پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۸۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
مرگ خبرساز در ندامتگاه اوین، حضور رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی در راهپیمایی 22 بهمن، احضار نماینده شرکت سامسونگ از سوی دادستانی کل کشور و اجازه ورود ندادن به احمدی نژاد در دادگاه تجدیدنظر بقایی، مهمترین خبرهای قضایی هفته ای بود که سپری شد.
شعارسال: دستگاه قضایی کشور هفته گذشته، روزهای پرکار و پرخبری را پشت سر گذاشته است.

**دستور ویژه دادستانی کل کشور برای پیگیری بی احترامی شرکت سامسونگ

المپیک زمستانی کره جنوبی و دادن هدیه به ورزشکاران شرکت کننده در این رقابت ها خبرساز شده بود، طوری که این خبر برقوه قضاییه هم بی تاثیر نبود؛ کره جنوبی در اقدامی به همه شرکت کنندگان المپیک زمستانی یک دستگاه گوشی تلفن همراه سامسونگ اهدا کرد که در این میان به علت تحریم از اهدای این گوشی به ورزشکاران ایرانی و کره شمالی دریغ شد؛ همین امر موجب واکنش های جدی از سوی مقامات داخلی بویژه دادستانی کل کشور شد طوری که حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور جمعه گذشته به محمدجواد حشمتی معاون حقوق عامه خود دستور داد موضوع را بررسی و مسئولان شرکت سامسونگ را در ایران احضار کند.

دادستان در این دستور اذعان کرد اگر مسئولان شرکت سامسونگ متعهد به جبران خسارت معنوی به نحو متناسب با اقدام اهانت آمیز خود شدند، زمان مناسبی را تعیین و به مرکز شرکت اعلام کنند؛ در غیراین صورت شرکت سامسونگ به عنوان شخصیت حقوقی و در اجرای بند الف. ماده ٨ و مواد ١١، ١٤ و ٦٨٨ قانون آیین دادرسی کیفری و مواد ٢٠ و ١٤٣ قانون مجازات اسلامی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران جهت بررسی موضوع معرفی شوند.

**جلسات دادگاهی که در هفته گذشته برگزار شد

آغاز هفته کاری قوه قضاییه با سومین جلسه دادگاه تجدیدنظر حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم همراه بود؛ سومین جلسه دادگاه تجدیدنظر حمیدبقایی شنبه گذشته و چهارمین جلسه آن روز چهارشنبه برگزار شد.

در این فاصله دادگاه مهم دیگری هم در کرمانشاه برگزار شد؛ دانیال هودرجی معاون رئیس کل دادگستری استان و سخنگوی این پرونده دوشنبه گذشته با آغاز نخستین جلسه دادگاه فرش و گبه اعلام کرد که پس از ماه‌ها کار شبانه روزی و تحقیقات، دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه باصدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواستی با عناوین سه ‌گانه مباشرت در اخلال در نظام اقتصادی کشور و حیف و میل اموال مردم، مباشرت در کلاهبرداری از طریق فریب مردم و پولشویی این پرونده پرماجرا را در ١٥٠ جلد و ١٢٢٠٠٠ صفحه روانه دادگاه کرد.

به گفته وی، پرونده موصوف ١٣٠٠٠ شاکی دارد که طبعا همه شکات و مالباختگان مایلند در جلسه دادگاه حضور داشته باشند اما به سبب نبود امکان فیزیکی این حجم از حضور ، دستگاه قضایی در رایزنی با کانون وکلا و مشاورین ماده ١٨٧ تمهیدی اندیشیده که برای همه مالباختگان وکیل معاضدتی معرفی شود که این موضوع بادقت کامل و تعرفه ١١٤ وکیل رایگان انجام یافته است. به همین دلیل در متن ابلاغیه وقت رسیدگی به شکات عنوان شده است که حضور ایشان اختیاری است و با وجود ملاحظه و غبطه اموال مردم توسط دستگاه قضا به جهت حضور این وکلا نیز جای هیچ گونه دغدغه و نگرانی برای شکات از حیث حضور در جلسات دادرسی باقی نمانده است.

چهارشنبه هفته گذشته هم چهارمین جلسه دادگاه تجدیدنظر حمید بقایی برگزار شد؛ اما این بار متفاوت تر از همیشه.

** اجازه ندادن به احمدی نژاد برای حضور در دادگاه تجدیدنظر بقایی

عصر سه شنبه دولت بهار در کانال خود از حضور محمود احمدی نژاد رئیس دولت نهم و دهم به همراه اسفندیار رحیم مشایی و علی اکبر جوانفکر در دادگاه تجدیدنظر حمید بقایی خبر داده بود که این خبر به سرعت در شبکه های اجتماعی پخش شد.

فردای آن روز، یعنی چهارشنبه حمیدبقایی به همراه وکیل خود مهران عبدالله پور به سمت دادگاه رفت و قبل از حضور در دادگاه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که آقای احمدی نژاد به جلسه دادگاه وی خواهد آمد که چنین هم شد.

یک ربع از رفتن بقایی به داخل دادگاه تجدیدنظر نگذشته بود که خودرو حامل محمود احمدی نژاد، اسفندیار رحیم مشایی و علی اکبر جوانفکر رسید. پیاده روی رئیس دولت نهم و دهم از تقاطع خیابان 15خرداد به سمت خیابان خیام با حاشیه ها و شعارهایی همراه شد و نهایت اینکه، دادگاه تجدیدنظر با بستن در ورودی خود مانع حضور وی به داخل دادگاه شد.

البته احمدی نژاد هم در این فرصت در جمع مردم و هواداران خود حدود 5 دقیقه سخنرانی و نسبت به ممانعت از ورودش به دادگاه گلایه کرد.

**یک مرگ خبرساز

داغ ترین خبر هفته گذشته قوه قضاییه قضیه مرگ کاووس سیدامامی استاد دانشگاه امام صادق (ع) در بازداشتگاه اوین بود.

جعفری دولت آبادی دادستان تهران شنبه گذشته در خبری اعلام کرد تعدادی جاسوس عرصه محیط زیست بازداشت شده اند که به دنبال انتشار این خبر، خبر دیگری با مضمون مرگ یکی از این بازداشت شدگان به نام کاووس سیدامامی در فضای مجازی منتشر و علت مرگ او، خودکشی اعلام شد.

دادستان تهران و سخنگوی قوه قضاییه هر دو در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن این خبر را تایید کردند. هر چند دیگر مسئولان در این باره جوابگوی خبرنگاران نبوده اند اما چند نماینده مجلس از کمیسیون امنیت ملی در جلسه ای فیلم لحظات قبل از مرگ سیدامامی را مشاهده کرده اند که به گفته آنان سیدامامی در این فیلم بسیار مضطرب بود و در جایی قصد داشت از لباسش برای حلق آویز کردن خود استفاده کند و دو بار هم به دستشویی رفت؛ خانواده این مرحوم هم مرگ از طریق خودکشی او را پذیرفتند و درخواست کالبدشکافی نداشتند.

سه شنبه شب هفته گذشته جعفری دولت آبادی دادستان تهران دوباره در سایت خبری خود با ارائه توضیحات تکمیلی تر در این باره، موضوع را تشریح کرد.

دادستان تهران گفت که این افراد به نام فعالان محیط زیست، اطلاعات طبقه بندی شده را برای سازمان های جاسوسی به ویژه موساد ارسال می کردند و حتی افسران اطلاعاتی امریکا هم به ایران سفر و در منزل سیدامامی اقامت داشتند.

جعفری دولت آبادی در این خبر ادامه داد که سیدامامی به موضوع جاسوسی اقرار کرده بود.

**راهپیمایی 22 بهمن

یکشنبه 22 بهمن مردم کشور در راهپیمایی جشن انقلاب حضور یافتند که رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی هم با مردم همراه شدند.

آیت الله آملی لاریجانی در جمع خبرنگاران حضور مردم را در راهپیمایی ٢٢ بهمن، نمایش اقتدار جمهوری اسلامی، یکپارچگی و وحدت ملت ایران به همه جهانیان عنوان و تاکید کرد که این حضور پاسخ محکمی به همه توطئه های دشمنان در طول همه سال های گذشته بود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مردم پای ارزش های انقلاب ایستاده اند، اظهارکرد: مردم با صدای شیوای خود به همه دنیا اعلام می کنند که ارزش های انقلاب را رها نکردیم و بر سبک ولایت، رهبری و جمهوری اسلامی که رو به کمال می رود، با وجود همه تحریم ها و فشارها ایستاده و در برابر این تحریم ها مقابله می کنیم.

حجت الاسلام محسنی اژه ای سخنگو و و معاون اول قوه قضاییه هم در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم پیوندشان را با انقلاب و خدای خود با حضور در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند و چنین شادی فقط در جشن ملی پیروزی انقلاب قابل مشاهده است.

وی یکی از وجه تمایز امسال با سال های گذشته را شدت فشارها و عصبانیت آمریکا و دشمنان نسبت به کشورمان دانست و گفت هر چقدر آمریکا عصبانی تر می شود، ملت انسجام و وحدت بیشتری پیدا می کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار27بهمن 96، کدخبر: ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
این مرگ بدلیل اینکه دو خودکشی دیگر نیز در زندان ها اتفاق افتاده بود و همه آن ها جرم هایی شبیه هم داشتند از این نظر مشکوک است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین