پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۵۶۳
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: طبق مصوبه دولت، برای بازسازی و ساخت بناهای تخریب شده در زلزله کرمان در شهرها و روستاها به ترتیب مبلغ ۴۰ و ۳۰ میلیون تومان وام در نظرگرفته شده است.

شعارسال: معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: طبق مصوبه دولت، برای بازسازی و ساخت بناهای تخریب شده در زلزله کرمان در شهرها و روستاها به ترتیب مبلغ ۴۰ و ۳۰ میلیون تومان وام در نظرگرفته شده است.

«سیدمصطفی آیت‌الهی‌موسوی» درباره زمان تحویل و تسهیلات در نظرگرفته شده برای منازل تخریب‌شده در زلزله کرمان اظهار کرد: طبق مصوبه دولت، برای بازسازی و ساخت بناهای تخریب شده در زلزله کرمان در شهرها و روستاها به ترتیب مبلغ ۴۰ و ۳۰ میلیون تومان وام در نظرگرفته شده است.

وی ادامه داد: در شهرها و روستاها به‌ترتیب مبلغ 6 و 5 میلیون تومان وام بلاعوض در اختیار مردم قرار داده می‌شود، همچنین این افراد اگر بتوانند تا پیش از پایان سال پرونده‌های شان را کامل کرده و شروع به عملیات ساخت و ساز کنند مبلغ ۱۰ میلیون تومان وام کم بهره نیز دریافت می‌کنند.

آیت‌الهی موسوی تصریح کرد: افراد در مناطق زلزله‌زده کرمان اگر بنا بر افزایش متراژ داشته باشند باید مابقی هزینه را خودشان تأمین کنند. مسأله بعدی این‌که با شهرداری و اداره نظام مهندسی استان هماهنگ کرده‌ایم تا از افراد در رابطه با تهیه نقشه و کسب نظارت‌ها و پروانه‌های ساخت بناهایشان هزینه‌ای دریافت نکنند و همه این هزینه‌ها را بنیاد مسکن، تقبل کرده است.

معاون عمرانی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در مناطق زلزله‌زده در مرحله ساخت و گودبرداری هستیم و البته در منطقه هجدک هم‌اکنون ۷ واحد در مرحله نازک‌کاری قرار دارد و کار واحدهای دیگر هم در حال انجام است، در کوهبنان هم به همین شکل است.

وی افزود: کار ساخت و ساز بناهای عمومی هم از طریق دولت درحال پیگیری است تا در اعتبارات تملک سال آینده که ابلاغ می‌شود، بتوانیم کارهای بازسازی و ساخت این واحدها مانند مساجد و ادارات را انجام دهیم.

موسوی گفت: با توجه به این‌که در هجدک و کوهبنان قنوات زیادی داریم کار احیای آن‌ها نیز توسط دستگاه‌های مربوطه آغاز شده است.

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به کرمان تصریح‌ کرد: در این سفر به بنیاد مسکن دستور داده شد، ساخت و ساز خانه‌های تخریب شده در زلزله تا ماه‌های خرداد و شهریور سال آینده به اتمام برسد که بر اساس همان دستور، برنامه زمانبندی شده از طریق بنیاد مسکن تهیه کرده‌ایم که در دستور کار است و مرتب درحال پیگیری هستیم تا در همین زمان این اقدامات به پایان برسد.

وی یادآور شد: بخش عمده‌ای از این کار به خود مردم بر می‌گردد که تخریب واحدها و هم تشکیل پرونده‌هایشان برای دریافت وام تسهیلات را سریع‌تر انجام دهند تا ما نیز بتوانیم وارد مرحله ساخت بشویم که البته واحدهای زیادی پس از زلزله کرمان تاکنون آواربرداری شده و کار ساختشان در حال انجام است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 6 اسفند 1396، کدخبر: 96120602446 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین