پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۲۲۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
رئیس خانه اقتصاد ایران گفت: جبران عقب‌افتادگی در صنعت نیازمند حمایت دولت است.

شعارسال: ابراهیم جمیلی رئیس خانه اقتصاد ایران با اشاره به اینکه ایجاد ارزش افزوده در زنجیره تولید کشور نباید فراموش شود گفت: سیاست‌های کلی تولید و اشتغال‌زایی در کشور باید بر مبنای افزایش رقابت‌پذیری و تکمیل زنجیره ارزش افزوده در بنگاه‌های تولید باشد زیرا تنها با تکمیل این زنجیره، منافع تولید ملی عاید اقتصاد کشور می‌شود.

وی ادامه داد: اقتصاد و در مجموع محیط کسب‌وکار، فضای بسیار متنوع و ناتمامی را در بخش‌های کارآفرینی و ایجاد ارزش افزوده بر هر کالایی را داراست، اما فعالان تولیدی باید گام در مسیر ایجاد ارزش افزوده بگذارند، برای مثال ایران در عرصه کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده در این صنعت، عملکرد مطلوبی ندارد بنابراین بهینه‌سازی در این صنعت و تغییر نگاه تولیدکننده و حمایت از سرمایه‌گذاری علنا زمینه اشتغال‌زایی، تولید با کیفیت و در نهایت ازرش افزوده بالا در این صنعت می‌شود.

عضو اسبق هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: از سوی دیگر فعالان اقتصادی باید گام در مسیر تولید محصولات با ارزش افزوده بالا بگذارند تا کمبودها و عقب‌افتادگی‌هایی که تا به امروز گریبانگیر صنعت کشور بود، جبران شود که البته تحقق آن نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجم است.

جمیلی تاکید کرد: جبران این عقب‌افتادگی نیازمند حمایت دولت است، حرکت به سوی ایجاد ارزش افزوده نیازمند نوسازی و توسعه ناوگان صنعتی کشور بوده اما با توجه به شرایط قیمت ارز و افزایش سرسام آور آن، این حرکت با کندی پیش خواهد رفت و شاید در نبود سایه و حمایت دولت اصلا متوقف شود.

وی در ادامه گفت: اگر کالای ساخته شده وارد کشور شود با توجه به افزایش نرخ ارز تولید داخلی متاثر می شود و توان رقابت با کالاهای خارجی را از دست می دهد.

رئیس خانه اقتصاد ایران در پایان خاطرنشان کرد: قیمت ارز تابعی از تولید بوده که بر افزایش بهره‌وری در مصرف ارز تاثیرگذار است بنابراین با افزایش تولیدات می‌توان ارز را تنها در واردات ماشین آلات و توسعه زیرساخت ها مصرف کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 4 اسفند 1396 ، کدخبر: 349883 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
وقتی دولت حمایت هاشو جایی که نباید خرج میکنه سنعت و تولید در داخل به فنا میره...یکی از علت های گرون شدن ارز همون خود دولته
ا.ف75
ناشناس
Switzerland
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
زیاد شدن قیمت ارز خود یک فرصت ارزشمند برای ما است که زمینه را برای تولبد داخلی تقویت کنیم ، با بالا بودن قیمت ارز واردات بی رویه به کشور متوقف میشود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین