پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۷۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مدیرکل کمیته امداد استان کردستان توانمندسازی را رسالت اصلی در راستای کاهش فقر دانست و گفت: اشتغال یکی از مهمترین مؤلفه های لازم در این زمینه است و باید در اولویت باشد.

شعارسال: مدیرکل کمیته امداد استان کردستان توانمندسازی را رسالت اصلی در راستای کاهش فقر دانست و گفت: اشتغال یکی از مهمترین مؤلفه های لازم در این زمینه است و باید در اولویت باشد.

محمدرسول شیخی زاده شامگاه یکشنبه در نشست خیرین و مبلغین زکات در شهرستان قروه اظهار داشت: در ده ماهه اخیر مبلغ ۱۶ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان زکات از محل مشارکت های مردمی در استان کردستان جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از پایه های شکل گیری نظام اسلامی رسیدگی به محرومان و افراد ضعیف جامعه بود، افزود: اگر خواستار استحکام بنیان های نظام هستیم رسیدگی به محرومان باید در اولویت کاری باشد.

به گفته شیخی زاده رسالت اصلی کمیته امداد توانمندسازی افراد تحت پوشش است و باید برنامه ای در پیش برده شود که بنا بر هر اتفاقی فردی محتاج نهادهای حمایتی نباشد و این مهم به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار می گیرد.

وی از اشتغال، مسکن، درمان و ... را به عنوان مؤلفه های توانمندسازی نام برد و گفت: در این میان اشتغال محور اصلی بحث توانمندسازی است و بر همین اساس یک فرآیند علمی در کمیته امداد آغاز شده و هدف نهایی مستقل کردن خانواده های تحت پوشش خواهد بود.

شیخی زاده در ادامه به منابع اعتباری کمیته امداد پرداخت و بخشی از این منابع را دولتی، بخشی را امدادی که از محل منابع درآمدی مجتمع های اقتصادی تأمین می شود و بخشی دیگر را از کمک های مردمی در قالب های مختلف دانست.

وی با تأکید بر اینکه ذهنیت منفی در خصوص پرداخت صدقه باید از بین برود، تصریح کرد: یک ریال صدقه از هیچ شهری در شهری دیگر هزینه نمی شود و به صورت تمام صدقات جمع آوری شده در همان شهر هزینه خواهد شد.

شیخی زاده مردمی کردن بخش امدادی را مهم خواند و با بیان اینکه هرچه کمک خیرین بیشتر باشد هم افزایی هم بالا خواهد رفت به کمک های فکری و ایده پردازی در راستای کاهش فقر هم اشاره کرد.

وی گریزی هم داشت به ره آورد سفر رئیس کمیته امداد کشور به کردستان و در این خصوص از ساخت هزار مسکن روستایی در سال ۹۷ با همکاری بخش محرومیت زدایی سپاه در استان خبر داد و سهم قروه را ۱۵۰ مورد مسکن دانست.

مدیر کل کمیته امداد کردستان با اشاره به اینکه صندوق امداد ولایت یک سال است در سطح استان با هدف ترویج بانکداری اسلامی راه اندازی شده، از پرداخت بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان وام کارگشایی در سال جاری به صورت قرض الحسنه از طریق همین صندوق خبر داد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 7 اسفند 1396، کدخبر: 4237208، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
کاش همه به این درک برسن که به جای ماهی دادن به فقرا به اونها ماهیگیری رو یاد بدیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین