پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۱۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
نایب رئیس کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: وزارت بهداشت برای پرداخت بدهی هایش به فکر چاره اساسی باشد که یکی از این تدابیر، عرضه اوراق طولانی مدت به مردم است تا در عوض، پول آن را جای بدهی پرداخت کنند.

شعار سال: ناصر ریاحی افزود: گردش مالی دارو در سال حدود 15 هزار میلیارد تومان است یعنی ماهیانه به صورت میانگین حدود هزار و 200 میلیارد تومان مصرف دارو در کشور داریم و از طرفی هم، همین حالا حدود هشت ماه در پرداخت ها عقب هستند، بنابراین اصلا رقم دو هزار میلیارد تومان پرداخت شده چیزی نیست و بیشتر عددی است که مسئولان، چند ماهی با آن بازی و تبلیغ می کنند و مانور می دهند ولی در واقعیت شرایط به گونه ای دیگر است.

وی با اشاره به اینکه همین رقمی هم که اختصاص پیدا می کند، در عمل به صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نمی رسد، اضافه کرد: بخش مهمی از این عددی که اعلام شده به بیمارستان ها برای پرداخت بدهی هایشان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی پرداخت شده است اما در عمل می بینیم که بیمارستان ها آن را تخصیص نمی دهند.

ریاحی گفت: بیمارستان ها هیات امنایی شده اند و این پول هایی که پرداخت شده ردیف ندارد و مسئولان بیمارستان ها شخصا تصمیم می گیرند که چگونه آن را خرج کنند و خود مسئولان وزارت بهداشت هم این مشکل را می دانند؛ وقتی پول به مراکز درمانی پرداخت می شود آن ها تصمیم می گیرند که با آن چه اقدامی را انجام دهند و در عمل می بینیم که پرداختی ها به پرستاران و پزشکان در اولویت قرار می گیرد و در آخر اگر چیزی باقی ماند به بخش دارو و تجهیزات پرداخت می کنند که در عمل هم چیزی گیر کسی نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه مشکل دیگر، واریز مطالبات از سوی وزارت بهداشت و دولت و پرداخت بدهی ها به صورت اوراق است افزود: مسئولان می گویند که دو هزار میلیارد تومان از بدهی ها را پرداخت کرده اند اما واقعیت ندارد زیرا پولی پرداخت نشده، بلکه دو هزار میلیارد تومان به صورت اوراق پرداخت کرده اند و در آن ذکر شده است که نسبت به تاخیر سالی هشت درصد خسارت پرداخت می کند که آن هم اتفاقا به صورت اوراق است.

ریاحی گفت: روی این اوراق پرداخت شده، نوشته شده که نامحدود و قابل تمدید است اما این اوراق نقد شوندگی لازم را ندارد و عملا به در کسی نمی خورد؛ اوراقی که بگیریم و در گاوصندوق بگذاریم به چه دردی می خورد؟ این به قول خود آقایان رسید طلب است.

وی ادامه داد: وقتی در جلسه به آقایان وزارت بهداشت می گوییم که اوراق نقد شوندگی ندارند، می گویند قابل معامله هست و شما بلد نیستید این کار را انجام دهید؛ پیشنهاد ما این هست که آنها خودشان این اوراق را نقد کنند و مطالبات ما را بعد از ماهها پرداخت کنند. ضمن اینکه در این مدت هم تورم را شاهد بوده ایم و هم افزایش 30 درصدی نرخ ارز را دیدیم و در مقابل، طلب ما به همان اندازه قبلی آن هم به صورت اوراق قرار است داده شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فانا، تاریخ 27 بهمن 96، کد مطلب: 12577: www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
وزارت بهداشت یکی از اون وزارتخونه هیات که بیشترین پول و بودجه رو باارتباطات خودش به جیب میزنه بعد دیگه چرا باید صحبت از بدهی باشه؟کجای کار میلنگه؟
ا.ف75
ناشناس
United States
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
خیلی از مشکلات وزارت بهداشت برای بیمارستانها به مشکلات بیمه و عدم.پرداخت پول توسط بیمه ها برمیگرده
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین