پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۱۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶
عضو فراکسیون امید مجلس معتقد است دستگاه های اجرایی باید نقره داغ نظارت مجلس را احساس کنند تا عدالت برقرار شود.
شعارسال: احمد مازنی در خصوص عدالت و ضرورت های اجرای آن گفت: در بعد اول باید عدالت در حوزه قدرت و سیاست دیده شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: نمی توان به مردم گفت ما با شما عادلانه برخورد می کنیم اما زمان سیاستگذاری خودمان تعیین کنیم چه کسی بر اساس سلایقمان وارد عرصه شود.

وی در ادامه اولین قدم ایجاد شفافیت را در نظام انتخابات ضروری دانست و افزود: نظام انتخابات بسیار معیوب است و باید اصلاح شود تا شورای نگهبان بتواند بر اساس مواد صریح، شفاف، قابل اندازه گیری و قابل احصا افراد را از نظر صلاحیت تأیید یا رد کند.

مازنی ادامه داد: برای بررسی صلاحیت افراد بسیاری از موارد همچون عدم سوءپیشینه یا برخی موارد شناسنامه ای را می توان بر اساس مدارک تعیین کرد اما برای تعیین برخی موارد دیگر همچون التزام عملی به اسلام و انقلاب معیار خاصی وجود ندارد جز ارائه برخی گزارش ها از سوی افراد که آن نیز می تواند با حب و بغض افراد ارتباط مستقیم داشته باشد که دور از عدالت است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: از سوی دیگر باید قوانینی که باعث امتیاز و تسهیلات دادن به افراد می شود به صورت شفاف انجام شود و درباره حقوق شهروندی اطلاع رسانی دقیق صورت گیرد.

وی افزود: حوزه ای مانند اقتصاد از مهم ترین حوزه هایی است که ممکن است به عدالت اجتماعی خدشه وارد کند لذا با پول پاشی در این بخش نمی توان باعث ایجاد عدالت شد بلکه باید شرایط برای استفاده مردم از امکانات مالی بر اساس ظرفیت ها انجام شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به همکاری مجلس برای برقراری عدالت خاطرنشان کرد: اولویت مجلس برای برقراری عدالت باید بر اساس نظارت باشد و امورات نظارت نباید تحت تأثیر لابی ها و گروکشی ها باشد بلکه دستگاه های اجرایی باید نقره داغ نظارت مجلس را احساس کنند و در همین زمینه نیز قوه قضاییه برای برخورد با بی عدالتی همکاری کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری  خانه ملت ، تاریخ انتشار: 4اسفند 1396، کدخبر:  371916،www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
پول باشی و افزایش نقدینگی یعنی تیر اخر برای یک ملت
این پول دیگر ارزش ندارد وقتی بی پشتوانه چاپ شود باید به دنبال پویایی اقتصاد کشور بود
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین