سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۸۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
پروژه مهم و سرنوشت ساز راه آهن بجنورد به گرگان که استان خراسان شمالی را به شبکه سراسری راه آهن متصل می‌کند٬ توسط آستان قدس رضوی اجرایی می‌شود.

شعار سال: طرح راه آهن بجنورد به گرگان به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های ریلی ایران٬ همیشه و در تمام دولت‌ها٬ مورد بحث و مناقشه بوده و هر دولتی در کوبیدن کلنگ اجرای آن بر زمین٬ از دولت قبل پیشی گرفته اما آنچه تا کنون هیچ پیشرفتی نداشته است٬ اجرای عملیاتی این طرح بزرگ و ملی است.

انتخاب سرمایه‌گذار غیردولتی تنها راه عملیاتی شدن این طرح است

استاندار خراسان شمالی چندی پیش در نشست خبری با اصحاب رسانه استان٬ از اجرای این طرح خبر داد و گفت: آنچه در بودجه 97 برای این طرح دیده شده بسیار کم است و تلاش ما این بود که از طریق سرمایه‌گذار بتوانیم این طرح را اجرایی کنیم.

محمدرضا صالحی که در همه سخنرانی‌هایش بر عدم اجرای طرح و قول دادن توسط بخش دولتی تاکید دارد٬ گفت: این پروژه برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و بادی یک بار وزیر راه به استان بیاید تا از نزدیک با او در زمینه زمینه رایزنی کنیم. معتقدم انجام این طرح با وجود بخش خصوصی و غیر دولتی امکان پذیر است و در غیر این صورت٬ اتفاق خاصی نمی‌افتد.

وی راه آهن گرگان-بجنورد و مشهد را محور ترانزیتی و مهم در توسعه استان معرفی کرد و گفت: این محور در اولویت دولت برای انتخاب فاینانس کننده قرار گرفت و آستان قدس برای پرداخت سهم 15 درصدی دولت اعلام آمادگی کرده است.

15 درصد از قرارداد توسط آستان قدس رضوی تامین می‌شود

به نظر می‌رسد باز هم دولتی دیگر در سفری به استان خراسان شمالی قولی را که از عهده انجامش خارج است داده و باید یک سرمایه‌گذار پیدا شود تا وعده ریل راه‌آهن و سوت و قطار در این استان محقق شود.

این‌بار آستان قدس رضوی برای عملیاتی شدن پروژه راه‌آهن بجنور به گرگان٬ به صورت جدی وارد میدان شده و سهم دولت را در این پروژه بر دوش می‌کشد.

مدیرعامل هلدینگ عمران رضوی در این زمینه اظهار داشت: توافقاتی فی‌مابین وزارت راه و شهرسازی، آستان قدس رضوی و شرکت چینی سایناهیدرو٬ پس از گذشت بیش از 8ماه مذاکرات و جلسات مستمر صورت گرفته است.

رنجبران مدت این قرارداد را پنج سال اعلام کرد و افزود: با توجه به این که 85درصد طرح را سرمایه‌گذار خارجی یعنی شرکت چینی سایناهیدرو و 15 درصد آن را نیز دولت تامین می‌کند، مبلغ قرارداد با احتساب همه هزینه‌ها بیش از 8 هزار و300 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی طول مسیر راه آهن گرگان -بجنورد -مشهد را 546کیلومتر اعلام کرد و گفت: با اعلام آمادگی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و همچنین مدیر عامل موسسه سازمان اقتصادی رضوی، هزینه مالی 15درصد سهم کارفرما را آستان قدس رضوی تامین می‌کند.

رنجبران افزود: اجرای کل طرح را شرکت مسکن و عمران قدس رضوی به عنوان پیمان‌کار منتخب ایرانی و طرف سوم قرارداد سه جانبه انجام خواهدداد.

آستان قدس سهم دولت را تامین می‌کند

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به این موضوع که در بودجه 97 سهم دولت برای این طرح مشخص شده است٬ اظهار داشت: خوشبختانه آستان قدس رضوی به عنوان کارفرما سهم دولت را متقبل شده و در این طرح شرکت دارد.

علی قربانی افزود: سهم کارفرما در این پروژه 15 درصد بوده است که این سهم توسط آستان قدس رضوی تامین و اجرایی می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 26بهمن 96، کدمطلب:1656338، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Lord
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
همکاری بخش خصوصی با نهاد های همچون استان قدس برای سازندگی کشور همکاری بسیار سازنده و خوب است
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین