پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۲۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امکان پخش برنامه های زنده از تلویزیون های اینترنتی با تغییر قانون وجود دارد.

شعار سال: حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اینکه چرا مجوز پخش زنده برنامه های ورزشی و‌ فرهنگی در انحصار صدا و سیما است و تلویزیون های اینترنتی چون آپارات و‌ آیو امکان استفاده از این امتیاز را ندارند اظهار کرد: این موضوع براساس تفسیری که در قانون اساسی وجود دارد صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در قانون اساسی تکلیف شده است که موضوع پخش برنامه های زنده تلویزیونی برعهده صدا و سیما باشد و این رسانه موظف است این موضوع را بررسی کند و برنامه های زنده را پوشش دهد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: انحصاری بودن پخش زنده برخی برنامه ها از رسانه ملی روندی است که براساس تفسیر ارائه شده از سوی قانون برای صدا و‌سیما اتخاذ شده و انحصار این موضوع را به رسانه ملی اختصاص داده است.

پژمانفر اظهار کرد: ما اگر بخواهیم انحصار صدا و سیما در موضوع پخش زنده برنامه های تلویزیونی را بشکنیم طبیعتا باید در قانون اساسی یکسری تغییراتی را ایجاد کنیم که این موضوع کار ساده ای نیست.

وی درباره تکلیف رسانه هایی چون آپارات که مجوز پخش برنامه های اینترنتی را دارند گفت: این رسانه ها طبق قانون فعلا حق پخش برنامه های زنده تلویزیونی را ندارند مگر اینکه به صورت خاص برای آنها تعیین و تکلیف جداگانه ای اتخاذ شود و آنها بتوانند با نظارت صدا و سیما پخش برنامه های زنده را انجام دهند که در این صورت اشکالی وجود ندارد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی با اشاره به اینکه صدا و سیما مدیریت و‌ مسئولیت پخش برنامه های زنده تلویزیونی را برعهده دارد اظهار کرد: شبکه هایی در فضای اینترنت فعالیت هایی را با نظارت صدا و سیما انجام می دهند اما مسئولیت اصلی برعهده این سازمان است و‌امکان تغییر این امر وجود ندارد مگر اینکه قانون تغییر کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبر فوری، تاریخ 3 اسفند 96، کد مطلب: 298810: www.khabarfoori.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
اینکه بخوایم جلوی شبکه های اینترنتی و خصوثی رو بگیریم کار درستی نیست ولی باید حواسمون باشه که برای کسب پول هر چیزی رو که مردم به اونها دلبسته هستند فدا نکنیم مثلا مخش فوتبال رو از شبکه 3 بگیریم و در شبکه اینترنتی به فروش بذاریم
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین