پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۹۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۰
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه راهی جز وحدت و اتحاد همه مسلمانان جهان در سراسر گیتی وجود ندارد ، گفت: اگر مسلمانان با هم متحد بودند، رئیس جمهور آمریکا جرات نمی کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کند و اگر با هم متحد بودیم رژیم غاصب صهیونیستی جرات نمی کرد که به حقوق ملت فلسطین تجاوز کند.

شعارسال: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز جمعه در اجتماع نمازگزاران "مکه مسجد" حیدرآباد با بیان اینکه امروز در نماز جمعه حیدرآباد شرکت کردیم تا بگوییم صدای نوا و هدف ما در دنیای اسلام یکی است، گفت: ما مسلمانان در روز جمعه هر هفته، نماز جمعه می‌خوانیم نماز جمعه، نماز وحدت و اتحاد میان همه مسلمانان جهان است. اگر نماز جمعه ای وحدت مسلمانان را به هم بریزد و ایجاد تفرقه کند قطعا به آن هدف واقعی نماز جمعه اسلام دست نیافته است.

روحانی خاطرنشان کرد: نه تنها ما مسلمانان باید برادر باشیم و با مهربانی و رحمت با یکدیگر رفتار کنیم بلکه مسلمانان باید مایه رحمت برای همه جهانیان باشند.پیامبر اسلام (ص) تنها مسلمانان را هدایت نکرد بلکه علم و اخلاق و مسیر انسانیت را برای همه مردم جهان به ارمغان آورد.

رئیس جمهور اظهارداشت: درباره پیامبر اسلام، قران می گوید پیامبر، رحمت برای همه مردم و عالمیان بود. ما مسلمانان خیر و رحمت را برای همه مردم جهان می خواهیم . ما در دعای خود می گوییم خدایا همه فقرا را نجات بده و هر کس در جهان که در فقر و گرسنگی است خداوند او را یاری و کمک کند.

وی با بیان اینکه اگر اسلام به معنای واقعی کلمه به مردم عالم معرفی شود همه جهانیان به این دین رحمت عشق می ورزند، تصریح کرد: اگر امروز در دنیای اسلام مشکل ، تفرقه و اختلاف می بنیم نشان آن است که به اسلام واقعی و مفهوم واقعی قران واقف نشده ایم و اینکه در برخی کشورهای اسلامی خشونت و اختلاف وجود دارد نشات از آن می گیرد که نسل جوان را به اسلام واقعی هدایت نکرده ایم .

روحانی افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است راهی جز وحدت ، اتحاد و برادری میان مسلمانان وجود ندارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: برادران مسلمان ، راه نجات ما این است که همه ما، تمام مذاهب اسلامی را به رسمیت بشناسیم ما گرچه رودخانه های متفاوت هستیم اما آب همه روخانه ها از یک چشمه است و در نهایت به یک اقیانوس منتهی می شود باید آستانه تحمل خودمان را بالا ببریم و به تمام مسلمانان و انسان ها در سراسر جهان احترام بگذاریم. قران به ما می گوید شما مسلمانان باید به گونه ای رفتار کنید که برای همه جهانیان الگو شوید.قران می گوید شما مردم مسلمان باید گواه و الگو برای همه مردم جهان باشید .

رئیس جمهور تاکید کرد: دشمنان اسلام نمی خواهند ما با هم متحد باشیم اما ساختمان همین مسجد به ما می گوید که مردم این منطقه یعنی ایران و هند در تمدن ،علم و برادری در کنار یکدیگر بوده اند.

روحانی اظهارداشت: آنچه ما از آثار تمدنی در حیدرآباد می بینیم نشانه آن است که قرن ها مردم این سرزمین با مردم ایران متحد و در کنار یکدیگر بوده اند و از فرهنگ یکدیگر بهره می برده اند.

رییس جمهور با بیان اینکه مردم ایران علاقه خاصی به مردم سرزمین هند دارند و مردم هند نیز پیوند و رابطه قلبی با مردم ایران دارند، گفت: باید روز به روز رابطه این دو ملت را قوی تر کنیم و دولت ایران آمادگی دارد و امیدوارم دولت هند هم آماده باشد تا بتوانیم رفت و آمد دو ملت را از نظر روادید آنچنان آسان کنیم که به راحتی به کشورهای یکدیگر سفر کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ایران اعلام می کند با توجه به منابع غنی انرژی ، تامین کننده نفت و انرژی هند خواهد بود. ایران اعلام می کند که از طریق بندر چابهار، راه و مسیر ترانزیت برای دستیابی هند به آسیای مرکزی و اروپا باشد.

وی تصریح کرد: معتقدیم دو ملت بزرگ ایران و هندوستان می توانند در صنعت، کشاورزی و تکنولوژی روز، آنچنان در کنار هم باشند که منافع دو ملت بزرگ و منطقه را تامین کنند.

روحانی با تاکید بر اینکه بزرگترین نعمت خداوند امنیت است و باید ثبات و امنیت را در کشورهای خودمان و کل منطقه ایجاد کنیم، اظهارداشت: ملت ایران به همه ملتهای مسلمان کمک کرده و آماده کمک است . به ملت عراق و سوریه کمک کردیم تا از خشنوت خونریزی و جنگ نجات یابند چرا که معتقدیم در مقابل خون یک بیگناه همه مسوول هستیم و اگر یک نفر را از مرگ نجات دهیم انسانیت رانجات داده ایم.

روحانی افزود: ما از امنیت و ثبات در هندوستان در سالهای اخیر خوشحالیم و علاقه مندیم در میان همه مردم، دارای هر ایده و عقیده ای که هستند ،وحدت، اتحاد و یگانگی و ثبات و امنیت برقرار باشد. مردم این سرزمین نیز گرچه دارای اعتقادات و عقاید مختلف هستند اما معنونیت برای همه ادیان و فرق در این سرزمین اهمیت دارد.

رییس جمهور گفت: درتمدن غرب هر روز در مدرسه و خیابان کشتار دسته جمعی انجام می گیرد پس تمدن مادی نمی تواند نجات دهنده باشد. ما آنهایی را که به برخی ملتهای مسلمان اجازه ویزا نمی دهند و مسلمانان را تروریسم می خوانند، محکوم می کنند مسلمانان در همه نمازها یشان نام خدای رحمان و رحیم را به زبان می آورند و زندگی آنان توام با وحدت و اخوت است .

روحانی گفت: همه دنیا بداند مهمترین سرمایه مسلمانان اخلاق است و پیامبر ما فرمود نگاه به رکوع و سجده نکنید بلکه به راستگویی، صدق و ادای امانت نگاه کنید و می گوید اسلام راستین را در صدق و راستگویی و امانت داری ببینید لذا راهی جز اخلاق پیامبر اسلام نداریم و راه نجات ما اخلاق محمدی است.

رئیس جمهور اظهارداشت: دیگران می خواهند مسلمانان را تحقیر کنند اما مسلمانان در طول تاریخ دارای عظمت، علم و تمدن بزرگ بودیم و آینده جهان هم از آن ما خواهد بود.

روحانی افزود: شیعه و سنی و فرق مختلف اسلامی یک هدف دارند و آن حرکت در مسیر آموزه های راستین پیامبراسلام است و بزرگترین وظیفه ما ایجاد مهربانی و وحدت میان انسان ها است.

رئیس جمهور گفت: امام حسین(ع) به ما آموخت که اگر کسی هم دین نداشته باشد باید آزادمرد باشد. با وجود همه دشمنی ها نسبت به اسلام ، آینده از آن اسلام و آسیا و تمدن بزرگ در پایان این قرن از آن قاره آسیا خواهد بود و ایران و هندوستان در کنار یکدیگر خواهند بود.زنده باد اسلام ،زنده باید هندوستان و زنده باد ایران.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 27 بهمن 1396 ، کدخبر: 96112715232 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
وحدت و همبستگی همینجوری خود پدید نمیاید ؛ باید همه کشور ها در زمینه ی سیاست خارجی خود تغییراتی را انجام دهند اگر میخواهند دوباره اتحاد و انسجام قبلی در میان کشور های اسلامی پدید بیاید
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین