پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۱۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
در حالی همپای بهار فصل کشت و کار کشاورزی روبه آغاز است که بسیاری از کشاورزان جویباری کمبود سوخت را مشکل فراروی عنوان می‌کنند.

شعار سال: با نزدیک شدن بهار فصل کشاورزی در مازندران جان تازه‌ای‌ می‌گیرد و زمین‌های شالیزاری آماده فصل زراعی جدید می‌شود و امنیت غذایی یک سال آینده کشور توسط این افراد زحمت‌کش تأمین خواهد شد ولی مسئله‌ای‌ که اکثر کشاورزان در این فصل با آن مواجه هستند کمبود توزیع سوخت کشاورزی بوده که چند سالی است این توزیع سوخت در بین روستاها به‌خوبی صورت نمی‌گیرد و کشاورزان با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

نامدار رمضان تبار یکی از کشاورزان جویباری  بابیان اینکه توزیع سوخت بین کشاورزان با مشکلات زیادی همراه است، گفت: حدود سه سال بنده به‌صورت آزاد سوخت گازوئیل را تهیه می‌کنم و هیچ سهمیه سوختی توسط شورای منطقه به من تعلق نگرفته است.

وی بیان کرد: هزینه‌های کشاورزی بسیار بالا رفته و خرید آزاد سوخت نیز برای کشاورزان بسیار آزاردهنده است و این مسئله در حالی است که فروش محصول برای کشاورز زیاد سودآور نبوده است.

این کشاورز جویباری با ابراز گلایه‌مندی از مسئولین ذی‌ربط، ادامه داد: توزیع سوخت عادلانه بین کشاورزان تا حدودی مشکلات این بخش را حل خواهد کرد و کشاورز مجبور نخواهد بود برای خرید سوخت به پمپ‌بنزین‌ها مراجعه کند.

در این روستا هفت تراکتور وجود دارد که سهمیه سوخت آنان سه هزار و ۵۰۰ لیتر که برای هر هکتار هزار لیتر است

حسن نوری یکی از تراکتور داران روستای سراج‌محله در گفت‌وگو بابیان اینکه وضعیت سوخت بسیار اسفناک است، افزود: در این روستا هفت تراکتور وجود دارد که سهمیه سوخت آنان سه هزار و ۵۰۰ لیتر که برای هر هکتار هزار لیتر است.

وی تصریح کرد: این مقدار سوخت برای سم‌پاشی و شخم و شیار زمین در هر هکتار بسیار اندک بوده و هرساله ما با کمبود سوخت مواجه هستیم.

نوری با اشاره به اینکه در سه سال گذشته بیشتر مواقع مجبور بودیم از پمپ‌بنزین‌ها سوخت گازوئیل را تهیه کنیم، افزود: دهیاری‌ها، اداره جهاد کشاورزی و خدمات جواب درستی به کشاورز ارائه نمی‌دهند.

یکی از اعضای صنف کشاورزی و باغداری شهرستان جویبار بابیان اینکه سوخت به‌اندازه کافی به کشاورزان تعلق نمی‌گیرد، افزود: کشاورزان این منطقه درکشت دوم مشکلات سوخت آنان چندین برابر می‌شود.

این عضو بابیان اینکه یکی دیگر از مشکلاتمان مستقر نبودن اداره شرکت نفت در این شهرستان است، گفت: کشاورزان برای پیگیری سوخت خود باید به شهرستان قائم‌شهر مراجعه کنند، این در حالی است که شهرستان جویبار یکی از مناطق کشاورزی مازندران بوده و توزیع سوخت باید در خود این شهرستان صورت گیرد.

وی بابیان اینکه سوختی که از طرف شرکت نفت به ما تعلق می‌گیرد بر مبنای زمین کشاورزی است، افزود: به نظر بنده ما در این شهرستان آمار دقیقی از هکتار زمین‌های کشاورزی در دست نداریم.

این عضو یکی دیگر از دلایل کمبود سوخت را قدیمی بودن ادوات کشاورزی چون تراکتور و کمباین اعلام کرد و گفت: متأسفانه این موضوع دال بر علت شده است تا سوختی که یک کشاورز استفاده می‌کند بیش از سوختی باشد که این کمباین و تراکتور مصرف می‌کند.

موسوی بیان کرد: کمباین دارانی که عمر کمباین آن‌ها بیش از ۱۳ سال باشد نمی‌توانند در سامانه پلاک گذاری ثبت‌نام کنند و این افراد هیچ سهمیه سوختی را دریافت نمی‌کنند.

سوخت کشاورزان توسط شوراها توزیع می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار بابیان اینکه میزان دریافت سوخت کشاورزان توسط شوراها اعلام می‌شود، گفت: سهمیه سوخت کشاورزی بر اساس سطح زیر کشت اراضی شالیزاری انجام می‌شود.

سلیمان حاتم نژاد با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی به کشاورزان برای ثبت‌نام در سامانه " اگری " انجام‌شده است، افزود: اسامی کشاورزانی که در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند به اداره آبیاری معرفی و بعد از تکمیل نهایی ثبت‌نام حواله توزیع سوخت به کشاورز تعلق می‌گیرد و میزان سوخت سهمیه هر کشاورز بر اساس زمین کشاورزی توزیع می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار یکی دیگر از مشکلات توزیع سوخت عادلانه را ثبت‌نام نکردن کشاورزان در سامانه اعلام کرد و افزود: بااین‌وجود کشاورزان بوده‌اند که علی‌رغم ثبت‌نام نکردن از شورای محل سوخت دریافت کرده‌اند که این اجحافی در حق دیگر کشاورزان بوده است.

حاتم نژاد خاطرنشان کرد: کشاورزانی که کمباین و تراکتور دارند از اول بهمن‌ماه نسبت به پلاک گذاری کمباین خود اقدام کنند تا بر اساس آن در سال زراعی جدید به آنان سوخت تعلق گیرد.

رئیس شرکت نفت شهرستان‌های قائم‌شهر و جویبار بابیان اینکه توزیع سوخت شرکت نفت برمبنای آمار جهاد کشاورزی شهرستان صورت می‌گیرد، گفت: اگر آمار اطلاعات ثبت‌نام‌شده به‌درستی باشد در توزیع سوخت به کشاورز مشکلی نخواهد بود و کشاورز با کمبود سوخت مواجه نمی‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 3اسفند 96، کدمطلب:4233946، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
خوب دهداری ها و شهرداری هارو موظف کنن و یه پمپ گازویل نزدیک ب شهر هارو انتخاب کنن تا با گواهی بتونن با سهمیه سوخت بگیرن
ا.ف75
ناشناس
United States of America
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
خیلی جاها که پتانسیلشو دارن اب ندارن خیلی جاها که اب دارن مولفه های دیگه ای رو ندارن با این سبک پیش رفتن نمیشه خودکفا شد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین