پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۴۲
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
متن زیر مصاحبه ای است که با بخشدار بخش مرکزی مرودشت در خصوص ظرفیت ها و مشکلات این بخش صورت گرفته است.

شعار سال: در زیر متن مصاحبه با بخشدار بخش مرکزی مرودشت در خصوص ظرفیت ها و مشکلات این بخش را می خوانید:

*در زمینه گردشگری در بخش مرکزی چه اقداماتی انجام داده اید؟

در بخش مرکزی با توجه به پتانسیل های متعدد و بسیاری قوی که وجود دارد مانند تخت جمشید، نقش رستم، امامزادگان جلیل القدر که محل رجوع مردم است، می طلبد که مدیریتی قوی در این زمینه اعمال گردد.

در بخش مرکزی که دارای ۸۴۰۰۰ نفر جمعیت و ۶۸ روستا می باشد، دهیاران و شوراهای قوی در حال خدمت رسانی می باشند و حاصل تلاش آنان شرکت تعاونی دهیاران و شوراهای بخش مرکزی است که به همت فرمانداری و مدیران محترم میراث فرهنگی شهرستان، مدیریت پارکینگ نقش رستم به این شرکت تعاونی واگذار شده است.

در بخش کشاورزی به عنوان پیش قدم شهرستان، مجمع دوستداران میراث فرهنگی با همکاری مدیریت میراث فرهنگی از بین دهیاران بخش مرکزی تشکیل شد که هدف اصلی آن حفاظت و حراست و تلاش برای نگهداری میراث فرهنگی می باشد.

*بزرگترین مشکل بخش مرکزی چیست؟

بزرگترین مشکل بخش مرکزی مشکل اب آشامیدنی روستاها می باشد که متاسفانه بیش از ۲۰ روستای بخش مرکزی دچار بحران شدید خشکسالی و کم آبی می باشند.

*در بحث کنترل بیماری سالک چه اقداماتی انجام داده اید؟

بیماری سالک از پیامدهای خشکسالی می باشد و از سمت شرق و جنوب غرب شهرستان وارد شهرستان شده و روستاهای بخش مرکزی از این پدیده و اپیدمی آسیب شدید دیده است. این بخشداری با همکاری متحد و تنگاتنگ مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت چند اقدام مهم و اساسی انجام داده است از جمله:

۱ تشکیل کمیته بهداشت و آرد و نان در بخشداری با همکاری شوراها و دهیاران

۲ اقدام به لانه کوبی و طعمه گذاری در ۴ مرحله در سطح بخش توسط شوراهای روستاها

۳ سم پاشی کل روستا در ۳ مرحله توسط دهیاران عزیز و شوراهای محترم

۴ تشکیل کمیته اتلاف سگ های ولگرد که در سال گذشته با هزینه های گزاف انجام گردید.

۵ برگزاری کلاس های آموزشی بهداشتی در سطح بخش با همکاری شبکه بهداشت شهرستان

۶ بهسازی معابر و کنترل آب های سطحی در سطح روستا به منظور جلوگیری از تجمع فاضلاب روستا و همکاری با مردم به منظور حفر چاه های فاضلاب در روستاها

۷ مدیریت و جمع آوری منظم و دقیق زباله های سطح روستاهای بخش مرکزی که در همه روستاهای بخش مرکزی به صورات منظم، هفتگی و با هزینه های بسیار بالا جمع آوری و به گود زباله شهرداری مرودشت حمل و دفع بهداشتی می گردد.

کلام آخر:

خدایا چنان کن سرانجام کار

تو خشنود باشی و ما رستگار

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آفتاب مرودشت، تاریخ انتشار -، کد مطلب13627: www. aftabmarvdasht.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین