پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۸۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر ۲۲۰ طرح فاضلاب در کشور نیمه تمام است که تکمیل آنها به ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شعار سال: علی اصغر قانع در حاشیه معرفی مدیرعامل جدید آب و فاضلاب استان قزوین در گفتگو باخبرنگار مهر اظهارداشت: در یک قرن اخیر به دلیل محدودیت منابع آبی، افزایش جمعیت، گسترش شهرنشینی همچنین توسعه و اجرای طرح های متعدد صنعتی و کشاورزی، جمع آوری و تصفیه فاضلاب و کاربرد پساب در اراضی کشاورزی و صنعت اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: دراین راستا با توجه به حجم قابل توجه پساب های شهری، صنعتی و آبهای برگشتی، استفاده مجدد از این منابع با در نظرگرفتن مسائل زیست محیطی به عنوان راهکاری مناسب برای جبران بخشی از کمبود آب در برنامه های توسعه و بهره وری منابع آب مورد توجه برنامه ریزان کلان کشوردر وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفا قرار گرفته است.

اجرای طرح فاضلاب در ۲۲۰ شهر کشور

قانع یادآورشد: در حال حاضر در ۲۲۰ شهر کشور طرح های شبکه فاضلاب در دست اجراست که از سالهای گذشته آغاز شده و در حال تکمیل شدن است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد: برای تکمیل طرح های نیمه تمام شبکه فاضلاب در کشور به اعتباری بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد تومان نیاز داریم که برای تامین آن به روشهای مختلف اقدام کرده ایم.

وی اضافه کرد: با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی تلاش کرده ایم تا بخشی از این منابع را از طریق قراردادهای بیع متقابل که امکان می دهد انتقال پساب برای چندین سال در اختیار بخش خصوصی قرار دهد تامین کنیم.

۱۳۱ طرح آبرسانی درحال اجراست

قانع بیان کرد: در حال حاضر ۱۳۱ طرح بزرگ آبرسانی در دست اجراست که تکمیل آنها به ۲۱ هزار میلیارد تومان نیاز دارد که باید آن را با کمک دولت تامین کنیم تا بخشی از نیازها را پاسخ دهیم.

سالانه ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های آبفا

وی اظهارداشت: آنچه دولت به صورت متوسط برای اجرای طرح های آبفا در قوانین سنواتی اختصاص می دهد حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان از منابع دولتی است که بخشی نیز از طریق بخش خصوصی بصورت قراردادهای تضمینی بی او تی و تامین می شود.

حجم پساب قابل استفاده ۴.۵ میلیارد مترمکعب

قانع در خصوص حجم قابل استفاده پسابها یادآورشد: در قانون پیش بینی شده که ظرفیت استفاده تا حجم ۴.۵ میلیارد مترمکعب از پساب را داریم که درحال حاضر یک میلیارد و۲۰۰ میلیون مترمکعب آن به صورت تصفیه شده استفاده می شود که با تکمیل طرح های فاضلاب قادریم آن را تا دو برابر افزایش دهیم.

اعتبار صندوق توسعه ملی برای پساب

وی اضافه کرد: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای مجتمع های آب روستایی اختصاص داده می شود که قرار است از این منابع تعداد ۹۲۴ مجتمع آبرسانی روستایی احداث شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت:تاپایان سال گذشته شبکه آبرسانی بیش از ۳۷۰۰ روستا تکمیل شده و به مدار بهره برداری رسیده و امسال هم در قانون پیش بینی شده که این طرح ها ادامه یابد.

وی بیان کرد: امسال این رقم به بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید و سال آینده حدود۲۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برداشت خواهد شد تا حدود ۱۵۰۰ روستا را تحت پوشش آبرسانی قرار دهیم.

قانع در مورد تعداد جمعیت تحت پوشش گفت: تا پایان سال ۹۵ تعداد ۲.۵ میلیون نفر روستایی تحت پوشش آبفا قرار گرفته که این رقم باید به ۷.۵ میلیون نفر افزایش یابد.

وی در مورد استانهایی که با چالش جدی آب روبرو هستند اظهارداشت: به دلیل کاهش بارشها در استانهای مرکزی، هرمزگان و اصفهان با چالش های جدی مواجیهم که در شهر بندرعباس هم چالش آبی داریم که باید مدیریت شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 25بهمن 96، کدمطلب:4228253، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
همین مقدار سرمایه که نیاز دارخه برای درست شدنش باید ده برابر زمانی بپردازیم که منابع ابیمون به طور ملی تموم بشه..
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین