پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۵۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از توقف بهره‌برداری از جنگل‌های شمال کشور پس از 50 سال خبر داد و گفت: کاداستر کردن جنگل ها راهی برای کوتاه کردن دست زمین‌خواران است.

شعارسال: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از توقف بهره‌برداری از جنگل‌های شمال کشور پس از 50 سال خبر داد و گفت: کاداستر کردن جنگل ها راهی برای کوتاه کردن دست زمین‌خواران است.

محسن یوسف پور صبح امروز در حاشیه دیدار استاندار با حافظان انفال و منابع طبیعی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اظهار کرد: در سال جاری موفق شده‌ایم تا توقف در بهره‌برداری از جنگل‌های شمال کشور را در گیلان اجرا کنیم.

وی با اشاره به برداشت بیش از 50 ساله درخت از جنگل‌های شمال افزود: امروز می‌توان اعلام کرد که در جنگل‌های طبیعی شمال کشور هیچ‌گونه درخت طبیعی قطع نمی‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با اشاره به همکاری منابع طبیعی با شرکت جنگل شفارود و حفظ منابع طبیعی گفت: منابع طبیعی مفتخر است در سال جاری احیا جنگل در چهار هزار و 500 هکتار از جنگل شفا رود را قرارداد ببندد.

یوسف پور بابیان اینکه احیا جنگل ها علاوه بر پوشش جنگلی چوب موردنیاز را تأمین می‌کند گفت: باید نیازمندی به چوب را سال‌به‌سال کم کنیم و این مهم تنها با حمایت همه‌جانبه محقق می‌شود.

وی بابیان اینکه تا سه سال آینده همه جنگل ها و مراتع استان کاداکسه خواهند شد افزود: کاداستر کردن جنگل ها در استان رویدادی خوشایند هست که می‌تواند از پدید زمین خوری را جلوگیری کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان به اقدامات انجام شد اداره کل در حوزه آبخیزداری اشاره کرد و گفت: در سال 96 در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد اعتباری بوده‌ایم و 9 میلیارد و 200 میلیون تومان از ردیف ملی اعتبار برای این بخش جذب‌شده است.

یوسف پور به کمبود نیروی انسانی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اشاره کرد و افزود: منابع طبیعی استان جذب 140 نیرو استخدامی را در برنامه خود دارد و به‌زودی این فرایند تا سال آینده آغاز خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6 اسفند 1396، کدخبر: 13961206000805، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
یعنی تا حالا میتونستن از جنگل ها ک میراث ملیه بهره برداری کنن یه عده؟؟؟ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین