پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۹۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه امسال، سال پرزحمتی برای نیروی انتظامی بود، گفت: در تجمعات اخیر خیابانی که در استان شکل گرفت و موج‌سواری که منافقان و برخی گروه‌های مردمی شکل داده بودند، با درایت پلیس کنترل شد.

شعار سال: علیرضاآشناگردر پانزدهمین همایش رؤسا و فرماندهان کلانتری‌های فرماندهی انتظامی استان قزوین که صبح امروز در سالن اجتماعات ستاد فرماندهی شهید آقایی برگزار شد، با بیان اینکه امسال سال پرزحمتی برای نیروی انتظامی بود، اظهار داشت: در برگزاری انتخابات تأمین امنیت در قبل، حین فعالیت انتخابات و در روز انتخابات نیروی انتظامی امنیت را فراهم کرد تا مردم با آرامش بیشتر، حضوری پرشوری داشته باشند.

وی با بیان اینکه امسال، سال پرزحمتی برای نیروی انتظامی بود، ادامه داد: در اعتراضات و تجمعات اخیر خیابانی که شکل گرفت و موج‌سواری که منافقان و برخی گروه‌های مردمی شکل داده بودند، در استان قزوین با درایت، خویشتن‌داری و سعه‌صدر با این اغتشاشات برخورد، کنترل، رصد و جمع‌آوری شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: این اغتشاشات و اخلال‌گری‌ها با تعامل و همکاریمسؤولاناستان در دستگاه قضا، نیروهای انتظامی و امنیتی کنترل و مقابله شد.

آشناگرتصریح کرد: حوادث اخیر و به شهادت رساندن سه تن از نیروهای انتظامی که توسط گروه و فرقه‌های گنابادی صورت گرفت، با درایت نیروهای امنیتی و انتظامی با آن‌ها مقابله و معضل کنترل شد.

این مسؤول بیان کرد: در همه جوامع بشری و در جامعه ایرانی، کلمه پلیس مترادف با نظم امنیت آرامش و آسایش است چراکه پلیس ملجأ مردم بوده و هر خدشه‌ای به آن وارد شود، پلیس حضور داشته و با درایت آن آرامش جامعه را فرا می‌گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین مطرح کرد: سازمان پلیس از زمان تاسیس که به عنوان نظمیه، نظم و امنیت را عهده‌دار شد و امروز کارکرد آن تغییر کرده و پلیس اجرای نظم و امنیت و پاسبان امنیت بوده که در اذهان مردم تلقی شده است.

آشناگریادآور شد: تلاشبر اینبود پلیس به یک سازمان تخصصی شود چراکه تلاش آن مقابله بااخلال‌گرانامنیت عمومی و مقابله با جرم و مسؤول اجرای نظم و امنیت است.


وی تشریح کرد: پلیس در یک دوره میانی به عنوان یک سازمان تخصصی شد که بخشی از کارکرد آن ابلاغ و اجرای قضایی، خدمات ترافیکی، صدور گذرنامه، رصدفضایمجازی وسایبری، خدماتی و فنی متخصص آن بوده و مرجع برخی خدمات در کشور است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین توضیح داد: تحول اساسی در کارکرد پلیس زمانی رخ داد که پلیس وارد مشارکت با مردم شد و با بزه و جرم مقابله کرده و در تعامل، مشارکت و صمیمیت با مردم وارد شده و تلاش می‌کند.

آشناگرتشریح کرد: امنیت پدیده کاملاً چندوجهی است که یک قسمت آن مربوط به نیرویانتظامیمی‌شود و برای مقابله با ناامنی هم باید اقدامات چندوجهی در نظر گرفته شود و اگر افرادی که بخواهند نظم و امنیت را برهم زنند، با پلیس روبه‌رو می‌شوند.

این مسؤول یادآور شد: اگر در نظام اداری فساد رخنه کند، موجب تولید ناامنی و نارضایتی مردم می‌شود و اگر این ناامنی‌ها به خارج از مرزها رسوخ کند، عواقب ملتهبی رادربردارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین مطرح کرد: تولید برخی ناامنی‌ها خارج از کشور بوده واظهارنظراتنادرست برخی از افراد در نظام هم موجب دامن زدن به این ناامنی‌ها می‌شود.

آشناگرگفت: در بیشتر جرایم خشن کاهش آمار را در استان شاهد هستیم که مربوط به خدمات پلیس است و امیدواریم این اقدامات بیش از پیش بوده و پلیس با تأمین امنیت رضایت و حقوق شهروندی را فراهم کند.

وی اذعان کرد: برای تجهیز نیروی انتظامی به ویژهکلانتری‌هاباید با مشارکت خیران که برای آن دستورالعملی تهیه شده است، از دستگاه‌های خدمات‌رسان بهره برد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین مطرح کرد: می‌طلبدرؤسای کلانتری‌ها در مناطق حاشیه شهرها، استقرار اتباع بیگانه و مناطقی که جرایم بیشتری دارد، اطلس امنیتی خود را تهیه و در حوزه استحفاظی مسائل امنیتی را احصا کرده و فرمانداران ومسؤولانرا در این خصوص حساس کنند.

آشناگربه لزوم آموزش شهروندان در راستای کاهش جرائم و معضلات اجتماعی اشاره کرد و توضیح داد: در این زمینه باید توجه بیشتری شود تا جرایمی که در فضایسایبریو مجازی انجام می‌شود، کاهش یابد.

وی ادامه داد: استان قزوین با دارا بودن شهرک صنعتی، قشر کارگری و موقعیت بین‌راهی به طور طبیعی می‌تواند دغدغه‌هایی برایمسؤولانامنیتی به وجود آورد که امیدواریم با امنیت پایدار در استان شاهد کاهش این‌گونه جرایم باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 7 اسفند 96، کد مطلب: 13961207000477: www.qazvin.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
نبود یک سیستم اداری درست و سالم در کشور عمل 90 درصد مشکلات در کشور هست ، بهتره در وهله اول برای نجات کشور به این مورد رسیدگی شود و فساد از ادارات برچیده شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین