پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۸۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی مجلس گفت: وکلا ضمن رعایت مسائل قانونی، در جهت تقویت بنیان های عدالت اجتماعی گام بر می دارند.

شعارسال:عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی مجلس گفت: وکلا ضمن رعایت مسائل قانونی، در جهت تقویت بنیان های عدالت اجتماعی گام بر می دارند.

یحیی کمالی پور  با تبریک روز وکیل به وکلای کشور، گفت: امیدواریم وکلا بتوانند در مسیر اجرای عدالت گام برداشته و با عملکرد مثبت خود حقوق مردم را تحقق بخشند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، فلسفه وجودی وکالت را راهگشایی امور مردم و دست یابی به حق دانست و افزود: وکلا مانند تمامی صنوف با مشکلاتی مواجه بوده و از سویی مردم نیز در امر وکالت درگیر مشکلات عمده ای هستند.

وی افزود: اصلاح قانون وکالت از جمله دغدغه های جدی جامعه وکلا است که سال ها است با آن درگیر بوده و باید رفع شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: انحصار موجود در جامعه وکالت و همچنین پذیرش وکالت و عدم دسترسی مناسب به وکیل نیز از جمله مشکلاتی است که مردم در حوزه وکالت با آن درگیر هستند.

کمالی پور با بیان اینکه بسترهای لازم برای بهره مندی هر شهروند ایرانی از یک وکیل فراهم نشده است، تصریح کرد: سازوکار، ابزار و منابع مالی این مهم فراهم نیست و دولت نیز تاکنون به آن نپرداخته است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس دهم، افزود: انتظار می رود شرایطی در جامعه فراهم شود که مردم بتوانند به راحتی و سهولت از خدمات وکلا بهره مند شده و از سویی دولت و قوه قضائیه نیز این سازوکار را برای احقاق حق نیازمندان ایجاد کنند تا وکلا ضمن رعایت مسائل قانونی، در جهت تقویت بنیان های عدالت اجتماعی گام بردارند.

وی ادامه داد: متاسفانه حدود 5 تا 6 لایحه و طرح در خصوص وکالت مطرح است اما هنوز تعیین تکلیف نشده است البته کثرت این طرح ها مشکلی از جامعه وکلا رفع نمی کند بلکه باید با تلاش و نیازهاو خواسته های جامعه و مطالبات وکلا تصمیماتی در مورد این لوایح و طرح ها گرفت که مورد قبول مردم و جامعه وکلا قرار گیرد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس دهم با انتقاد از اینکه کانون وکلا در جذب وکیل انحصاری عمل می کند، یادآور شد: ظرفیت های زیادی برای جذب مشاوره حقوقی در جامعه وجود دارد و باید سازوکاری را پیش بینی کرد که کانون وکلا برای جذب فارغ التحصیلان انحصارطلبی را کنار بگذارد و اگر این سازوکار ایجاد شود می توان کانون مشاوران قوه قضائیه را در جذب وکیل حذف کرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، در مورد طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت، تصریح کرد: سختگیری های کانون وکلا حق بسیاری از فارغ التحصیلان حقوق را تضییع می کند و زمان آن رسیده که با تدوین طرحی جامع به سمت و سوی ایجاد وحدت رویه وکلا گام برداشت به طور قطع با جمع بندی تمامی طرح ها می توان به یک رویه واحد در جهت ساماندهی جامعه وکلا دست یافت.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاریایسنا ،تاریخ انتشار 7 اسفند 96، کدخبر:372546،www.icana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
واقعا اگر راهی باشه برای اینکه این شرایط به وجو بیاد و هر ایرانی بتونه در صورت وقوع مشکل برای خودش یک وکیل داشته باشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین