پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۷۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه در خبری اعلام کرد که دادستان کل استانبول قرار بازداشت 170 نظامی نیروهای مسلح ترکیه در 38 استان این کشور را به اتهام مشارکت در کودتا و همکاری با گروه گولن صادر کرد.

شعارسال: با صدور قرار بازداشت 170 نظامی نیروهای مسلح ترکیه به اتهام همکاری با گروه گولن از سوی دادستانی کل استانبول، عملیات دستگیری متهمان در 38 استان کشور توسط ماموران پلیس امنیت ترکیه آغاز شده است.

به نوشته این رسانه، 170 نظامی نیروهای مسلح ترکیه که قرار بازداشت آنها از سوی دادستان استانبول صادر شده، شامل 68 سرباز، 38 افسر درجه دار، 10 بازنشسته، 44 نظامی اخراج شده از کار، سه درجه دار مستعفی و هفت دانشجوی دانشکده افسری است.

مقامات دولت ترکیه، تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن را نزدیک 170 هزار نفر اعلام و بیان کرده اند که این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای 15 جولای سال گذشته ترکیه نقش داشتند.

ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به گولن(فتو) و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.

در کودتای 15 جولای سال 2016 (25 تیرماه 1395) ترکیه 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.

محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 1 اسفند 1396 ، کدخبر: 82838326 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین