پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۹۵۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و فناوری گفت: در حال حاضر 42 پارک علم و فناوری و 186 مرکز رشد و کارآفرینی در کشور وجود دارد که در مجموع 30 هزار شغل ایجاد کرده‌اند.

شعار سال: مسعود برومند ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز اول سایت اصلی پارک علم و فناوری استان مرکزی اظهار کرد: در کشور ما ظرف 20 سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های خوبی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه علم صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ایران در این زمینه رتبه اول منطقه و رتبه 17 در جهان را به خود اختصاص داده است که نشانگر رشد بسیار خوب کشور است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و فناوری با بیان اینکه در زمینه ثبت اختراعات نیز خوب عمل شده و باید تلاش زیادی کنیم تا نتایج پژوهشی را به فناوری تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 42 پارک علم و فناوری و 186 مرکز رشد و کارآفرینی در کشور وجود دارد که در مجموع 30 هزار شغل را ایجاد کرده‌اند.

وی گفت: گردش مالی این مراکز سه هزار میلیارد تومان و صادرات سال گذشته در این زمینه 230 میلیون دلار بوده است.

به گفته برومند این پارک‌ها بستر مناسبی برای تأسیس شرکت‌ها ایجاد می‌کنند و می‌توانند از قانونی مانند معافیت‌های مالی و گمرکی نیز برخوردار شوند.

وی اظهار کرد: شرکت‌ها از صنف‌های مختلف باید در کنار هم بوده و تعامل بیشتری داشته باشند تا بتوانند در زمینه فناوری اطلاعات خدمات بیشتری ارائه بدهند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و فناوری بیان کرد: دنیای امروز به انسجام نیاز دارد و رفتن کشور به سمت صنعت با ایجاد صنایعی مانند هپکو، آذر آب و ... در دهه 40 آغاز شد و از کشاورزی به صنعتی تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد صنایع فرهنگ صنعتی را به دنبال دارد، بیان کرد: تکنولوژی فناوری نقش گسترده‌ای دارد و می‌تواند سرمایه‌گذاری بالایی را ایجاد کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 23 بهمن 96، کد مطلب: 13961123001002، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
تنها راه اشتغال زایی در میان جوانان حمایت از تولیدات داخلی و اقتصاد دانش بنیان است
ا.ح75
Lord
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
حمایت از علم و دانش و ایجاد فضایی برای کار کردن دانش پژوهان کشور هست که میتونه یک اقتصاد پایدار و بدون نیاز به کشور های خارجی و تولید ملی رو ایجاد کنه
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
0
0
یاد دادن علم تو فضای تفریحی بهترین راه علاقه مند کردن بچه ها به پژوهشه
باعث یشرفت کشور هم در دراز مدت میشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین