پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۱۷۸۵
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برای اولین بار مجلس دهم با افزایش مالیات بر قیمت خرده فروشی سیگار موافقت کرد.

شعارسال: احمد حمزه افزایش عوارض سیگار را مهمترین راهکار کاهش مصرف دانست و گفت: مجامع علمی دنیا پذیرفته اند که دخانیات برای سلامتی مضر بوده و باید راهکارهایی برای کاهش مصرف اتخاذ شود و در واقع افزایش مالیات و اعمال آن بر خرده فروشی سیگار مهمترین تجربه و تنها راهکاری است که در دنیا تاکنون جوابگوی کاهش مصرف بوده بنابراین مجلس دهم نیز به این نتیجه رسید که باید از این تجربه مثبت و موثر بهره ببرد.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هدف مجلس از افزایش مالیات بر قیمت خرده فروشی سیگار تنها درآمدزایی نیست، تصریح کرد: تامین سلامت مردم مهمترین دلیل تحقق این امر است.

وی با یادآوری اینکه سیگار خسارت های سنگینی را متوجه سلامت و اقتصاد کشور می کند، ادامه داد: متاسفانه سالانه 50 هزار نفر در کشور به علت استعمال دخانیات جان خود را از دست می دهند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه برای اولین بار مجلس دهم با افزایش مالیات با قیمت خرده فروشی سیگار برای کاهش مصرف موافقت کرد، گفت: در گذشته از نظر قیمت و میزان مالیات بر خرده فروشی پایین ترین قیمت ها اعمال می شد اما مجلس دهم در اقدامی موثر مالیات را افزایش داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: درآمدهای حاصل از افزایش عوارض قیمت سیگار تولید داخل و وارداتی صرف ورزش، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای کاهش مصرف دخانیات، پیشگیری و درمان بیماری های ناشی از آن، بازتوانی و درمان عوارض حاصل از مصرف و توسعه ورزش، در اختیار وزارتخانه‌های ورزش و جوانان به میزان سی درصد(30%)، آموزش و پرورش به میزان بیست درصد(20%) و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به میزان پنجاه درصد(50%) قرار می‌گیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار: 1 اسفند 1396 ، کدخبر: 371470 ، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین