پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۲۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه با تشریح برنامه‌های ارتقای سطح همکاری با صنعت از اخذ استاندارد 17025 برای آزمایشگاه‌های این واحد دانشگاهی در آینده نزدیک خبر داد.

شعار سالرضا حیدری نوری با توجه به 25 بهمن سالروز راه‌اندازی واحد ساوه به تشریح برنامه‌های مختلف واحد متبوعش در زمینه‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، اداری و دانشجویی پرداخت و گفت: 10 گروه فناور و یک شرکت دانش بنیان در واحد ساوه وجود دارد که چیدمان و امکانات آنها تأمین شده است و تلاش می‌کنیم بزودی با حضور دکتر رنجبر معاون پژوهشی سازمان مرکزی فعالیت رسمی آنها در واحد ساوه آغاز شود.

حیدری گفت: در حوزه فعالیت‌های پژوهشی در حال اخذ استانداردی با عنوان 17025 برای آزمایشگاه‌های دانشگاه هستیم. اخذ این استاندارد باعث می‌‌شود تا ارتباط واحد ساوه با صنعت و مدیریت شهری گسترش یابد و نهایتاً درآمدهای غیر شهریه کسب شود، زیرا واحد ساوه با توجه به صنعتی بودن شهر، می‌تواند بسیاری از آزمایش‌ها و تحقیقاتی را که در شهر و استان مورد نیاز است، اجرا کند.

اخذ استاندارد 17025 برای آزمایشگاه‌ها باعث می‌‌شود تا ارتباط واحد ساوه با صنعت و مدیریت شهری گسترش یابد و نهایتاً درآمدهای غیر شهریه کسب شود

وی افزود: در حال تدوین و جمع‌آوری بانک اطلاعاتی از تجهیزات مدرنی که در علم شیمی و نانو و در حوزه اندازه‌گیری مواد استفاده می‌شود، هستیم تا آن را در اختیار صنعت قرار بدهیم که باعث ارتباط بیشتر واحد ساوه با صنعت خواهد شد؛ تشویق استادان برای گرفتن طرح‌های پژوهشی برون دانشگاهی نیز در دست اقدام است؛ برنامه داریم سه مجله علمی و پژوهشی که در واحد ساوه منتشر می‌شود را با دریافت مبلغی بابت چاپ مقالات مانند سایر نشریه‌ها، علاوه بر فعالیت‌های علمی به سمت کسب درآمد سوق دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه بر لزوم اجرای دقیق آیین نامه‌های ابلاغی سازمان مرکزی تأکید و خاطرنشان کرد: در حوزه آموزشی یکی از اولویت‌های واحد ساوه جذب هیأت علمی و توسعه رشته‌ها بویژه در تحصیلات تکمیلی است؛ واحد ساوه به رعایت تکمیل موظفی اعضای هیأت علمی که از برنامه‌های سازمان مرکزی است، اهتمام ویژه‌ای دارد و تلاش می‌کند اعضای هیأت علمی بر اساس آیین نامه حضور 32 ساعت در دانشگاه را داشته باشند؛ البته این موضوع برای اجرا شدن نیاز به زیرساخت‌هایی مانند اتاق استادان دارد که آماده سازی بسترهای این حضور تا پایان سال انجام خواهد شد و در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از استادان برای فعالیت‌های پژوهشی هستیم.

این مسئول صرفه جویی در هزینه‌ها و سیاست‌های چابک سازی دانشگاه را از برنامه‌های اداری و مالی واحد ساوه دانست و بیان کرد: با رعایت موارد متعددی موفق شدیم ماهیانه حدود 250 میلیون تومان صرفه‌جویی داشته باشیم؛ از سوی دیگر صندوق رفاهی دانشگاه را فعال کردیم و برنامه ما اختصاص 100 درصد سرمایه صندوق به وام‌های دانشجویی با بازپرداخت میان مدت و بلندمدت است تا هم کمکی به پرداخت شهریه دانشجویان و هم مشوقی برای ثبت نام در واحد ساوه باشد.

حیدری تأکید کرد: در حوزه دانشجویی بهبود شرایط سرویس دهی به دانشجویان در دستور کار است و به دلیل فاصله حدود 2 کیلومتری واحد با شهر به دنبال تأمین محلی برای پارکینگ وسایل نقلیه دانشجویان در داخل سایت دانشجویی هستیم که روند اجرایی آن از ترم قبل آغاز شد و امیدواریم امسال همه مراحل آن به پایان برسد.

در حوزه دانشجویی بهبود شرایط سرویس دهی به دانشجویان در دستور کار است و به دلیل فاصله حدود 2 کیلومتری واحد با شهر به دنبال تأمین محلی برای پارکینگ وسایل نقلیه دانشجویان در داخل سایت دانشجویی هستیم

وی در پاسخ به پرسش آنـــا درباره برنامه‌های فرهنگی واحد ساوه اظهار کرد: بخش‌نامه‌های عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، جلسات تبادل نظر دانشجویی و ... در دست اجرا است؛ در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی نیز برنامه سخنرانی در مدارس و هنرستان‌ها برای اعضای هیأت علمی و معاونان دانشگاه انجام خواهد شد تا دانش‌آموزان با امکانات واحد ساوه آشنا شوند.

رئیس واحد ساوه ادامه داد: به دنبال اجرای تور دانش‌آموزی هستیم تا دانشجویان در گروه‌های 50 تا 100 نفری به واحد ساوه بیایند و با امکانات آن آشنا شوند؛ البته روز جمعه 27 بهمن بنده به مناسبت فرارسیدن سالروز تأسیس واحد ساوه سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه هستم که به معرفی دستاوردها و امکانات واحد ساوه می‌پردازم.

حیدری گفت: واحد ساوه در ترم حاضر (به جز سال نیمسال دوم 97- 96) حدود 4500 دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکتری دارد که در 114 رشته تحصیلی و سه دانشکده فنی و حرفه‌ای، علوم انسانی و کشاورزی مشغول به تحصیل هستند. 175 عضو هیأت علمی که بیش از 70 درصد آنها دارای مدرک دکتری تخصصی بوده و حدود 232 کارمند، مشغول خدمت رسانی به واحد ساوه و دانشجویان آن هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 26بهمن 96، کدمطلب:۶۶۷۳۷۰، www.snn.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
خودشونم متوجه شدن دانشجو جماعت چقد مشکلات مالی داره ک صد درصد صندوق رفاهو اختصاص ب وام دانشجویی دادن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین