پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۲۳۶
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۲
واشنگتن به عراق و دیگر کشورها درباره تبعات عقد توافقنامه‌هایی برای خرید تسلیحات از روسیه، که در ارتباط با قانون موسوم به کاستا است، هشدار داد.

شعارسال: به نقل از روسیاالیوم، «هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره قرارداد احتمالی بغداد با مسکو برای خرید سامانه‌های «اس‌ــ‌400» روسیه هشدار داد و اظهار داشت ایالات متحده با بسیاری از کشورها از جمله عراق در حال مذاکره است تا به آنها درباره بطن قانون کاستا و تبعات احتمالی برای اقدام احتمالی این کشور به عقد قراردادهای دفاعی با روسیه آگاهی دهد».

نوئرت افزود: «من نمی‌دانم عراق و روسیه قراردادی درباره سامانه اس‌ــ‌400 امضا کرده‌اند یا خیر».

کاتسا، قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها است که علیه ایران، روسیه و کره‌شمالی به تصویب رسید، تا از طریق تحریم با آنچه اقدامات «خطرناک و دشمنانه این کشورها در قبال آمریکا و متحدانش» خوانده شده ‌است، مقابله شود.

پیشتر «ویکتور بونداریف» رئیس کمیته امنیت و دفاع در پارلمان روسیه با اشاره به این‌که سوریه، عراق، سودان و مصر احتمالاً کاندیداهای خرید سامانه موشکی اس‌ــ‌400 روسیه هستند، عنوان داشت، امنیت این کشورها از سوی گروه‌های تروریستی و کشورهای عضو ناتو در معرض خطر قرار دارد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در دوم آگوست گذشته قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» را امضا کرد. این قانون، روسیه، ایران و کره‌شمالی را هدف قرار داده است.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر مدعی شده بود، قانون کاستا، که از 29 ژانویه وارد مرحله اجرا شده است، 3 میلیارد دلار به بخش صنایع نظامی روسیه خسارت وارد کرده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 4اسفند1396، کدخبر: 1664037: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین