پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۹۸۱
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
استاندار گیلان، با بیان اینکه دستگیری و برخورد قانونی با صیادان غیرمجاز دستاورد محسوب نمی‌شود، گفت: بایستی رویکردی پیشگیرانه داشته باشیم.

شعار سال: استاندار گیلان، با بیان اینکه دستگیری و برخورد قانونی با صیادان غیرمجاز دستاورد محسوب نمی‌شود، گفت: بایستی رویکردی پیشگیرانه داشته باشیم.

دکتر مصطفی سالاری در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: این که با چند نفر صیاد غیرمجاز برخورد شود مهم نیست؛ مهم، ایجاد بستر لازم برای کاهش میزان صید غیرمجاز است.

وی با بیان اینکه دستگیری و برخورد قانونی با صیادان غیرمجاز دستاورد محسوب نمی‌شود، اظهار کرد: باید یک کار پیچیده اجتماعی صورت گیرد.

استاندار گیلان، با بیان اینکه بایستی رویکردی پیشگیرانه داشته باشیم، تصریح کرد: جنگل متعلق به مردم است و می‌توان با یک کار ترکیبی، به گونه‌ای که علاوه بر جلب رضایت مردم، هزینه‌ دولت را نیز کاهش دهد؛ از ظرفیت مردم برای حفاظت از جنگل استفاده کرد. سالاری ادامه داد: در حال حاضر استان‌های شمالی که بیشترین مساحت از جنگل‌های کشور را دارا می‌باشند، بیشترین آسیب را متحمل‌اند و تشکل‌های مردمی و موسسه‌های مردم نهاد در این خصوص می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

وی با اشاره به آمار تقریبی 4 هزار نفر صیاد غیرمجاز در استان، عنوان کرد: باید این افراد شناسایی شوند و از طرق مختلف نظیر راه‌آموزی، برخورد بازدارنده قانونی و جایگزینی راهکار معیشتی برای آنها، اعمال نظر شوند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان، با بیان اینکه در هیچ جای دنیا فروش انفال صورت نمی گیرد، اظهار کرد: معتقدم می‌توان از حریم رودخانه‌ها و دریا برای معیشت مردم استفاده کرد؛ یقینا اگر عرصه‌های مختلف و این جرائم را به صورت امانی در اختیار مردم قرار دهیم نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: به دولت پیشنهاد دادم بابت واگذاری اراضی و حرائم به مردم، به شرط سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پایدار، اجاره بها گرفته نشود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بهره کافی از دریا برده نشده است، خاطر نشان کرد: هرچه زمینه را برای بهره‌گیری مردم از ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی استان فراهم کنیم، موفق‌تر خواهیم بود؛ آنچه اهمیت دارد این است که با عدم اعطای مالکیت قطعی به مردم، فضای سوء استفاده برخی افراد که با پوشش سرمایه‌گذاری به دنبال منافع شخصی خود هستند را مسدود ‌کنیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در برخی موارد چه خرد و چه کلان بد عمل شده است و بایستی با هم‌افزایی دستگاه ها و سازمان‌های ذیربط به توسعه استان کمک کنیم و از تک بعدی نگری بپرهیزیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری می شین ، تاریخ انتشار 1اسفند 96،کدمطلب: 2379، www.mishin.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین