پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۲۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
استاندار یزد گفت: استان های یزد و کرمان هر دو برای چشم انداز آینده خود نیاز جدی به انتقال آب دارند و از هر گزینه ممکن و میسوری استفاده می کنند.

شعارسال: استاندار یزد گفت: استان های یزد و کرمان هر دو برای چشم انداز آینده خود نیاز جدی به انتقال آب دارند و از هر گزینه ممکن و میسوری استفاده می کنند.

«محمود زمانی قمی» صبح امروز(یکشنبه 29 بهمن‌ماه) در جلسه مشترک شورای حفاظت از منابع آب استان‌های یزد و کرمان اظهار کرد: چشم‌انداز 1420 و حتی 1450 استان‌های یزد و کرمان حتماً به پای تصمیمات امروز ما نوشته می‌شود و تغییر اقلیم و همه رخدادهایی که جمع شده، می‌گوید که امروز زمان تصمیم‌گیری دقیق و البته فوری است و باید به آن توجه کرد.

وی با اشاره به این‌که استان‌های یزد و کرمان بخشی از تمدن بزرگ کشور هستند و در اقتصاد منطقه نقش مهمی دارند، افزود: پیش نیاز همه چشم‌اندازها در حوزه معدن، صنعت و گردشگری که بخش قابل توجهی از کشور در این خطه مورد عنایت است، تأمین آب است.

زمانی قمی تصریح کرد: یزد به‌عنوان نخستین شهر خشتی جهان وقتی ثبت می‌شود، ورود گردشگر خارجی از سال 92 تا 96 به این استان به طور چشمگیری افزیش یافته و رغبت بهره بردن از این مزیت را دو چندان می‌کند.

استاندار یزد گفت: انتقال آب و دیدن نیازهای دو استان در چشم‌انداز 50 سال آینده موضوعی است که باید در زمینه توسعه صنعت، معدن و گردشگری و سایر بخش‌ها به آن توجه کرد.

وی افزود: هم‌اکنون کار ما پیدا کردن آسیب‌های سر راه انتقال آب از خلیج‌فارس است که اکنون توسط صنعتگران دو استان در حال کار است و تسریع در این پروژه که منفعت بالایی را به استان هرمزگان و بعد بهره‌مندی استان‌های کرمان و یزد را در پی دارد، دنبال می‌کنیم.

زمانی قمی یادآور شد: ما دولتی‌ها طبیعتاً خیلی از کارها را به‌صورت کامل نمی‌توانیم انجام دهیم و باید دستمان را به سوی بخش خصوصی در همه حوزه‌ها از جمله پروژه انتقال آب دراز کنیم.

وی افزود: هم‌افزایی دو استان برای تأثیر بر مناسبات دولت و اخذ مجوز، پیشبرد کارها و تمرکز بر انتقال آب از دریای عمان تأثیر خوبی دارد.

زمانی قمی گفت: استان‌های یزد و کرمان هر دو برای چشم‌انداز آینده خود نیاز جدی به انتقال آب دارند و از هر گزینه ممکن و میسوری استفاده می‌کنند و هیچ گزینه‌ای برای بررسی دور از نظر ما نخواهد بود و توانمان را روی هم گذاشته و در دولت و سایر جاها می‌کوشیم که این اتفاق شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم نظم هم‌افزایی برای پیگیری پروژه انتقال آب با استان کرمان ایجاد کرده و به‌زودی در این زمینه با وزیر نیرو جلسه‌ای خواهیم داشت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 29 بهمن 1396، کدخبر: 96112916211، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
اگه این انتقال نیفته با رویه پیش رو اینده حیات بخشی نمیشه برای یزد متصور بود
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
این انتقال اب در این استان ها داره داکمنه اختلافات قبیله ای رو زیاد میکنه..کاری نکنیم که باعث بشیم عربستانو بکوبن سر ما
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین