پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۰۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
مدیر کل هواشناسی استان قم با اشاره به تغییر کاربری برخی زمین‌های کشاورزی و زراعی به باغ و باغچه های محصور گفت: از ملزومات این اقدام آگاهی به پارامترهای هواشناسی نظیر حداقل و حداکثر دما،‌ میزان بارندگی سالانه،‌ منابع تأمین آب و ... است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شعارسال: مدیر کل هواشناسی استان قم با اشاره به تغییر کاربری برخی زمین‌های کشاورزی و زراعی به باغ و باغچه های محصور گفت: از ملزومات این اقدام آگاهی به پارامترهای هواشناسی نظیر حداقل و حداکثر دما،‌ میزان بارندگی سالانه،‌ منابع تأمین آب و ... است که باید مورد توجه قرار گیرد.

یحیی زارع در تبیین برخی اقدامات لازم برای احداث باغ و کاشت محصولات باغی با اشاره به تغییر کاربری برخی زمین‌های کشاورزی و زراعی به باغ و باغچه های محصور گفت: برخی از مالکان زمین‌های کشاورزی با دریافت مجوز، اقدام به احداث باغ و کاشت درخت در زمینهای زراعی می‌کنند که این اقدام یا با هدف کسب و کار در عرصه کشاورزی و یا با انگیزۀ ایجاد محیطی برای تفرج صورت می‌گیرد که در هر دو صورت، ملزومات و مقدمات هوشمندانه‌ای را می‌طلبد.

وی افزود: به دلیل افزایش دمای شهر قم در فصول گرم، در سالهای اخیر، اقبال زیادی نسبت به ایجاد تفرجگاه‌های باغی در اطراف قم صورت گرفته است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب و جلوگیری از اتلاف سرمایه و منابع آبی، باید اقدامات ِمقدماتی را با جدیت و حساسیت زیاد در نظر گرفت.

یحیی زارع افزود: یکی از اقدامات اساسی برای احداث باغ و کاشت درختان، بررسی وضعیت بافت خاک، میزان املاح و مواد موجود در عمق های مختلف خاک است که این کار توسط متخصصان خاک شناسی و از طریق نمونه برداری از خاکِ سطح و عمق در نقاط مختلف زمین انجام می شود که بررسی نمونه‌ها در آزمایشگاه های مجهز خاک شناسی، انجام می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان قم خاطرنشان کرد: در کنار توجه به نتایج آزمایش خاک، باید پارامترهای هواشناسی نظیر حداقل و حداکثر دما،‌ تبخیر وتعرق، طول مدت گرما و سرما، میزان بارندگی سالانه،‌ وضع بادهای دائمی و موسمی و منابع تأمین آب را در انتخاب نوع درختان، برای کشت در نظر گرفت.

یحیی زارع افزود: فاصله بازارِ مصرف با باغ، وضع جاده و امکان انتقال محصول، نیروی انسانی موجود در منطقه و سایر شرایط منطقه در تصمیم گیری برای احداث باغ تأثیر جدی دارد.

اداره کل هواشناسی استان قم با اجرای سامانه تهک کشاورزی، به توسعه هواشناسیِ کشاورزی اقدام کرده است و هرسه روز بر اساس پیش بینی وضعیت جوی، برای محصولات باغی و زراعی استان، توصیه‌های کاربردی صادر می‌کند.

بر اساس بررسی های صورت گرفته از سوی ادارۀتحقیقات در اداره کل هواشناسی استان قم، هم اکنون بیش از 4000 کشاورز استان از توصیه های کاربردی هواشناسی بطور مستقیم استفاده می‌کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 8 اسفند 1396، کدخبر: 96120803892، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
واقعا شعار سال یکی از جامع ترین سایت ها در همه زمینه هاست
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین