پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۱۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
آیین اختتامیه یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری با حضور جلیل بالایی رییس میراث فرهنگی استان کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، میر جلال الدین کزازی و مسعود گلزاری (باستان شناس) برگزار شد.

شعارسال:آیین اختتامیه یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری با حضور جلیل بالایی رئیس میراث فرهنگی استان کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، میر جلال الدین کزازی و مسعود گلزاری (باستان شناس) برگزار شد.

آیین اختتامیه یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری با پخش کلیپی از دوره های پیشین آغاز شد و با دست به دست شدن تندیس گردهمایی از دبیر نخستین دوره تا یازدهمین دوره شکل رسمی به خود گرفت.

آزاده دادآفرین دبیر یازدهمین دوره گردهمایی راهنمایان گردشگری در اشاره به دستاوردهای این دوره گفت: در حال حاضر موفق شدیم‌جاذبه هایی که کمتر شناخته شده بود و یا اصلا دیده نشده بود را معرفی کنیم

وی افزود: با فعالیت های نمادین به جوامع محلی کمک کردیم تا فعالیت ادامه دار را برایشان تعریف کنیم، احیای آیین های قدیمی در استان از اهدافی بود که در نیل به آن موفق بودیم.

وی همچنین بازدید از مناطق زلزله زده و ابراز همدردی با آنها را از دیگر دستاوردهای این دوره گردهمایی دانست.

دادآفرین این گردهمایی را بزرگترین اجماع کشور معرفی کرد که بعد از زلزله سرپل ذهاب برگزار شده است. وی این گردهمایی را وسیع ترین گردهمایی صنفی در دنیا دانست.

دبیر یازدهمین دوره گردهمایی راهنمایان گردشگری اظهار کرد: این دوره با شعار پایمردی راهنما، پایداری کرمانشاه برپا شد و ما توانستیم برای امید بخشیدن، بلند کردن صدا و نام کرمانشاه تلاش کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم جلیل بالایی رئیس سازمان میراث فرهنگی استان کرمانشاه در پاسخ به این سوال که چرا با وجود ظرفیت های قابل توجه جذب گردشگری به میزانی که باید میداشتیم، نداشته ایم گفت: با توجه به اینکه استان آسیب های جدی و فراوانی در جنگ دیده، ما در این بخش نیاز به زیرساخت داریم.

وی ادامه داد: در سالهای ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ دولت به اندازه ۷ سال قبل در سازمان میراث فرهنگی سرمایه گذاری کرد به طوریکه در حوزه تاسیسات گردشگری مجموعه طرح هایی در حال اجراست که به اندازه ۵۰ درصد شان در دست پیگیری است.

بالایی خلاهای موجود در حوزه گردشگری کرمانشاه به دلیل خوب شناخته نشدن کرمانشاه، معرفی نشدن به شکل درست معرفی کرد و افزود: گاه خلاهایی وجود داشت که نیاز بود برای رفع آن تلاش مضاعفی داشته باشیم . از مجموعه عوامل گردشگری که در کنار سرمایه گذاری و تاسیسات ، کرمانشاه را به مقصد گردشگری تبدیل کند، دفاتر خدماتی بود. همچنین موانعی برای ورود جوانان و تحصیل کردگان به گردشگری استان وجود داشت که این مسایل برداشته شد و امروز توانستیم ۶۲ دفتر گردشگری داشته باشیم.

بالایی اظهار کرد: ۳ مرکز تخصصی برای تربیت نیروی انسانی ایجاد کردیم و الان ۸۰ نفر آموزش دیده اند.نا تلاش کردیم مراکز تربیتی انجمن را تقویت کنیم و نهاد صنفی را ایجاد کنیم به طوریکه کمتر از یکسال توانستند میزبان ایران زمین باشند. اکنون ۲۸ نفر در بخش راهنمای گردشگری فعال هستند که تا پایان سال به ۵۰ نفر میرسد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد: همه حلقه هایی که می تواند کرمانشاه را برای جهش گردشگری آماده کند اقدام کرده ایم البته ۸۰ بیش از درصد این امر در دست مردم و بخش خصوصی است و ما تنها حامی بودیم.

وی اعلام کرد: یازدهمین گردهمایی آغاز راهی برای این است که این رویداد را نهادینه کنیم و هم در کانون ملی، انجمن صنفی استان و اداره کل کمیته های پایدارسازی منافع این رویداد را ایجاد کردیم.

وی در پایان سخنانش از دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، رییس فراکسیون گردشگری مجلس، رئیس جامعه تورگردانان، میر جلال الدین کزازی، پروفسور گلزاری، رییس کانون گردشگران، هتل داران و فرمانداران استان تشکر کرد.

هوشنگ بازند استاندار کرمانشاه که دیگر سخنران این مراسم بود گفت: نقش راهنمایان گردشگری در جهش سرعت صنعت گردشگری یک نقش بی بدیل و انکارنشدنی است. اگر میبینیم صنعت گردشگری نسبت به سایر صنایع سرعت مضاعفی گرفته نشان از تلاش راهنمایان گردشگری است.

وی افزود: گردشگری می تواند تولید ثروت و قدرت کند. امروزه کشورهای قدرتمندی که از این صنعت تولید ثروت و قدرت کرده اند کم نیستند و از جمله آنان می توان به ترکیه اشاره کرد. امروزه میبینیم کشورهایی که دارای سرمایه های فرهنگی قوی هستند سرمایه هایشان به اشکال مختلف از بین می رود از این دست کشورها میتدان به خرابی های طالبان در افعانستان و ویرانگری داعش در سوریه اشاره کرد.

وی اظهار کرد: تحلیلگران میدانند که در آینده قدرت، قدرت نرم است و سرمایه های فرهنگی هر کشوری که تمدن و سرمایه فرهنگی داشته باشد میتواند به عنوان یک قدرت در دنیا عرض اندام کند و گردشگری می تواند این کار را انجام دهد. گردشگری، سفر و تفریح امروزه در سبد خانوارها جای گرفته و صنعت گردشگری احساس نیاز در جامعه بوجود آورده و ما نیز باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

بازوند بیان کرد: گردشگری می تواند در اقتصاد تحول ایجاد کند ، صنعت گردشگری می تواند سرانه درآمدی مردم را افزایش دهد و عدالت اجتماعی را در سرانه درآمدی مردم شکل دهد.

وی ادامه داد: ما در کرمانشاه انواع گردشگری را داریم بنابراین باید استانداری و همایش هایی که برگزار می شود به مردم منفعت رساند، اگر این اتفاق روی دهد می توان ادعا کرد که کار خوبی انجام شده است.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش از طرحی با عنوان ۲۰۲۰ سخن گفت و ‌اعلام کرد: این طرح با محوریت کرمانشاه و خدمات کلید اولیه اش زده شده و نیاز است تا هیات دولت با توجه بیشتر کمک کن تا تحولی در اتوبان گردشگری رقم زنیم و تحول خوبی ایجاد شود.

وی خطاب به راهنمایان اذعان کرد: شما می توانید در شکل دهی به این حرکت نقش آفرینی کنید.

در بخش دیگر این مراسم ضمن تقدیر از برخی از راهنمایان گردشگری استان های کشور ، رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی پیشنهادی درباره بیمه راهنمایان را مطرح کرد.

وی گفت: اگرچه مجلس وعده داده تا این موضوع در سال آینده رفع شود اما من بر حسب تجربه تحقق آن را بعید می دانم و بر همین اساس پیشنهاد میکنم تا کمیته ای تشکیل شود. ما می توانیم به نقطه نظر مشترک برسیم که همه دفاتر بیمه شوند . به نظر می رسد این انر سهل الوصول تر است .

وی همچنین از مدیران خواست تا به نیازهای اولیه گردشگران لز جمله سرویس بهداشتی مناسب توجه کنند.

رفیعی عنوان کرد: ۸ اردیبهش ماه جشن ۶۰ سالگی انجمن را برگزار می کنیم و در آن تفاهم نامه ای با کانون عالی کارفرمایان منعقد خواهد شد.

اجرای موسیقی زنده گروه تنبور نوازان از دیگر بخش های این برنامه بود.

در این برنامه اعلام شد که با کمک های راهنمایان گردشگری استان ها ۱۵ میلیون تومان برای خرید کانکس جمع آوری شد که با این پول ۲ کانکس طی روی های پیش و ۲ کانکس تا دو روز آینده به زلزله زدگان اهدا می شود. همچنین با ۷ میلیونی که در دست خیران راهنمایان گردشگری قرار میگیرد دو کانکس دیگر به بومیان سرپل ذهاب داده می شود.

در ادامه از رسانه های اعزامی و از جمله خبرنگار خبرگزاری آنا با اهدای تنبور تقدیر شد‌.

در حاشیه این مراسم از سامانه هوشمند حمل و نقل گردشگری بر پایه اینترنت اشیا رونمایی شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار 4 اسفند 96،کدخبر:349915 ،www.ana.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
آیین های سنتی استان ها میتوانند زمینه را برای جذب هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی فراهم آورند ، از الان باید مکان های مناسبی را برای برگذاری چنین مراسمی اختصاص داد
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
کشوری که متشکل از اقوام و اقلیم های مختلف و هزاران سال قدمت است نباید اقتصادی مبتنی بر نفت داشته باشد
در صورتی که ترکیه با شرایط بسیار ضعیف ترش نسبت به ایران به اندازه نفت ایران از گردشگری درامد دارد
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین