پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۰۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در بخش کشاورزی فرهنگ صرفه‌جویی آب نهادینه شده و تا امروز بیش از ۱۱ هزار هکتار طراحی آبیاری نوین در استان انجام‌ داده و بیش از ۹ هزار هکتار آن در استان اجراشده است.

شعارسال: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در بخش کشاورزی فرهنگ صرفه‌جویی آب نهادینه شده و تا امروز بیش از ۱۱ هزار هکتار طراحی آبیاری نوین در استان انجام‌ داده و بیش از ۹ هزار هکتار آن در استان اجراشده است.

محمدرضا طلایی در مراسم بزرگداشت روز مهندس که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، جایگاه علمی و مدیریت سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی استان قم را جایگاه خوبی در کشور دانست و اظهار داشت: سازمان کشاورزی با تکیه‌بر توان علمی و مدیریتی و حمایت‌های استاندار قم توانسته کارهای بزرگی را در استان انجام دهد.

وی محدودیت منابع آبی در استان را بزرگ‌ترین چالش در استان خواند و افزود: توانسته‌ایم در بخش کشاورزی فرهنگ صرفه‌جویی آب را نهادینه کرده و این‌یک اتفاق بزرگ برای استان قم بوده و تا امروز بیش از 11 هزار هکتار طراحی آبیاری نوین در استان انجام‌ داده و بیش از 9 هزار هکتار آن در استان اجراشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم به رتبه 7 استان قم در اجرای آبیاری نوین در کشور اشاره کرد و گفت: شرکت‌های توانمندی در حوزه آب‌وخاک در استان تشکیل‌شده و که در بسیاری از استان‌ها نظیر این شرکت‌ها را نداشته و در کشور سرآمد هستند.

وی اعتبار سازمان جهاد کشاورزی استان قم در سال 96 را 40 میلیارد تومان در بخش آب اعلام کرد و افزود: اعتبار استان قم 40 میلیارد تومان در بخش آب است که این مبلغ اعتبارات بلاعوض قم بوده که با سهم کشاورز سالی 70 الی 80 میلیارد تومان تنها در مهندسی آبیاری استان هزینه می‌شود.

طلایی از پایان طرح تجمیع در دشت طغرود خبر داد و خاطرنشان کرد: دشت طغرود در جعفرآباد سال‌ها به خاطر اختلافات منابع طبیعی هیچ خدمات دولتی دریافت نمی‌کرد اما خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده طرح تجمیع آبیاری این دشت در مساحت یک هزار هکتار در روزهای آینده به پایان می‌رسد .

وی آینده استان قم را در اجرای طرح‌های نوین آبیاری روشن دانست و تصریح کرد: اولین طرح الگوی کشت کشور در اتاق بازرگانی ایران تصویب شد، این طرح بسیار جامع در روزهای آینده از طرف وزیر ابلاغ‌شده و باید طی 5 سال در استان اجرایی شود تا الگویی برای کشور قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم همچنین از اجرایی شدن دو طرح جدید در استان خبر داد و ابراز کرد: یکی از این طرح‌ها صدور مجوز پرورش ماهی تیلاپیلا در اراضی قمرود بوده و قرار است 16 حلقه چاهی که از بخش کشاورزی خارج می‌شود به این امر اختصاص داده شود.

وی توان فنی همکاران در بخش کشاورزی را بسیار قابل‌توجه خواند و گفت: برای اولین بار در کشور 150میلیون تومان از اعتبارت استان به آموزش کارشناسان کشاورزی اختصاص داده‌شده که امروز استان قم در این حوزه الگوی استان‌های دیگر قرارگرفته و این امر در کشور اجرایی شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 8 اسفند 1396، کدخبر: 1667413، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
اگه بیان و فاضلاب های قم رو تصفیه کنن و ببیرن تو مزارع مشکل اب قم تماما حل میشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین