پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۲۴۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۱
«ائتلاف عربی» ضد یمن به رهبری عربستان، حمله به یک کامیون حمل بار را «هدف مشروع» خواند و اذعان کرد که این خودرو متعلق به «برنامه غذای جهانی» بوده است.

شعارسال: «ائتلاف عربی» ضد یمن به رهبری عربستان سعودی، پنجشنبه‌شب به بمباران دو خودروی حمل بار و یک کامیون حمل بار در جنوب استان «صعده» در شمال یمن اذعان کرد.

حمله به خودروهای حمل بار در جنوب صعده که حامل مواد و کمک‌های غذایی برای مردم جنگ‌زده شمال یمن بوده، چهارشنبه (21 فوریه/دوم اسفند) انجام شده است.

به گزارش وبگاه روزنامه سعودی «عکاظ»، ائتلاف عربی در بیانیه خود در این خصوص آورده است که «آنچه در زمان و مکان ادعایی در رسانه‌ها، ذکر شده، "هدفی مشروع" بوده و عبارت بوده از یک ایست بازرسی متعلق به عناصر کودتاچی شبه‌نظامیان مسلح حوثی که مورد حمایت ایران هستند. آنها غیرنظامی نبودند».

ائتلاف عربی در ادامه اذعان کرده که «بعدا روشن شد که کامیون [حمل مواد غذایی] متعلق به برنامه غذای جهانی است که در نتیجه حرکتش در داخل منطقه عملیات آسیب دیده است. این کامیون پیشتر خواستار صدور مجوز مخصوص تأمین امنیت کاروان‌های و کادرهای امدادی... در داخل یمن نشده است که این امر خلاف اقدامات هماهنگی بین فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف و دفتر هماهنگی امور بشردوستانه در یمن است».

طبق گزارش‌های خبری، بیشتر حملات کنونی هوایی عربستان شامل اهداف غیرنظامی است. عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان، پنجشنبه در سخنانی در پارلمان اروپا در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان اروپایی درباره اینکه 90 درصد حملات عربستان به نقاط غیرنظامی در یمن است، این مسئله را تکذیب کرد.

بیمارستان، مدرسه، سالن و مراسم عروسی، نیروگاه برق، منازل مسکونی، خودروهای غیرنظامی و پل‌ها و تأسیسات زیربنایی از جمله اهدافی است که عربستان در یمن به آن حمله کرده و گزارش‌های متعددی در این خصوص در رسانه‌های منطقه‌ای و غربی منتشر شده است.

سازمان عفو بین‌الملل، دسامبر سال 2015 در گزارشی کوتاه اعلام کرد که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، در سال 2015 مجموعه حملاتی هوایی به تعدادی از مدارسی در یمن انجام داده که هنوز در حال استفاده دانش‌آموزان بوده است؛ امری که نقض حقوق بشر است و مانع تحصیل هزاران دانش‌آموز شده.

در آن گزارش با عنوان «کودکانمان بمباران می‌شوند؛ مدارس یمن هدف حمله است» آمده است که طی تحقیقاتی روشن شد که در بازه‌ی زمانی آگوست و اکتبر سال 2015 پنج حمله هوایی به مدارس یمن شده که در نتیجه آن پنج نفر کشته و حداقل چهارده نفر مجروح شده‌اند که چهارنفرشان کودک بودند.

عربستان سعودی تجهیزات و مهمات مورد نیازش در جنگ علیه یمن را عمدتا از آمریکا، انگلیس و فرانسه خریداری می‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 4 اسفند 1396 ، کدخبر: 13961204000328 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
وجدان ادم ها چطوری میتونه که خاموش بشه؟چطوری میشه که به بچه های بی گناه رحمی نداشت؟چطوری میشه کاری کرد برای خوب شدن حال یه بچه ولی خلافش رو انجام داد؟چطوری میشه...
ا.ف75
ناشناس
United States
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
از رژیم کودک کش عربستان و همپیمانان او همچین چیزی بعید نبود ، پس این سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر چرا سکوت اختیار میکنند ، فقط زورشان به ایران میرسد؟
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
حتی سگان هم وقتی میبینند که طعمه انها مادری باردار است از کشتن او پرهیز میکنند این مردمان از حیوانات هم پست تر هستند که فرقی میان انسانیت و جنگ و خون نمیفهمند
انها از شیطان هم پست تر هستند
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
سازمان ملل بی معناست وقتی که کودکان یمنی از فقر غذایی دارن میمیرن و سازمان ملل به فکر حقوق بشر در ایرانه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین