پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۳۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
معاون استاندار هرمزگان گفت: علیرغم مصوبه مجلس، هنوز اقدامات عملی برای الحاق جزیره هرمز به منطقه آزاد قشم صورت نگرفته و استانداری برای این منطقه بخشدار تعیین می کند.

شعارسال: معاون استاندار هرمزگان گفت: علیرغم مصوبه مجلس، هنوز اقدامات عملی برای الحاق جزیره هرمز به منطقه آزاد قشم صورت نگرفته و استانداری برای این منطقه بخشدار تعیین می کند.

بهروز اکرمی معاون سیاسی، اجتماعی استانداری هرمزگان در حاشیه افتتاحیه پنجمین نمایشگاه ارگان های دریایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اسم استان هرمزگان با تجارت گره خورده، گفت: این استان دروازه صادرات و واردات کشور است و ۵۶ درصد صادرات و واردات کشور از این استان انجام می شود.

وی در خصوص گردشگری دریایی در هرمزگان اظهار داشت: این استان با دارا بودن بیش از هزار کیلومتر خط ساحلی در کنار خلیج فارس و دریای عمان و تنوع آب و هوایی می تواند در زمینه گردشگری ساحلی به خصوص در مسیر سیریک به جاسک بسیار گردشگر پذیر باشد.

اکرمی ادامه داد: جنگل های دریایی در خور آذینی و همچنین جزیره هرمز می توانند مقاصد گردشگری دریایی بسیار مناسبی انتخاب شوند.

معاون استاندار هرمزگان با اشاره به وجود بندر شهید باهنر به عنوان بزرگترین و پرتردد ترین بندر مسافری کشور که در سال گذشته بیش از ۵ میلیون مسافر دریایی از این بندر رفت و آمد داشته است، اظهار داشت: همچنین علاوه بر تردد میان بندر شهید باهنر به جزایر قشم، لارک و هرمز از دو بندر آفتاب و پهل به جزیره کیش تردد دریایی داریم.

اکرمی در خصوص سرمایه گذاری در جزیره هرمز و توسعه گردشگری دریایی، خاطرنشان کرد: چند هلدینگ بخش خصوصی و عمومی آمادگی خود را برای احداث هتل در جزیره هرمز اعلام کرده اند.

وی در باره ناوگان گردشگری دریایی نیز گفت: در سالهای اخیر در این زمینه پیشرفت های زیادی داشته ایم و بیشتر مسافران معتقدند ناوگان دریایی کاملاً نوسازی و مدرن شده است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان درخصوص توسعه گردشگری در جزیره هرمز نیز تأکید کرد: بیشتر مسافرانی که به این جزیره وارد می شوند به دنبال سکونت در منازل بوم گردی هستند به همین دلیل احداث هتل های ۵ ستاره در آنجا ضرورتی ندارد.

اکرمی یادآور شد: استانداری هرمزگان به خانواده های ساکن جزیره هرمز که مایل به تبدیل منزل مسکونی خود به بوم گردی گردشگری هستند از محل ۱.۵ میلیارد دلار مصوب مجلس که از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی اختصاص یافته است تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در خانواده تسهیلات می دهد ولی مجموع اعتبار دیده شده در این بخش در استان هرمزگان ۴۰ میلیارد تومان تا پایان امسال است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص اجرای مصوبه مجلس درباره الحاق جزیره هرمز به منطقه آزاد قشم، تصریح کرد: هنوز علیرغم مصوبه مجلس، اقدامات عملی مورد نیاز برای انجام این مصوبه صورت نگرفته است. استانداری هنوز در این استان نقش حاکمیتی دارد وبرای جزیره هرمز بخشدار تعیین می کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 5 اسفند 1396، کدخبر: 4235495، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
منطقه ازاد شدن هرمز میتونه خیلی به ایجاد سرمایه و بهتر شدن وضعیت مالی استان و بهبود طرح های عمرانی موثر باشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
0
0
من که میگم پشت پرده این قضیه یه عده ادم هستن که سودشون تو این کاره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین