پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۵۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
مجری طرح نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران با اشاره به برخی اظهارات درباره آینده اجرای طرح انتقال آب از دریای خزر گفت: طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران "شدنی" است.

شعارسال: مجری طرح نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران با اشاره به برخی اظهارات درباره آینده اجرای طرح انتقال آب از دریای خزر گفت: طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران "شدنی" است.

محمد رهبری در همایش روز مهندس و بزرگداشت مهندس شهید سردار حاج حسن شاطری که به همت بسیج مهندسین استان سمنان در سالن شهید مطهری سمنان برگزار شد اظهار داشت: امروز استفاده از آب‌های نامتعارف موضوعی است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

وی از کاهش سالانه 70 سانتی‌متری سطح آب‌های زیرزمینی در آبخوان‌های استان سمنان که به سبب برداشت بی‌رویه از آن به وقوع پیوسته است؛ به عنوان فاجعه بزرگ آبی نام برد و اضافه کرد: از 60 سال گذشته روند کاهش سرانه آبی تجدیدپذیر آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که این سرانه تا چهار سال آتی به میزان 200 متر مکعب به ازای هر نفر کاهش یابد و از این رو باید موضوع افزایش منابع آبی در کشور متناسب با رشد جمعیت مدنظر مسئولان قرار گیرد.

مجری طرح نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران ‏با اشاره به توجه ویژه وزارت نیرو و دولت به موضوع استفاده از آب‌های نامتعارف به عنوان یک اولویت مهم در تأمین منابع آبی مورد نیاز کشور از حمایت مجلس شورای اسلامی در این زمینه خبر داد و خاطرنشان کرد: امروز چاره‌ای جز استفاده از آب‌های نامتعارف برای جبران بخشی از کم‌آبی موجود در کشور وجود ندارد.

رهبری با اشاره به لزوم تعادل بخشی به منابع آبی زیرزمینی موجود در کشور، آن را از مهم‌ترین راه‌های کاهش تنش آبی در کشور دانست و بر ضرورت برداشت متعادل و متناسب آب از منابع آبی زیرزمینی با ظرفیت‌های آبدهی این منابع آبی تأکید کرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت طرح نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران ‏بیان کرد: این طرح شامل بخش‌های ویژه‌ای است که مطالعات آن انجام شده و از نظر فنی و اجرایی کاملاً قابل اجراست.

مجری طرح نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران ‏از تأمین 50 میلیون متر مکعبی برای تأمین کسری آب شرب استان سمنان با اجرای این طرح خبر داد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 6 اسفند 1396، کدخبر: 1665417، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی نه سمنان را سیراب میکند و نه خزر را خشک ، بهتره عواقب این پروژه در ابتدا در نظر گرفته شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین