پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۲۶۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزه‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس که ویژگی‌های یک علم را دارد، باید توسط آموزش و پرورش به جوانان انتقال پیدا کند.

شعارسال : سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: آموزش و پروش در کنار بحث آموزش، خواندن و نوشتن وظیفه آماده کردن جوانان برای گرفتن نقش‌ها در آینده را نیز بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش وظیفه انتقال ارزش‌های میان نسلی را نیز بر عهده دارد، ادامه داد: دانش‌آموزان باید در مدارس مهارت‌های زندگی و شغلی را فرا بگیرند تا بتوانند در آینده برای جامعه و خودشان مفید باشند.

وزیر آموزش و پروش گفت: سبد آموزش ما در دوران تحصیل بسیار محدود است؛ اما در سند تحول به دنبال غنی‌سازی این آموزه‌ها هستیم. وظیفه آموزش و پرورش این است که ارزش‌ها و فرهنگ‌ها را به نسل آینده انتقال دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: آموزه‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس که ویژگی‌های یک علم را دارد، باید توسط آموزش و پرورش به جوانان انتقال پیدا کند. سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که چگونه باید این مطالب را به جوانان انتقال داد که آنها این ارزش‌ها را فرا بگیرند.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج گسترده فرهنگ دفاع مقدس ادامه داد: با ارائه چند عکس حق ترویج ارزش های دفاع مقدس و انتقال مفاهیم و ارزش‌های آن گنجینه عظیم ادا نخواهد شد؛ لذا باید با روش های کاملا موثر این انتقال فرهنگ را انجام دهیم و این کار بسیار دشواری است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر بخواهیم برای انتقال ارزش های دفاع مقدس با تاکید بر برنامه های رسمی اقدام کنیم حتما با شکست مواجه می شویم، براین اساس باید از برنامه های تکمیلی و فوق برنامه رسمی استفاده کرد تا در حوزه برنامه ای با محدودیت مواجه نباشیم.

بطحایی اظهار کرد: در نشر کتب اسلامی باید با استفاده از روش های هنرمندانه در حوزه انتقال مفاهیم و آموزه های دفاع مقدس بهره برداری کنیم و هر قدر هم از این ظرفیت استفاده کنیم، باز هم برای انتقال ارزش های دفاع مقدس کافی نیست و باید تلاش بیشتری کرد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت راهیان نور خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور راهی مناسب برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوانی است که آن دوران را درک نکردند.

وی افزود: دوستان و همکاران ما در راهیان نور با سختی هایی مواجه اند و در حال حاضر با چنگ و دندان چراغ راهیان نور را روشن نگه داشتند و امیدواریم هر روز این چراغ پرفروغ تر از قبل باشد.

بطحایی با اشاره به ظرفیت های عظیم بخش غیررسمی در آموزش و پرورش یادآور شد: باید از ظرفیت برنامه های غیررسمی در انتقال ارزش های دفاع مقدس به عنوان برنامه های مکمل استفاده کنیم.

بطحایی با بیان اینکه آموزش و پرورش اگر هم بخواهد به تنهایی نمی تواند بار سنگین انتقال ارزش های دفاع مقدس را بر دوش بکشد افزود: از تمام کسانی که دغدغه این موضوع را دارند دعوت می کنیم در کارگروه تفاهم نامه مشترکی که میان نیروهای مسلح و آموزش و پرورش امضا شد، حضور یابند.

وی افزود: این تفاهم نامه نیازمند همکاری تمام دستگاه های حاکمیتی و مشارکت تمام مجموعه های فرهنگی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دفاع مقدس، تاریخ انتشار: 6 اسفند 1396، کدخبر: 280747، www.defapress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
اموزش و پرورش در زمینه های تربیتی و کار روی ساختار ذهنی بچه ها خیلییی عقب مونده و ناکارآمده
ا.ف75
ناشناس
Switzerland
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
ارزش های دفاع مقدس فقط محدود به جمهوری اسلامی نیست ، بلکه یک ارزش ملی و برای همه ی مردم ایران چه موافق و مخالف نظام است ، همه ی مردم در مبارزه با رژیم صدام یکصدا شده بودند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین