پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۳۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
استاندار زنجان :صادرات خدمات مهندسی باید انجام شود.

شعار سال: استاندار زنجان در مراسم روز مهندس با تبریک روز مهندس گفت : 5 اسفند روزی است که5 اسفند روزی برای خدمات مهندسان باید توجه ویژه ای به ماموریت جامعه مهندسی در کشور صورت گیرد.

درویش امیری افزود : درحالی 754 سال از درگذشت دانشمند و ریاضیدان ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی می گذرد که هنوز هم دستاوردهای علمی وی محل رجوع همگان است..

استاندار به فعالیت مهندسان در هشت سال دفاع مقدس هم اشاره کرد و افزود : متاسفانه حق مطلب در زمینه مهندسی رزمی در کشور و استان ادا نشده است.

درویش امیری با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم می توانیم به موفقیت های بیشتر دست یابیم گفت : جامعه ما در همه ابعاد و زمینه ها پیشرفت و توسعه خوبی داشته است و در حوزه مهندسی هم باید قدری زحمت بیشتری متقبل شد.

وی خطاب به جامعه مهندسی استان خواستار صادرات خدمات مهندسی شد و افزود : متاسفانه با وجود ظرفیت های بسیار در این حوزه تاکنون نتوانسته ایم این خدمات را در هیچ حوزه مهندسی صادر کنیم در حالیکه نباید این ظرفیت در کشور محصور باشد.

استاندار تاکید کرد: کشورهای آسیایی و اروپایی نیازمند دانش مهندسی ایرانیان هستند و باید این امر در اولویت قرار گیرد.

درویش امیری گفت : 6 هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی استان زنجان عضو هستند ولی سالانه یک میلیون متر مکعب ساخت و ساز در استان وجود دارد و این موضوع جای تامل دارد.

مدیر بخش زلزله شناسی مهندسی و خطر پذیری وزارت راه و شهرسازی هم در این مراسم با تاکید اینکه کیفیت نباید فدای کمیت شود گفت : امروز درصد بالای فارغ التحصيلان بویژه در دانشگاه هایی که گاها استانداردهای لازم را هم ندارند جامعه مهندسی را تهدید می کند.

دکتر بیت اللهی با اشاره به اینکه ایران جزء 10 کشور نخست زلزله خیز است افزود : از لحاظ تلفات زلزله در صدر کشورهای جهان هستیم.

وی به موقعیت استان زنجان هم اشاره کرد و گفت : استان زنجان دارای گسل های زلزله است و خود در جوار این کسل ها قرار دارد.

مدیر بخش زلزله شناسی مهندسی و خطر پذیری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مهندسان امروزی در زمینه اجرا و نظارت عملکرد مطلوبی ندارند افزود: ما میراث دار خوبی در زمینه ساخت و سازهای کیفی در کشور نبوده و نیستیم.

بیت اللهی اعلام کرد: طبق تحقیقات انجام شده در سال گذشته از 22 میلیون واحد مسکونی 10 میلیون واحد بصورت بنایی بنا شده است که اغلب آن ها در زلزله ها تخریب می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان هم در این مراسم با تبریک 5 اسفند زادروز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس گفت : سابقه مهندسی در ایران به 5 هزار سال می رسد.

مجتبی زاده با بیان اینکه نمی توان مهندس بود و بر محیط زیست ، اخلاق حرفه ای ، هنر و بهداشت و ایمنی پا گذاشت افزود : مهندسان تحول آفرین هستند و با تکیه بر دانش و علم جامعه امروز بشری را متمایز از گذشته می سازند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هم در این مراسم با تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه سقوط هواپیما گفت : روز مهندس یادآور نقش مهندسان در توسعه جامعه است.

وثوقی هدف از تشکیل سازمان نظام مهندسی را ارتقا کیفیت طرح های عمرانی دانست و افزود : حرکت به سمت حرفه ای گری در حرفه مهندسی نشان از ضرورت تغییر نگرش در این سازمان است.

وی گفت : بنا بر بخشنامه ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی تا یک ماه آینده فعالیت کارمندان ادارات و سازمان ها در سازمان نظام مهندسی منع خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری سلطانیه 365 ، تاریخ انتشار 4اسفند 96، کدمطلب: 2821، www.soltanieh365.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
مهندسی در ایران آدم را یاد بیکاری و بیپولی میندازد ، برعکس بسیاری از کشور ها در جهان ؛ کاش یه روزی بیاد که دیگه هیچ مهندسی در کشور جویای کار نباشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین