سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۹۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۷
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با بیان اینکه احداث ۳۵۰۰ کیلومتر راه در آذربایجان شرقی بودجه ۲ هزار میلیاردی می‌خواهد، گفت: هر چند شاید به لحاظ محدودیت در منابع مالی احداث بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها از سرعت آن‌چنانی برخوردار نیست. توحید اخلاقی در نشست بررسی آخرین وضعیت راه‌های استان اظهار کرد: آذربایجان شرقی حدود ۱۴ هزار کیلومتر راه دارد که ۲۲۵ کیلومتر آزادراه‌ها، ۴۴۰ کیلومتر بزرگراه‌ها، ۱۰۵۰ کیلومتر راه اصلی و ۱۴۵۰کیلومتر راه‌های فرعی را شامل می‌شود.

شعار سال: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با بیان اینکه احداث ۳۵۰۰ کیلومتر راه در آذربایجان شرقی بودجه ۲ هزار میلیاردی می‌خواهد، گفت: هر چند شاید به لحاظ محدودیت در منابع مالی احداث بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها از سرعت آن‌چنانی برخوردار نیست. توحید اخلاقی در نشست بررسی آخرین وضعیت راه‌های استان اظهار کرد: آذربایجان شرقی حدود ۱۴ هزار کیلومتر راه دارد که ۲۲۵ کیلومتر آزادراه‌ها، ۴۴۰ کیلومتر بزرگراه‌ها، ۱۰۵۰ کیلومتر راه اصلی و ۱۴۵۰کیلومتر راه‌های فرعی را شامل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در استان حدود ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی داریم، افزود: از این میزان ۵۵۰۰ کیلومتر راه آسفالته و نزدیک به ۴۵۰ کیلومتر راه شوسه و دسترسی خاکی است. وی با بیان اینکه ۹۴ درصد راه‌های روستایی آذربایجان شرقی از نظر جمعیت از راه ساخته‌شده برخوردار هستند، گفت: ولی اگر از نظر تعداد روستاها نگاه کنیم متوجه می‌شویم که ۶۴ درصد روستاهای استان از راه ساخته‌شده بهره‌مند هستند و از نظر راه آسفالته ۹۲ درصد جمعیت روستایی آذربایجان‌شرقی راه دسترسی آسفالته دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از بهره‌مندی ۵۸ درصد روستاهای آذربایجان شرقی از راه آسفالته خبر داد و گفت: درحالی‌که میانگین کشوری روستاهای بهره‌مند از راه آسفالته ۵۲درصد بوده ولی ۵۸ درصد روستاهای آذربایجان شرقی از راه آسفالته برخوردار هستند و این نشان می‌دهد وضعیت راه‌های آسفالته استان از میانگین کشوری بیشتر است. وی در ادامه با اشاره به تاخیر ایجاد شده در اجرای طرح‌های راه‌سازی در آذربایجان شرقی، تاکید کرد: اگر در گذشته پیگیری‌ها به‌خوبی صورت می‌گرفت شاید اکنون از نظر راه‌های اصلی و فرعی، بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها مشکلاتمان نسبتا کم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم و دوازدهم در احداث بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها عزم جدی داشته است، گفت: شاید اجرای این طرح‌ها به لحاظ محدودیت در منابع مالی از سرعت آن‌چنانی برخوردار نیست ولی در مجموع با اتمام طرح‌های بزرگراه‌ها و آزادراه‌های آذربایجان شرقی به‌دلیل واقع‌شدن استان در مسیر ارتباط با کشورهای همسایه شاهد توسعه استان در آینده نزدیک خواهیم بود.وی یادآور شد: با اتمام طرح‌های مطالعاتی و طرح‌های در حال اجرا در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی شاید طولی نکشد که آذربایجان شرقی به شبکه ریلی و ارتباطی بین‌المللی نیز متصل شود.اخلاقی احداث ۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی و بین‌شهری را در استان ضروری دانست و گفت: برای احداث ۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی و بین‌شهری در آذربایجان شرقی به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و بودجه‌ای که نهایت ۵۰ میلیارد تومان به اداره کل راه و شهرسازی استان تعلق می‌گیرد برای احداث این جاده با بودجه فعلی بیش از ۴۰ سال به طول می‌انجامد.

تردد ۱۹۲ میلیون خودرو

منوچهر سلمان‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به آخرین وضعیت تردد در جاده‌های استان اظهار کرد: از لحاظ میزان راه‌های تحت اختیار اصلی و فرعی رتبه هفتم کشور را داریم و همچنین از نظر راه‌های روستایی نیز در رتبه هفتم کشور قرار گرفته‌ایم.وی بابیان اینکه ۵ درصد تونل‌های کشور در آذربایجان شرقی قرار دارد، افزود: از طرفی هم ۷/ ۹درصد آزادراه‌های کشور را در استان داریم ولی از نظر راه‌های بزرگراهی کشور، آذربایجان شرقی نسبت به میانگین کشور بزرگراه کمتری دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی اضافه کرد: در ۱۰ ماه سال جاری ۱۹۲ میلیون و ۱۹۱ هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین در جاده‌های آذربایجان شرقی تردد کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۱ درصد تردد در جاده‌های استان هستیم.سلمان‌زاده میزان سرعت متوسطه خودروهایی که در جاده‌های آذربایجان شرقی تردد کرده‌اند ۸۴کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و گفت: درحالی‌که سرعت متوسطه ۱۰ ماه سال گذشته ۸۲ کیلومتر بر ساعت بود یعنی امسال ۲ کیلومتر بر ساعت سرعت تردد ناوگان در جاده‌های آذربایجان‌شرقی افزایش‌یافته است.وی با اعلام اینکه افزایش سرعت تردد در محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی زنگ خطری برای حوزه جاده‌ای است، اظهار کرد: طبق نظر کارشناسان به ازای افزایش هر یک کیلومتر سرعت احتمال تلفات جانی و حوادث جاده‌ای ۴درصد افزایش می‌یابد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازروزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 7اسفند 96، کدمطلب:۳۳۵۸۷۵۵، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
به جای صرف اعتبار در زمینه ای فرهنگی غیر ضروری بهتره که به فکر رفاه فکری و اسودگی خیال مردم باشید
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین