پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۷۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲
هواپیمای سانحه دیده در کوه پازنپیر برخورد کرده و هم اکنون برنامه‌ریزی‌ها برای اعزام امدادگران برای رسیدگی به آخرین وضعیت سرنشینان انجام می‌شود.

شعارسال: سانحه برای هواپیمای ATR‌ شرکت آسمان در حالی وارد دومین روز خود شد که تلاش‌ها همچنان برای یافتن محل سقوط هواپیما ادامه دارد.

از صبح امروز و همزمان با روشن شدن هوا، تیم‌های امدادی به منطقه تقریبی محل سقوط هواپیما در در منطقه سمیرم در جنوب اصفهان وارد شدند تا بتوانند در میان کوه‌ها و مناطق صعب‌العبور خبری از سرنوشت این هواپیما و مسافرانش پیدا کنند.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز امروز جهت بررسی آخرین وضعیت سانحه هواپیمای شرکت آسمان عازم استان کهگیلویه و بویر احمد شد و این در حالیست که مسئولین شرکت آسمان تاکنون اظهار نظر رسمی در خصوص سقوط این هواپیما و شایعات پیرامون آن نداشته اند.

تلاش برای یافتن لاشه هواپیما


تلاش برای یافتن لاشه هواپیما

پلیس نیز دوشادوش سایر نیروهای امدادی امکانات خود را در اختیار پیدا کردن محل سقوط هواپیما قرار داد و طبق اعلام سردار مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا، دو اکیپ تیم های دی وی آی استان اصفهان به محل حادثه اعزام شدند و همچنین تیم های دی وی آی استان های چهار محال و بختیاری، اصفهان و فارس در آماده باش کامل هستند.

از سوی دیگر، علی‌رغم اینکه در روز گذشته علت سقوط هواپیما برخورد با کوه عنوان شده بود اما امروز معاون اسبق سازمان هواپیمایی با اشاره به آخرین مکالمات خلبان با برج مراقبت، امکان برخورد با کوه را کم دانست و گفت:

اینکه عنوان می‌شود هواپیما به کوه برخورد کرده است حرفی کاملاً غیرکارشناسی و غیرمنطقی است و هیچکدام مفاهیمی مستند نیست. تنها چیزی که تا این لحظه تقریباً شفاف است این است که خلبان هواپیمای سانحه‌دیده آسمان آنجا که باید با مرکز کنترل بابت کاهش ارتفاع هماهنگ کند، هماهنگی‌ها را انجام داده است و در نزدیکی فرودگاه بابت کاهش ارتفاع درست عمل کرده و شرایط عادی بوده است و درخواست کاهش ارتفاع از 21 هزار پا به 17 هزار پا داده است که به خلبان تأیید کاهش ارتفاع داده شده است.

وی همچنین بیان کرد: چون هنوز به لاشه هواپیما دست نیافته‌ایم این امکان هم وجود دارد که هواپیما به صورت کامل منهدم نشده باشد و هنوز مسافرانی در آن زنده باشند، بنابراین ضرورت دارد که به سرعت به لاشه هواپیما برسیم.

همزمان با تلاش ها برای یافتن لاشه هواپیمای مسافربری، پهپادها نیز به کمک آمدند و از صبح امروز عملیات گشت پهپادی نیز آغاز شده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی در این باره گفت: تا ساعت 5 صبح امروز منطقه را رصد کردیم و به 3 گزینه رسیدیم؛ از ساعت 6 صبح با حرکت پهپادها و همچنین جست‌وجوی 200 نفر از کوهنوردان در مناطق اطراف عملیات جست‌وجو آغاز شده است. همچنین از یاسوج و شیراز هلی‌کوپترهای جست‌وجو حرکت کردند و در حال حاضر در حال رصد هوایی منطقه هستند.

سازمان ملل و اتحادیه اروپا طی بیانیه هایی جداگانه سقوط هواپیمای ایران و جان باختن تعدادی از هموطنان در این حادثه را تسلیت گفتند.

در بیانیه دبیرکل سازمان ملل آمده است: «دبیر کل از شنیدن سانحه غمناک امروز در نزدیکی یاسوج به شدت متأثر شد. ایشان مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان و مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت.»

اتحادیه اروپا نیز با صدور بیانیه‌ای نوشت: «سانحه هواپیمایی امروز به جان باختن شمار زیادی منجر شد. اتحادیه اروپا در این لحظات سخت، مراتب تسلیت عمیق خود را به خانواده‌های قربانیان و بستگان آنها ابراز می‌ کند.»

آغاز نمونه گیری ازخانواده های مسافران هواپیمای تهران - یاسوج

با تشکیل کمیته مدیریت بحران اداره کل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از صبح امروز نمونه‌گیری از خانواده‌های مسافران سانحه هوایی با همکاری تیم اعزامی از پزشکی قانونی استان فارس آغاز شد.

فعالیت 6 یگان پهپادی در محل سقوط هواپیما

تا کنون 6 یگان پهپادی حاضر در منطقه سقوط هواپیمای مسافربری در یاسوج، طی 12 عملیات، 500 فریم عکس و 20 قطعه فیلم از مناطق تحت جستجو ارسال کرده‌اند ولی لاشه هواپیما هنوز پیدا نشده است.

بنابر این گزارش، 3 تیم تفحص پهپادی ظهر روز حادثه از یاسوج و اصفهان به منطقه اعزام و در منطقه کهنجان مستقر شدند و سه تیم دیگر نیز تا ظهر امروز به آنها اضافه شده است.

این پهپادها تصاویر را در ارتفاع 4هزار متری ثبت کرده و هم اکنون نیز پرواز آنها در مناطق صعب‌العبور برای یافتن لاشه هواپیمای سانحه دیده ادامه دارد.


تصاویر پهپادها از محل سقوط هواپیما


تصاویر پهپادها از محل سقوط هواپیما

بقایا هواپیما پیدا شد

مجتبی مرادی امروز مدیرکل حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دقایقی پیش لاشه هواپیمای سقوط‌کرده تهران ـ یاسوج پیدا شد.

وی بیان کرد: لاشه این هواپیما در محدوده نوقل و دنگزلو پیدا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان:

اخبار منتشر شده درباره پیدا شدن لاشه هواپیما صرفا مشاهدات یک نفر بوده و قطعی نیست.

گفته شده بود لکه ای سیاه همانند چرخ دیده شده که این موضوع تائید نشده است

بالگرد به منطقه اعزام و اخبار تکمیلی تا 20 دقیقه دیگر اعلام می شود

خبر پیدا شدن بقایا هواپیما تکذیب شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی خبر پیدا شدن بقایا هواپیمای مسافربری را تکذیب کرد.

آغاز مرحله دوم اعزام هلی‌کوپترها تا دقایقی دیگر

مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت:‌ همه تجهیزات بابت جستجوی لاشه هواپیما ادامه دارد و هنوز بقایا هواپیما پیدا نشده است.

محمدسعید شرفی با تکذیب برخی اخبار مبنی بر پیدا شدن بقایا هواپیما اظهار داشت:‌ هنوز چیزی پیدا نکرده‌ایم و پهپادها در حال جستجو هستند.

وی با اشاره به اینکه شرایط جوی مناسب‌تر شده است،گفت:‌ تا دقایقی دیگر نیز اعزام هلی‌کوپترها برای بار دوم آغاز می‌شود تا جستجوها ادامه یابد.

وی یادآور شد: به هیچ عنوان تا یافتن بقایا هواپیما جستجوها متوقف نخواهد شد.

بنا براین گزارش هواپیمای ای تی آر آسمان روز گذشته در ۱۴ مایلی فرودگاه یاسوج از رادار فرودگاه محو شد. جستجوها برای یافتن بقایای هواپیما و اجساد ادامه دارد.

بالگردها همچنان در حال گشت‌زنی بر فراز منطقه

احتمالی سقوط هستند ولی هنوز بقایا یا محل سقوط هواپیما مشاهده نشده است؛ برخی از امدادگران از احتمال پوشیده شدن محل سقوط به دلیل بارش برف خبر دادند.

یک‌متر برف در انتظار بقایا هواپیما

معاون سازمان امداد و نجات با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌ها عصر روز سه‌شنبه اول اسفندماه، شاهد شروع بارش‌های برف در مناطق حادثه دیده هواپیمای سقوط شده تهران - یاسوج خواهیم بود، اظهار داشت: برآورد می‌شود حتی شاهد بارش برف تا یک متر در ارتفاعات منطقه حادثه باشیم.

محل تقریبی سقوط هواپیمای تهران-یاسوج مشخص شد

روابط عمومی ارتش اعلام کرد: مختصات تقریبی محل سقوط هواپیمای ATR در اقدامی هم افزا از طریق دفتر وابسته نظامی ارتش با مقامات دفاعی روسیه در اختیار نماینده ستاد بحران کشور قرار گرفت.

بررسی مسیر هواپیمای آسمان با حضور کمک خلبان در ارتفاعات دنا

استاندار اصفهان از بررسی مسیر عبور هواپیمای آسمان در این منطقه با حضور کمک خلبان این هواپیمائی در ارتفاعات دنا خبر داد.

قطعاتی از هواپیمای تهران_یاسوج پیدا شد

فرماندار سمیرم در میان مردم تجمع‌کننده در مقابل بخشداری دناکوه: طبق اخبار موثقی که از سوی همکاران هواپیمایی آسمان دریافت شده قطعاتی از هواپیما در ارتفاعات ۳۶۰۰ متری مشاهده شده است اما از آنجا که امکان هلی‌برد در شرایط جوی بد کنونی وجود ندارد از فردا صبح به صورت دقیق در منطقه مورد جست‌وجو ادامه پیدا می‌کند.

لکه سیاه دیده شده مربوط به هواپیمانبود/هزاران نگاه چشم انتظار دنا

لکه سیاه دیده شده توسط بالگردها مربوط به هواپیما نبود و جستجوها بدون یافتن هیچ نشانه ای ادامه می یابد.

میزان ارتفاع برف در دنا و حضور تیم امداد کوهستان لردگان در منطقه پادنا محل سقوط هواپیما

لاشه هواپیما پیدا نشده است/اعلام اخبار موثق از سوی ستاد بحران

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان خبر پیدا شدن لاشه هواپیما را تکذیب کرد و گفت: اخبار موثق از سوی ستاد مدیریت بحران در منطقه اعلام خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمدخبرمشاهده قطعاتی ازهواپیما را رد کرد

علی محمد احمدی افزود: مه و ابرهای متراکم در ارتفاعات امکان تشخیص اینکه این شی مربوط به هواپیما باشد را سخت می کند. وی بیان داشت: جستجو در این مکانها با توجه به بارش زیاد برف و کمی دید، باید با بالگردهای قدرتمند تری انجام شود.

اخذ ۱۵۰۰ عکس از محل حادثه/ تصاویر ماهواره ای روس کاربرد ندارد

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تاکنون ۱۵۰۰ قطعه عکس با استفاده از پهپادها از محل سانحه گرفته شده است که به دلیل شرایط جوی منطقه، عکس ها از وضوح کافی برخوردار نیستند.

فرماندار سمیرم خبر داد: تکذیب پیدا شدن لاشه هواپیما/ نشست مدیریت بحران در حال برگزاری است

فرماندار سمیرم در مصاحبه ای خبر پیدا شدن قطعاتی از هواپیما را تکذیب کرد.

اظهارات ضد و نقیض مسئولان در خصوص پیدا شدن لاشه هواپیما

در حالیکه دقایقی پیش در فیلم منتشر شده از فرماندار سمیرم که در جمع مردم معترض در پادنا سخنرانی می کند، خبر از پیدا شدن قطعاتی از لاشه هواپیمای تهران - یاسوج در منطقه را می دهد، مسئولان استانداری اصفهان، این مطلب را رد کرده اند.

جلسه استاندار اصفهان با فرمانده هوانیروز ارتش

استاندار اصفهان امروز برای هماهنگی بیشتر به منظور اعزام بالگرد به منطقه حادثه، با فرمانده هوانیروز ارتش جلسه داشت.

سردار رمضان شریف: پهپادهای سپاه در منطقه سقوط هواپیما هستند

سخنگوی سپاه با اشاره به فعال بودن پهپاد سپاه در منطقه سقوط هواپیمای ATR گفت: شرایط نامساعد جوی کشف محل دقیق سقوط هواپیما را برای پهپادها دشوار کرده است. جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.

تکاوران تیپ ۶۵ نوهد به منطقه سقوط هواپیما اعزام شدند

بنا به درخواست ستاد بحران و دستور فرمانده نزاجا قرارگاه جستجو و تفحص در گروه ۲۲شهرضا با حضور امیر سرتیپ نعمتی جانشین نزاجا تشکیل شد. تکاوران تیپ ۶۵ نوهد جهت صعود به ارتفاعات به منطقه سقوط هواپیما اعزام شدند.

فردا صبح تیم های تکاور تیپ ۶۵نوهد به مناطق صعب العبور صعود و عملیات جستجو و تفحص را آغاز خواهند کرد. فرمانده هوانیروز نیز امیر سرتیپ نعمتی جانشین نزاجا را در عملیات جستجو همراهی می کند.

برودت هوا و شرایط جوی مانع ادامه جستجوی شبانه شده است

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به پایان جستجوی شبانه اورژانس در ارتفاعات دنا گفت برودت هوا و شرایط جوی مانع ادامه جستجو شده است . بالگردهای سازمان اورژانس کشور امشب در دامنه کوه‌های مورد نظر در حوالی روستای کهنگان مستقر شدند و به محض طلوع خورشید پروازها صورت می گیرد.

تیم اورژانس با یک راه بلد عازم«شهید» شد/حضور پررنگ تر ارتش و سپاه

به دنبال تداوم عملیات جست و جوی لاشه هواپیما از ساعتی قبل تیم اورژانس به همراه یک راه بلد با خودروی آفرود به منطقه صعب العبور روستای شهید اعزام شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری مشرق نیوز ، تاریخ انتشار: 30 بهمن 1396 ، کدخبر: 832778 ، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
توی این شرایط جوی واقعا پیدا کردن اجساد بسیار سخت و تقریبا غیرممکن شده ، واقعا به تیم تجسس باید خسته نباشید گفت
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
امیدوارم این تیم تجسس خودشون اسیب نبینن توی این شرایط سخت اولیویت حفظ امنیست جسمی و روحی این عزیزانه
س.د۷۶
ناشناس
Netherlands
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
احتمال داره که بحث امنیتی شده باشه که این همه وقته خبری ازش نیست
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین