پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۵۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
از اقدامات مهم امام، صدور فتوای ارتداد سلمان رشدی بود. اهمیت این فتوا به پیشگیری هرگونه هتک مقدسات اسلامی و دیگر ادیان بود و امام با این اقدام، جرات هرگونه توهین به اسلام را گرفت. این فتوا مرز آرمان گرایی، واقع گرایی و رابطه اصول و ضرورت ها را به خوبی نشان می دهد.

شعار سال: بسمه تعالی‏

إنا للَّه و إنا إلیه راجعون‏

به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‏رسانم مؤلف کتاب «آیات شیطانی» که علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن، محکوم به اعدام می‏باشند. از مسلمانان غیور می‏خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعاً آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود، شهید است ان شاء اللَّه. ضمناً اگر کسی دسترسی به مؤلف کتاب دارد ولی خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد.
و السلام علیکم و رحمة اللَّه و برکاته.
روح اللَّه الموسوی الخمینی‏

صحیفه امام، ج‏21، ص: 263
زمان: 25 بهمن 1367/ 7 رجب 1409
مکان: تهران، جماران‏
مخاطب: مسلمانان جهان‏




اطلاعیه دفتر امام در وجوب قتل سلمان رشدی و عدم امکان توبه

بسمه تعالی‏
رسانه‏‌های گروهی استعماری خارجی به دروغ به مسئولین نظام جمهوری اسلامی نسبت می‏دهند که اگر نویسنده کتاب آیات شیطانی توبه کند حکم اعدام درباره او لغو می‏گردد. امام خمینی- مدّ ظلّه- فرمودند:
این موضوع صد در صد تکذیب می‏گردد. سلمان رشدی اگر توبه کند و زاهد زمان هم گردد، بر هر مسلمان واجب است با جان و مال تمامی همّ خود را به کار گیرد تا او را به دَرک واصل گرداند.
حضرت امام اضافه کردند:
اگر غیر مسلمانی از مکان او مطلع گردد و قدرت این را داشته باشد تا سریعتر از مسلمانان او را اعدام کند، بر مسلمانان واجب است آنچه را که در قبال این عمل می‏خواهد به عنوان جایزه و یا مزد عمل به او بپردازند.

صحیفه امام، ج‏21، ص: 268
زمان: 29 بهمن 1367/ 11 رجب 1409
مکان: تهران، جماران‏
مخاطب: ملت مسلمان ایران و مسلمانان جهان‏

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) ، تاریخ 23 شهریور 96، کد مطلب: 10122: www.farsi.khamenei.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
اگر به جای این کار ابتدا به مناظره طلبیده میشد و سپس به جزای عملش می رسید بهتر نبود؟ اینطور ایمان در دل مردم هم قوی تر می شد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین