پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۲۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۴
هیأت نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل اعلام کرد سخنرانی گوترش در کنفرانس امنیتی مونیخ با وظایفش همخوانی ندارد و تنها باعث می شود تصور کنیم او نوکری است که نماینده منافع آمریکا است.

شعارسال: به نقل از رویترز، کره شمالی روز پنج شنبه «آنتونیو گوترش» را به دلیل تمجید از تحریمهای بین المللی که علیه برنامه های هسته ای و موشکی این کشور وضع شده اند، به «ستیزه جویی» با پیونگ یانگ متهم کرد.

هیأت نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل با صدور بیانیه ای اعلام کرد که گوترش طی سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ «اظهارات بی پروایانه ای» بر زبان آورده است.

هیأت نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل اعلام کرد که «این اظهارات چیزی نیست جز زبان بازی و برهان تراشی مضحک و پوچی که با وظایف وی [گوترش] در سمت دبیرکل سازمان ملل همخوانی ندارد و تنها باعث می شود تصور کنیم او نوکری است که نماینده [منافع] آمریکا است».

این هیأت نمایندگی مقامات آمریکا را برای وضعیت کنونی در شبه جزیره کره مقصر می دانند و گوترش را به دلیل حمایت از وضع تحریمهای بین المللی علیه پیونگ یانگ به باد انتقاد گرفتند.

گفتنی است که روابط میان دولتهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به دلیل توسعه تسلیحات هسته ای پیونگ یانگ به بن بست رسیده است؛ و تشدید تنشها طی ماههای اخیر که با جنگ لفظی میان سران دوکشور همراه بود، خطر آغاز یک جنگ را به دوطرف گوشزد می کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: 4 اسفند 1396 ، کدخبر: 668756 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین