پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۲۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
سازمان عمران بهسازی شهری: برنامه بازآفرینی شهری به استان‌های کشور ابلاغ شده است که­ بافت‌های ناکارآمد شهری را بازسازی کنند.

شعارسال: عشایری در حاشیه کنفرانس صنعت ساختمان افزود: طبق تکلیف برنامه ششم توسعه،​ باید سالانه 270 محله تهیه و به تصویب ستاد ملی بازآفرینی شهری برسد؛ این برنامه تدوین و تصویب شد.

وی گفت: رئیس جمهور با توجه به تاکیدی که بر بافت های ناکارآمد شهری داشت مسئله مسکن حوزه راه و شهرسازی را مورد تاکید قرار داد و فرمان بازآفرینی شهری را به سراسر کشور ابلاغ کرد.

عشایری افزود: طبق دستور رئیس جمهور باید بتوانیم تا پایان اردیبهشت ماه فرآیند ورود توسعه گران شهری را به بافت های فرسوده فراهم کنیم.

وی گفت: در اولویت اول برای ورود به این محله هایی که اراضی دولتی در آنها واقع شده در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان شرکت مادرتخصصی عمران بهسازی شهری ایران افزود: در شهرها و محلات آنچه زمین دولتی وجود داشته باشد در اختیار توسعه گران قرار خواهیم داد.

عشایری گفت: توسعه گران همزمان با تولید و ساخت مسکن سایر برنامه های توانمندی های اقتصادی - اجتماعی محلی را توسعه خواهند داد.

وی افزود: در اراضی دولتی هر آنچه که ساخته خواهد شد 50 درصد آن سهم سازنده خواهد شد و 50 درصد دیگر به صورت معاوضه سهم ساکنان محله خواهد بود.

عشایری گفت: سازندگان 50 درصد سهم دولت را با مالکانی که ساختمان آنها پایداری ندارد معاوضه می کنند که ضریب آن یک و 2 دهم متر است و هر مالکی که 60 متر ساختمان داشته باشد طبق این برنامه 72 متر پس از بازسازی به او داده می شود.

وی افزود: سازنده مختار است 50 درصد سهم خودش را معاوضه کند و هم بفروشد.

رئیس سازمان شرکت مادرتخصصی عمران بهسازی شهری ایران گفت: رئیس جمهور برای حمایت از توسعه گران میزان سود وام را از 8 درصد صندوق پس انداز یکم به 6 درصد کاهش داد.

عشایری افزود: این طرح در سه گونه محله بافت های تاریخی، بافت های ناکارآمد میانی یا همان بافت های فرسوده و بافت های حاشیه ای برنامه ریزی شده است.

وی گفت: در کل کشور حدود 141 هزار هکتار در 543 شهر در هزار و 700 محله بافت ناکارآمد وجود دارد.

عشایری افزود: فعلاً برای ورود در ­هزار و 334 محله برنامه ریزی شده است که­­­ سالانه به 277 محله ورود پیدا می کنیم.

وی گفت: امسال چون سال اول برنامه است ورود جدی به 100 محله خواهیم داشت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صداو سیما، تاریخ انتشار: 3اسفند1396، کدخبر: 2039072: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
در همه شهر ها بخش بزرگی از بافت شهری حالت فرسوده دارد ...این طرح در تهران خیلی بهتر دارد انجام می شوذ امیدوارم که در شهرهای دیگر هم همین منوال پیش گرفته شود
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین