پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۳۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
آلودگی‌ بصری تهران چیزی از آلودگی‌های دیگرش کم ندارد، با این حساب باید فرصت تماشای یک اثر هنری در سطح آن را غنیمت بدانیم.

شعار سال: «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» نام طرحی است که اولین‌بار اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ به مدت ۱۰ روز در تهران برگزار می‌شود و ۱۶۰۰ سازه تبلیغاتی را درگیر خود می‌کند. در این طرح آثار هنرمندان ایرانی و خارجی از دوره‌های مختلف در معابر تهران به نمایش درمی‌آید.

یک سال پس از آن و در روزهای پایانی اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ این طرح با نمایش آثار موزه‌ای به خیابان‌ها و اتوبان‌های تهران بازمی‌گردد. این‌بار آثار فاخر ایرانی که حتی در موزه‌های خارجی مانند متروپولیتن یا موزه‌های دانمارک هستند روی بیلبوردهای تبلیغاتی خودنمایی می‌کنند. اما در سال ۱۳۹۶ این طرح بنابر برخی دلایل از جمله انتخابات ریاست‌جمهوری اجرایی نمی‌شود.

ما بر اجرایی شدن این طرح مصر هستیم/ پیشنهادی برای دوسالانه شدن

سیدمجتبی موسوی ـ سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران ـ درباره احتمال اجرایی شدن این طرح در سال آینده به ایسنا می‌گوید: با توجه به استقبال اهالی فرهنگ و هنر و مردم از این رویداد و انعکاس خوب آن در رسانه‌ها، ما پیشنهادهایی را مطرح کردیم که سال آینده بتوانیم بار دیگر «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» را برگزار کنیم. البته موضوع زمانبدی آن مطرح شده است که ببینم در چه زمانی می‌تواند بیشتر تاثیرگذار باشد.

او در ادامه تاکید می‌کند: البته ما در این زمینه (زمانبندی طرح) هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم که امیدوارم برسیم. ما باید زمینه‌ها و جوانب کار را بسنجیم و در صورتی که همه جوانب به نتیجه برسد، برای آن برنامه اجرایی تهیه‌ کنیم.

موسوی با اعتقاد بر اینکه این کار کم‌هزینه و تاثیرگذاری آن فوق‌العاده است، می‌گوید: این طرح دو سال پی در پی اجرایی شد اما در سال ۹۶ به دلیل تعدد کارهای فرهنگی همزمان و برگزاری انتخابات اجرا نشد.

او با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح از سهمیه فرهنگی سازه‌های تبلیغاتی تهران استفاده می‌کنند و مشکلی برای درآمد شهرداری ایجاد نمی‌شود، اظهار می‌کند: این رویداد به شکلی تعریف می‌شود که همزمان در تهران تمام سازه‌های تبلیغاتی درگیر آن شوند. این سازه‌ها در فعالیت‌های اقتصادی بزرگ درگیر هستند. ممکن است هرسال این طرح به دلیل محدودیت‌هایی اجرایی نشود و شاید آن را به یک دوسالانه تبدیل کنیم.

موسوی بیان می‌کند: نظر من این است «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» به عنوان یک کار فرهنگی-هنری ویژه کشور، که برد جهانی دارد اجرا شود. اگر هر سال هم این کار اجرایی نشود می‌توانیم آن را به یک دوسالانه تبدیل کنیم.

سرپرست معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی تاکید می‌کند: در هر صورت ما مصر هستیم این کار انجام شود و بازخوردهای آن مثبت بوده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 4 اسفند 96، کد مطلب: 96120401474، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
یکی از دلایلی که مردم شهر تهران به افسردگی دچارن همین الودگی بصری در سطح شهره! مسدولین کما فی سابق مردم براشون اخرین اهمیت رو دارن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
وقتی که توی شهر راه میرید به جز افسردگی و شکاف طبقاتی نمیبینید باید به این موارد بیشتر اهمییت داد
امید به زندگی با کارهای سطحی به وجود نمی اید
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین