پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۳۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که نباید انتظار داشت روند بررسی لایحه بودجه ۹۷ تا پیش ۱۰ اسفند به اتمام برسد.

شعار سال: مجلس شورای اسلامی از تاریخ هشت بهمنسال جاری تاکنونتمامی جلسات علنی خود را به بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور اختصاص داده که در این مدت طی ۱۲ جلسه توانسته بررسی بخش درآمدی این لایحه را تقریبابه اتمام برساند.

نکته‌ایکه در این دوازده جلسه به خوبی به چشم آمده این است که برخلاف سال‌های گذشته روند بررسی لایحه بودجه با کندی پیش می‌رود و طی این مدت شاهد آن بوده‌ایم که نمایندگان مجلس تعداد زیادی از بندهای این لایحه را به دلیل عدم شفافیت برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داده‌اند.

در همین راستا محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت‌:این رفت و برگشت‌های لایحه بودجه موضوعی تازه نیست و همه ساله در بررسی این لایحه در مجلسپیشنهاداتی اصلاحی از سوی نمایندگان ارائه می‌شود.

وی افزود‌:با این حالرفت و برگشت‌هایی که امسال در بررسی لایحه بودجه شاهد آن هستیم غیر عادی به نظر می‌رسدکه علتاین موضوع می‌تواند از سویی به دلیل عدم انسجام برخی بندهایلایحه تقدیمی دولت و از سویی دیگر نحوه بررسی لایحه بودجه توسط کمیسیون تلفیق باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد‌: مطلب دیگری که می‌تواند در زمان‌بر شدن بررسی لایحه بودجه نقش داشته باشد برخی بندهای آیین نامه داخلی مجلس است که در صورت اصلاح این بندها قطعا بر سرعت بررسی لوایح در جلسات علنی مجلس افزوده خواهد شد.

پورابراهیمی با اشاره به بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه در هفته پیش رو گفت‌: قطعا زمان بررسی بخش‌هزینه‌ای لایحه بودجه در مقایسه با بخش درآمدی بیشتر خواهد بود چراکه پیشنهادات مطرح شده از سوی نمایندگانبرای اصلاح بندهای این لایحه عموماٌ در بخش هزینه‌ای متمرکز شده است.بنابراین باروندی که بررسی لایحهبودجه در مجلس داردنباید انتظار داشت که تا پیش ۱۰ اسفند بررسی این لایحه به اتمام برسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی قرچک آنلاین، تاریخ 28 بهمن 96، کد مطلب: 82623: www.gharchakonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fight
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
عدم ثبات اقتصادی در کشور و نبود امار کافی از دخل و خرج دولت و کشور بزرگترین دلیل عدم کارایی بودجه بسته شده است وقتی دلار را با چهار هزار تومان بسته میشودولی دولار در همان سال چهار هزار و هفتصد تومان است چه جور برنامه ریزی ای میخواهد انجام گیرد
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین