پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۱۲۹۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: پس از تشکیل جلسه دوم شورای نظارت مرکزی تغییر آئین نامه انتخابات شورای صنفی برای تایید به وزیر علوم داده خواهد شد.

شعار سال: مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در خصوص آخرین وضعیت انتخابات شورای صنفی دانشگاه‌ها گفت: سازوکاری در انتخابات شورای صنفی داریم که مهمترین آن زمان برگزاری انتخابات است که این زمان قابل انعطاف و تغییر است.

وی افزود: آنچه که در شیوه نامه برای برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشگاه‌ها آمده اردیبهشت ماه است که برخی از دانشگاه‌ها براساس همین شیوه نامه انتخابات را در اردیبهشت ماه برگزار می‌کنند و بعضی دیگر به دلیل تشکیل جلسات شورای فرهنگی انتخابات آن‌ها زمان‌های دیگری برگزار می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مواردی که در انتخابات شورای صنفی دارای اهمیت است حد نصاب شرکت دانشجویان در انتخابات است و زمانی انتخابات تایید می‌شود که به یک حدنصاب معینی برسد.

وی در خصوص تغییر این حد نصاب گفت: گزارش از سوی دانشگاه‌ها به سازمان امور دانشجویان ارسال شده و در یک جلسه شورای نظارت مرکزی این گزارش‌ها را بررسی کرده و قرار شد که بعد از تکمیل گزارش‌ها در جلسه آینده بررسی‌ها تکمیل شود و پیشنهاد آن به وزیر علوم ارسال شود و نتیجه آن در انتخابات سال آینده خود را نشان خواهد داد.

صدیقی یادآور شد: ما موافق هستیم که این درصد حضور دانشجویان کمتر شود، اما شورایی که پشتوانه آن با رای کم باشد نمی‌تواند به درستی برای دانشجویان نمایندگی کند.

وی ادامه داد: اگر دانشگاهی انتخابات شورای صنفی آن به حدنصاب نرسیده باید با فاصله کمتری دوباره این انتخابات را برگزار کند و یا در اردیبهشت ماه که زمان رسمی آن است این انتخابات را برگزار کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص مهلت دانشگاه برای برگزاری انتخابات گفت: اردیبهشت ماه را برای این موضوع در نظر گرفتیم و اگر هم در خرداد برگزار شود مشکلی نداریم، اما باید تا قبل از پایان ترم جاری برگزار شود چرا که این انتخابات‌ها یک ساله است و باید به مدت یک سال حداقل بتوانند فعالیت کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 6 اسفند 96، کد مطلب: 669125: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
اگه مسایل سیاسی رو از شورا های صنفی حذف کنن باعث میشه هم شرایط بهتری داشته باشن دانشجو ها و هم وضعیت رفاهیشون بهبود پیدا کنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین