پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۳۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
پرویز آراسته با بیان اینکه تا ۲۰ روز گذشته و قبل از بارش های اخیر تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۲۷ سانتیمتر بود افزود: در طی ۲۰ روز گذشته و افزایش بارش ها تراز دریاچه ارومیه با حدود ۲۲ سانتیمتر افزایش به ۱۲۷۰.۴۹رسیده است.

شعارسال: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: بارش های اخیر موجب افزایش ۲۲ سانتیمتری آب دریاچه شده است.

پرویز آراسته با بیان اینکه تا ۲۰ روز گذشته و قبل از بارش های اخیر تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۲۷ سانتیمتر بود افزود: در طی ۲۰ روز گذشته و افزایش بارش ها تراز دریاچه ارومیه با حدود ۲۲ سانتیمتر افزایش به ۱۲۷۰.۴۹رسیده است.

وی با بیان اینکه هر چند رشد بارش ها موجب افزایش آب دریاچه ارومیه شده است ولی هنوز در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۱۱ سانتیمتر در تراز دریاچه کاهش داریم افزود: بر اساس آخرین آمار روز گذشته تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۴۹ رسیده است که این میزان در مدت زمان مشابه پارسال ۱۲۷۰.۶۰ بود.

آراسته با بیان اینکه متاسفانه در ابتدای سال به دلیل کاهش بارش ها و افزایش تبخیر وضعیت دریاچه ارومیه خیلی بحرانی شد عنوان کرد: امیدواریم با تدوام افزایش شاهد افزایش سطح تراز دریاچه در ماه های آتی باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به رهاسازی آب سدها در ماه های اخیر به عنوان حق آبه دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: هم اکنون عرصه آبی دریاچه ارومیه به دو هزار کیلومتر مربع رسیده است که نشان دهنده تاثیر مناسب بارشهای روزهای اخیر است.

آراسته همچنین میزان آب موجود دریاچه ارومیه را یک میلیارد و ۴۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: با اتمام طرح های ستاد احیای دریاچه ارومیه شاهد روزهای خوبی برای دریاچه ارومیه خواهیم بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی یاد آور شد: در پی بارش های اخیر و افزایش آب ورودی به دریاچه تردد مامورین یگان حفاظت به جزایرپارک ملی دریاچه ارومیه بوسیله قایق موتوری صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: در پی افزایش ورودی آب به دریاچه ارومیه از طریق بارش های خوب زمستانه و وارد شدن آب از رودخانه ها ، شاهد بالا آمدن آب دریاچه ارومیه هستیم و مجددا می توانیم از قایق موتوری برای گشت زنی و دسترسی به جزایر دریاچه استفاده کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی عنوان کرد: از چند ماه قبل مامورین یگان حفاظت پارک ملی دریاچه ارومیه به جای قایق موتوری از خودروهای کمک دار جهت تردد به جزایر دریاچه با شرایط دشوار استفاده می کردند.

آراسته گفت: امید می رود با ذوب شدن برف در ارتفاعات، ادامه بارش ها و روان شدن آب بیشتر رودخانه های حوضه آبریز دریاچه ارومیه، سطح تراز آب افزایش چشمگیری یابد.

دریاچه ارومیه در شمال غربی ایران و بین دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی قرارگرفته و بزرگ‌ترین دریاچه داخلی کشور است که در سال‌های اخیر سالانه حدود ۴۰ سانتی‌متر از سطح آن کاسته شده به‌طوری‌که در حال حاضر روزهای بحرانی خود را سپری می‌کند.

از سال آبی ۷۵ ۷۴ تاکنون رقوم ارتفاعی سطح تراز آب دریاچه ارومیه سیر نزولی پیداکرده و در طول سال‌های اخیر باوجود تلاش‌های بین‌المللی، ملی و محلی بخشی از مساحت دومین دریاچه شور دنیا در ارومیه کاسته شده است.

بنا بر تحقیقات انجام‌شده (نزدیک دو دهه پیش تاکنون) نمودار تراز آب پارک ملی دریاچه ارومیه رو به پایین است و مطالعات مدیریت زیست‌بوم حوضه آبریز دریاچه ارومیه که با همکاری بانک جهانی به اتمام رسیده، نشان می‌دهد دریاچه ارومیه به‌عنوان دومین دریاچه شور جهان روزهای خیلی وخیم و بحرانی را طی می‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 5 اسفند 1396، کدخبر: 4235539، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
ولله خبر ها در مورد دریاچه ارومیه ضد ونقیضه و ادم به این پی یبره که درمان های مقطعیو بدون انتظار از اینده در مشی دولت قرار داره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین