پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۲۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ریزگردها را از عوامل افزایش میزان افسردگی و اضطراب در استان عنوان کرد.

شعار سال: علیرضا سرکاکی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حاشیه همایش مغز و شناخت با بیان اینکه ریزگردها آثار مخرب و نگران ‌کننده‌ای بر انسان دارند بیان کرد: این پدیده شوم سبب افزایش افسردگی و اضطراب در بین مردم خوزستان شده است.

وی با اشاره به اینکه دوران 8 ‌سال جنگ تحمیلی استرس زیادی را به مردم خوزستان تحمیل کرده است، تصریح کرد: در این دوران امکان یادگیری برای دانش آموزان و دانشجویان وجود نداشت و جنگ تاثیر منفی بر مردم گذاشت.

سرکاکی به آثار منفی و خاص گرمای شدید و بی ‌سابقه در تابستان و خشکسالی بر سطح یادگیری در جمعیت دانش آموزان و دانشجویان خوزستان اشاره کرد و اذعان داشت: همه این مشکلات یک‌ شبه قابل حل نیستند.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه افزود: گرمای شدید و طاقت ‌فرسای خوزستان و استرس‌های ناشی از آن بر عملکرد مغز، قلب، عروق و کلیه تأثیر منفی دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته به خاطر ریزگردها و قطعی برق مدارس خوزستان به طور میانگین 2 روز تعطیل بود بیان داشت: این مسائل هم تاثیر منفی بر یادگیری دانش آموزان گذاشت.

علیرضا سرکاکی اظهار کرد: طوفان‌های ریزگرد در استان حداقل 2 بار در ماه رخ می دهند و اثرات نامطلوبی بر مغز، عملکردهای آن و سیستم قلب و عروق انسان می‌گذارد که در تحقیقات محققان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تأثیر منفی و مخرب ریزگردها بر قلب و عروق انسان کاملاً اثبات شده است.

وی اذعان داشت: در کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی که هفته قبل در چابهار برگزار شد؛ سمپوزیوم تأثیر ریزگردها بر سیستم‌های بیولوژیک بدن توسط ما ایجاد شد و تیم تحقیقاتی ما، تأثیر ریزگردها را بر یادگیری، حافظه، افسردگی و اضطراب و فعالیت‌های حرکتی مطالعه کردیم.

سرکاکی در ادامه گفت: ریزگردها به راحتی سد خونی و مغزی را تخریب و از این طریق وارد مغز می‌شوند و در آنجا التهاب و استرس اکسیداتیو ایجاد و یادگیری و شناخت را به طور کامل مختل می‌کنند و به شکلی بی ‌سابقه باعث افسردگی و اضطراب در خوزستان شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازباشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 4اسفند 96، کدمطلب:۶۴۴۸۷۵۳، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
افزایش الودگی هوا و الودگی اب
افزایش بیماری های مختلف به دلیل نبود بهداشت مناسب
متخل شدن زندگی عادی مردم در سطح شهر و هزاران دلیل دیگر برای افزایش افسردگی وجود دارد که باید برطرف شود
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین