پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۷۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۲
دبیرکل موسسه «صوت‌القراء العالمیه» پاکستان، انجام تحقیقات قرآنی را نیاز اصلی دنیای معاصر اسلام و تنها راه مقابله با گروه‌های تروریستی و اسلام‌نما عنوان کرد و گفت: قرآن وسیله‌ای برای نمایش اتحاد مسلمانان جهان است.

شعارسال: اکرام‌الله محسن، پزشک، حافظ، قاری بین‌المللی پاکستان و دبیرکل موسسه «صوت‌القراء العالمیه» اظهار کرد: ما مسلمانان موظف هستیم قرآن را بیاموزیم و بخوانیم اما مساله مهم انجام تحقیق در مورد قرآن است.

وی با بیان اینکه تنها خواندن قرآن کافی نیست، تاکید کرد:‌ مسلمانان باید علاوه بر تحقیق در مورد معانی و مفاهیم قرآن موارد خاصی را در قرآن به جستجو بپردازند.

اکرام‌الله افزود:‌ یکی از این موارد مشکلات جوامع اسلامی در مواجهه با مساله گروه‌های تروریستی است که خود را با قرآن توجیه می‌کنند و اکنون در سراسر دنیا صحبت از داعش و گروه‌های تروریستی دیگر است و راه مقابله با این گروه‌ها و گروه‌هایی مانند القاعده و طالبان، انجام تحقیق در قرآن و نشان دادن چهره ضدقرآنی آن‌ها با استفاده از آیات است.

وی تصریح کرد: تحقیق قرآنی می‌تواند ذهنیت مردم را نسبت به مسلمانان بد، که گروه‌های تروریستی را تشکیل می‌دهند و مسلمانان حقیقی تغییر دهد.

نیم قرن اخیر

دکتر اکرام‌الله محسن در مورد فعالیت‌های قرآنی در نیم قرن اخیر اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی، موضوع بسیار مهمی برای اسلام و مسلمانان است.

وی افزود:‌ قرآن وسیله‌ای است که با آن می‌توانیم اتحاد خود را به نمایش بگذاریم؛ زیرا قرآن کتاب مشترک همه مسلمانان است و هیچ اختلافی در آن وجود ندارد.

فعالیت‌های قرآنی

اکرام‌الله محسن در مورد فعالیت‌های قرآنی خود گفت: در مسابقات کشورهای مختلفی مانند ایران، ترکیه و مراکش شرکت کرده‌ و رتبه کسب کرده‌ام و اکنون قاری رادیو و تلویزیون پاکستان هستم.

وی افزود: موسسه صوت‌القراء العالمیه، مسابقات قرآنی را در ایالت‌های مختلف پاکستان برای ارتقای قرآن در بین نسل‌های امروزی این کشور، جوانان، زنان و مردان و بویژه دانشجویان دانشگاه در سطوح مختلف برگزار می‌کند.

اکرام‌الله اظهار کرد: ۲۰۰ دانش‌آموز قرآنی در این موسسه فعالیت دارند و دانش‌آموزانی نیز در شعبه‌های این موسسه در شهرهای مختلف پاکستان مانند كراچی، لاهور، پیشاور در زمینه‌های مختلف قرآنی در حال آموزش هستند و محافل قرآنی و مسابقات مختلفی در شهرها از سوی این موسسه برگزار می‌شود.

مسابقات ایران

قاری پاکستان در مورد مسابقات قرآن در ایران گفت: مسابقات حفظ و قرائت ایران یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای قرآنی در دنیا است و من به خاطر برگزاری چنین مسابقاتی، از دولت جمهوری اسلامی ایران قدردانی می‌کنم.

وی توصیه کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران باید این مسابقات را در سراسر دنیا به ویژه در پاکستان از طریق رسانه‌ها پخش کند و از رسانه‌های پاکستان دعوت کند تا این مسابقات را پوشش دهند زیرا بسیاری از مردم پاکستان در مورد مسابقات ایران اطلاعاتی ندارند و از روند این مسابقات آگاه نمی‌شوند.

وی پیشنهاد داد در مسابقات آینده جهت پوشش خبری این مسابقات از رسانه‌های پاکستان دعوت به عمل آید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایکنا ، تاریخ انتشار: 26 بهمن 1396 ، کدخبر: 3690341 ، www.ikna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
این تحقیاقت نیاز به اطلاع رسانیه در سطح جهانی و اختصاص دادن بودجه بیشتر بهش داره
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین