و باید در این مسیر زمینه را برای شناخت و انتخاب‌های درست و آگاهانه آماده کنیم.

ابتکار از حجاب به عنوان یک رفتار دینی یاد کرد و گفت: ایران برگرفته از انقلابی دینی است و موازین و اعتقاداتی دارد که همه باید به آنها پایبند باشیم.

وی با تاکید بر اینکه حجاب تنها پوشش زنان نیست و در این رابطه موضوع مهارت‌های ارتباطی بسیار مطرح است، تصریح کرد: قرآن در موضوع حجاب به رفتار مردان نیز تاکید دارد و می‌گوید که مرد در مواجهه با زن چشم خود را پایین می‌اندازد برای زن احترام قائل می‌شود و سپس زن نیز در ارتباط با مرد چنین کاری را می‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری تجارت نیوز، تاریخ انتشار: 25 بهمن 1396، کدخبر: 205041، www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
ای کاش که با همین تفکر از اول انقلاب پیش می رفتیم و باعث میشد که خیلی هایی که دلشون با اسلامه از سر لجبازی خیلی از کارارو نکنن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
مردم ایران دارن خودشونو با خارجیا مقایسه می کنن به چی دلشونو خوش کنن که بخوان حجابشونو نگه دارن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین