پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۷۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه‌ای مصوب کردند، جرائم نقض قانون هوای پاک صرف کاهش آلودگی هوا شود.

شعار سال: نمایندگان مجلس در صحن علنی دوشنبه 30 بهمن ماه مجلس و در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 97 بند «ب» و بند الحاقی تبصره هشت ماده واحده این لایحه مورد بررسی قرار دادند.

بند الحاقی این تبصره با استناد به اصل ۵۲ قانون اساسی و اخطار اعلام شده مغایر با سایر مصوبات بودجه ۹۷ تشخیص داده شد، لذا لاریجانی رئیس مجلس این اخطار را به رأی گذاشت که با ۱۵۸ رأی موافق، ۱۸ رأی مخالف و هفت رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در جلسه تصویب و در پی آن بند الحاقی حذف شد.

همچنین کل بخش درآمدی و هزینه‌ای تبصره هشت لایحه بودجه ۹۷ نیز با ۱۷۵ رأی موافق، سه رأی مخالف و سه رأی ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

براساس بند (ب) تبصره هشت در اجرای ماده (شش) قانون هوای پاک مصوب ۲۵/۴/۱۳۹۶ مبنی بر الزام اعمال قانون خودرو‌های فاقد معاینه فنی از طریق متوقف نمودن و صدور قبض جریمه مطابق با قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شهرداری تهران و شهر‌های دارای آلودگی هوا مکلف به اجرای طرح ناحیه کاهش آلودگی هوا (LEZ) می‌باشند. نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است مطابق قانون نسبت به جریمه متخلفین اقدام نماید. مبالغ وصولی جریمه‌های صادرشده به ردیف درآمد عمومی ۱۶۰۱۸۳ نزد خزانه‌داری کل واریز می‌گردد تا از محل اعتبار ردیف ۴۹-۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون در جهت کاهش آلودگی هوا و توسعه و بهره‌برداری حمل و نقل عمومی به شهرداری تهران و سایر شهر‌های دارای آلودگی هوا اختصاص یابد.

همچنین؛ در بند الحاقی این تبصره که با رأی نمایندگان حذف شد نیز آمده بود؛ به دولت اجازه داده می‌شود از محل کمک‌های فنی و اعتباری بخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی و آب از تولید محصولات کشاورزی در قالب جبران بخشی از یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی، کمک‌های بلاعوض، پرداخت یارانه و سایر مشوق‌ها حمایت نماید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 30 بهمن 96، کد مطلب: 6444313، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
اگر وقاعا این ماجرا اتفاق بیفته و این اعمال هزینه ها مدیریت بشه خیلی میتونیم در زمینه کاهش الودگی هوا گام های مثبتی برداریم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین