پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۵۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به نرخ بیکاری استان یزد گفت: کمترین نرخ بیکاری استان یزد در میبد با ۹.۲ درصد و بیشترین نرخ در بهاباد با ۱۷.۱ درصد است.

شعارسال: محمدحسین ریاحی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان یزد با بیان اینکه نرخ بیکاری استان یزد در مقایسه با میانگین کشوری بیشتر است، اظهار داشت: از مهمترین دلایل افزایش نرخ بیکاری در استان، افزایش تمایل زنان به بازار کار است.

وی با بیان اینکه اشتغال و فراهم آوردن زمینه‌های کار یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های استان به شمار می رود، ادامه داد: در سال ۹۵ بر اساس آمار تفکیکی ظرف یکسال آمار زنان شاغل استان ۴۲ درصد افزایش یافته و جمعیت مردان نیز ۸.۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه نرخ بیکاری از سال ۹۲ تاکنون روند افزایشی داشته و دو برابر شده است، عنوان کرد: این در حالی که در سطح کشور میانگین بیکاری بین ۱۰ تا ۱۲ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه آمار تفکیکی از جمعیت بیکار در سطح استان بررسی و ارائه شده است، تصریح کرد: جمعیت زنان بیکار در سطح استان یزد ۴۶ درصد و جمعیت بیکار مردان ۴۰ درصد در مدت یکسال رشد داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد همچنین از افزایش ۲۰ هزار نفری فارغ التحصیلان غیرفعالان اقتصادی در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی از سال ۹۲ تا کنون از ۱۰.۹ درصد به ۱۸.۲ درصد رسیده و نرخ بیکاری کشور از ۱۸.۹ به ۲۰ رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به روند افزایش شیب نرخ بیکاری استان یزد نسبت به کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی گزارشی تحلیلی از این موضوع تهیه کند تا بتوان اقدام لازم و موثر را انجام داد.

ریاحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اظهار داشت: دامنه شمول آن فعالیت های اقتصادی پر اشتغال به صورت ایجادی، تکمیلی و توسعه است و سهم بخش ها به اضافه سرمایه در گردش در حوزه های مختلف است که سهم هر بخش به تفکیک دیده شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 29بهمن1396، کدخبر: 4150003: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
متاسفانه بهاباد در همه مسائل بالاترین نرخ را دارد.
ناشناس
Germany
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
چقدر فاصله بین دوشهر در این استان زیاده! چه منطقی برای این قضیه میتونه وجود داشته باشه؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین